04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۲۱۲1627

اجتماعی

شعله های آتش در کمینند !

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

بلایای طبیعی غیر قابل پیش بینی ، اما قابل پیش گیری اند . بروز اتفاقاتی نظیر سیل ، زلزله ، طوفان ، آتش سوزی و .... ده ها اتفاق طبیعی سالانه خسارات قابل توجه و جبران ناپذیری به انسان ها وارد می کنند . 

 

 

 

 

تأسیس نهاد هایی مانند : « هواشناسی ، هلال احمر، آتش نشانی ، پلیس ، اورژانس و صد ها  سازمان  » دیگر به منظور کاهش زیانهای ناشی از این اتفاقات  صورت گرفته که اقدامات عملیاتی  و به موقع این نهاد ها باعث کاهش  خسارت واغلب  دفع این موارد بوده است.

 

آتش و آتش سوزی از جمله حوادثی است که با جرقه ای کوچک آغاز می شود و دامنه ی آن ، چنان گسترش می یابد که گاهی خاموش کردنش در چاه های نفت و جنگل ها ، روز ها به درازا می انجامد.       

 

بروز آتش سوزی معمولا به دلیل  بی احتیاطی در خاموش کردن آتش گاه ها در طبیعت یا بر اثر جرقه ی  الکتریکی در محیط های مسکونی و صنعتی رخ می دهد و چنانچه سریعاٌ اطفاء حریق صورت نگیرد ، استمرار آن منجر به نابودی اماکن می انجامد .  


 

این روزها در منطقه ی شوش که فصل گرم سال  از هم اکنون آغاز شده و علف هایی که در حاشیه ی :« جاده ها ، پارک ها، مزارع ، کوچه و خیابان  » به دلیل نزول رحمت الهی در زمستان سال گذشته به شدت رشد کرده و  خشکیده اند ، همچنین مزارع گندم که فصل برداشت آن شروع شده است ؛ مستعد آتش سوزی اند و کوچکترین سهل انگاری از سوی شهروندان منجر به حادثه ای عظیم خواهد شد.     

 

شایسته است که همگان ضمن رعایت نکات ایمنی از برافروختن آتش در چنین مکان هایی خوداری کنیم و در صورت برخورد با چنین موردی آن را خاموش و سایر شهروندان را راهنمایی نماییم .

 

همچنین پیشنهاد می دهم ؛  مدیریت  بحران وآتش نشانی شهرستان شوش آمادگی کامل را برای دفع هر حادثه را داشته باشد و این کار مُیسّر نمی شود مگرفعال نمودن کلیه خطوط ارتباطی و استقرار و گشت ماشین ها و تانکرهای توپدار آب و ایجاد ایستگاه های موقت آتش نشانی در چهار جهت جغرافیای شهرستان  تا پایان فصل برداشت محصول  گندم در نظر گرفته شود .

 

البته ما به داریت و آگاهی مدیریت ستاد بحران و آتش نشانی شهرستان شوش واقفیم و می دانیم تمهیدات لازم برای این کار اندیشیده شده است تا از بروز هر حادثه ای جلوگیری به عمل آید و جا دارد از زحمات بی دریغ این قشر زحمت کش تقدیر به عمل آید .  

                                                                                                

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست