04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۱۵4110

اجتماعی

چگونه می توانیم مأموران قلابی را تشخیص دهیم ؟

ـ مأموران قلابی ذز انجام (به اصطلاح ) مأموریت خود ، به انحاء مختلف از ارائه ی کارت شناسایی یا حکم قضایی طفره می روند یا  کارت نا معلومی را فقط در یک آن جلوی چشم قربانیان خود می گیرند و هرگز فرصت ملاحظه ی دقیق را به آنها نمی دهند .

ـ مجرمان تحت پوشش مأموران معمولا سعی می کنند با به نمایش گذاشتن مبالغه آمیز سلاح ، بی سیم یا رستبند  همراه خود ، افراد را بترسانند .

ـ مجرمان مأمور نما تلاش می کنند تا در سریع ترین زمان ممکن  اقدامات خود را انجام داده و از محل دور شوند ؛ به همین خاطر  معمولا دچار عجله و دستپاچگی می شوند .

ـ مأموران قلابی معمولا طعمه های خود را تهدید می کنند که در صورت عدم تمکین ، آنها را به مراکز  نظامی و انتظامی  خواهند برد و تأکید می کنند  که در آن مراکز ، مجازات و تبعات بسیار سنگین تری در انتظارشان خواهد بود ؛ ولی جالب اینکه در صورت پیش قدم شدن افراد  برای مراجعه  به مراکز یاد شده ، به سرعت  عقب نشینی می کنند .

ـ مأموران قلابی معمولا  در نظاطی پرت و مکان هایی که کمتر محل  ترددِ گشتِ نظامی و انتظامی است ،مرتکب اعمال مجرمانه می شوند .

ـ مأمورنماها برای اینکه قدرت عکس العمل را از طرف مقابل سلب  نمایند ، از ایجاد جو روانی و خشونت استفاده می کنند .


توصیه های پیشگیرانه :

1 ـ همواره نوجه داشته باشید که مأموران پلیس مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری یا مالی (اخذ مبلغ جریمه و....) به صورت مستقل نیستند .

2 ـ برابر  دستورالعمل رسمی نیروی انتظامی ، کلیه ی مأموران  این نیرو چه با لباس انتظامی  و چه با لباس شخصی ، حتی بدون درخواست فرد مورد بازرسی ، مکلف به نشان دادن کارت شناسایی خود هستند؛ بنابر این  قبل از ارائه ی هرگونه پاسخ یا توضیح  با حفظ آرامش و خونسردی ، از مأمورانی که به شما مراجعه می کنند ، کارت شناسایی بخواهید  و به  دقت مندرجات کارت را ملاحظه و ضمن تطبیق عکس با صاحب کارت  به تاریخ اعتبار آن توجه کنید .

3 ـ مأموران قبل از مراجعه به منزلِ شهروندان ، به کلانتری محل  اطلاع می دهند که برای بازرسی به حوزه ی استحفاظی آنها می روند ؛ بنابر این  اگر اعضای خانواده یا نزدیکان شما پرونده ای در مراجع قضایی ندارند  و به طور کلی  اصل موضوع  برایتان مبهم بود ؛ از کلانتری محل و پلیس 110 استعلام کنید . در صورت ممانعت این افراد  از تماس شما ، به مأمور بودن آنها شک کنید .

4 ـ در صورتی که فرد مدعی در برابر درخواست شما مبنی بر ارائه ی کارت شناسایی  ، تحکم کرد یا برخورد شدیدی از خود بروز داد ، خونسردی خود را حفظ نموده و بر حقِ قانونی خود پافشاری کنید .

5 ـ با توجه به این که مأموران برای ورود به منزل افراد ، باید علاوه بر کارت شناسایی معتبر ، حکم قضایی ورود به منزل (با درج مشخصات کامل ) ارائه نمایند ؛ بنابر این به افرادی  که بدون حکم و صرفا با نشان دادن کارت شناسایی ، قصد ورود به منزل شما را دارند ، اعتماد نکرده و مراتب را از طریق تلفن 110 به سرعت به پلیس اطلاع دهید  . مواردی از این قبیل  به فوریت مورد رسیدگی قرار می گیرد .

6 ـ به نوع درخواست مأمور توجه کنید ؛ مأمورانِ واقعی  در ابتدا به دنبال احراز هویت افراد هستند . به همین دلیل کارت شناسایی افراد  را درخواست می کنند . اگر مأموری در همان  ابتدا کیف یا سوئیچ خودروی شما را درخواست  نمودد ، به وی شک کنید .

7 ـ حتی اگر اتهامی که به شما زده می شود  ، واقعیت هم داشته باشد ، ابتدا باید از پلیس بودن فرد مطمئن شوید ؛ زیرا خطر افتادن در دام سارقان ، با بررسی اتهام موضوع توسط پلیس واقعی ، قابل مقایسه نیست .

8 ـ آشنایی با قوانین و مقررات و اعتماد به نفس ، از نکات دیگری است که می تواند به ناکام گذاشتن مأموران قلابی منجر شئد .

در صورت پیشنهاد مأموران  برای مراجعه به کلانتری ، خودتان پشت فرمان بنشینید و هرگز خودروی خود را در اختیار  آنان قرار ندهید ؛ همچنین سعی کنید شماره ی پلاک خودروی آنها را به فرد دیگری اعلام کنید تا در صورت بروز هرگونه اتفاق ، امکان ردیابی  این افراد وجود داشته باشد .

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست