03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۸۱۸1299

اجتماعی

پنجمین جلسه ی شورای اسلامی شهر شوش در دوره ی پنجم برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 19 پنجمین جلسه ی علنی شورای اسلامی شهر شوش با حضور کل اعضاء با محوریت لوایح و طرح های شهرداری شوش در صحن این شورا برگزار شد .

 

 

 

 

سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، نیسی رئیس صندوق کارآفرینی امید و جعفر چعبی زاده مدیر مؤسسه ی خیریه ی امیرالمؤمنین(ع) به خاطر پروژه ی بازارچه ی آخر آسفالت شوش که بیش از 4 ماه است به دنبال مصوبه آن توسط شورای اسلامی شهر هستند در این جلسه حضور یافتند .

 

پس از سخنان صاحبان این ایده ، اعضای شورای اسلامی شهر شوش به نوبت نکته نظرات خود را تشریح نمودند .

 

مهندس سعید مهرپرور رئیس شورای اسلامی شهر شوش ضمن اظهار خیر مقدم به میهمان ویژه و اشخاص حاضر در صحن علنی جلسه ، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) گفت : بنده به شخصه با کلیات این طرح مشکلی ندارم ، اما برای رد و یا تصویب جزئیات آن نیاز به زمان بیشتری است تا بتوانیم نسبت به مشخص نمودند اشخاصی که می خواهند با این طرح  اشتغال یابی شوند شرایطی را در نظر بگیریم .


 

بهرام کریم پور خزانه دار شوش نیز ضمن تأیید کلیات این طرح اظهار داشت : با توجه به این که قرار است بستر برای اشتغال 30 نفر در بازارچه ی آخر آسفالت فراهم شود اما نباید اشخاصی که هم اکنون به صورت سنتی در آن بازارچه مشغول به کسب و کار هستند نا دیده گرفته شود چون به هر جهت این عزیزان حق آب و گل در آن منطقه را دارند  .


 

عبدالرضا لالوند نایب رئیس شورا نیز ضمن تقاضای فرصت برای بررسی جزئیات طرح ، با توجه به حضور رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به انتقاد از مدیریت گروه صنایع کاغذپارس پرداخت و خاطر نشان کرد : متأسفانه تمام قراردادهای این شرکت 28 روزه است و کارگری تا از حقوق قانونی خود حرفی بزند بلافاصله از محل کار خود اخراج می شود که ایم خلاف قوانین کار محسوب می شود و من از رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تقاضای رسیدگی دارم .


 

وی افزود : دومین مشکل مدیریت کاغذپارس با کارکنان بازنشسته است و با توجه به این که طبق مقررات می بایست هر بازنشسته پس از 15 ماه از روز بازنشستگی به طور کامل سنوات خود را دریافت کرده باشد ، اما مشاهده می شود که افرادی هستند که 24 ماه پیش  بازنشسته  شده اند ولی هنوز بخشی از سنوات آنها پرداخت نشده است .

 

سید ناصر حسینی رئیس اداره ی تعاون ، کار و امور اجتماعی شهرستان شوش در خصوص دغدغه ی اول نایب رئیس شورا بیان داشت : متأسفانه در خصوص مدت زمان قراردادها و همچنین اخراج کارکنان  کلا به دست مدیرعامل شرکت ها می باشد که ما در این راستا فقط با مدیرعامل گروه صنایع کاغذپارس مشکل داریم و از اداره ی کار هیچ کاری بر نمی آید مگر این که مجلس شورای اسلامی بخواهد  قانون کار را مجدداً بازنگری نماید وپایداری شغل ها را تضمین کند

 

وی در ادامه به پاسخ دغدغه ی دوم لالوند نایب رئیس شورا اظهار داشت : در این راستا دغدغه ی نایب رئیس شورا کاملا منطقی است و من در همین جا از فرصت استفاده می کنم و از تمام بازنشستگانی که بیش از 15 ماه است که بازنشسته شده اند اما کاملا با شرکت کاغذپارس تسویه نکرده اند در وقت اداری به اداره ی کار مراجعه نموده و شکایت خود را از مدیر عامل گروه صنایع کاغذپارس تنظیم نمایند و چرا می گویم کاغذپارس ، چون با سایر شرکت ها ما هیچ مشکلی نداریم .

 

علیرضا رشنو یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تصویب کلیات طرح اشتغال 30 نفر از جویندگان کار در بازارچه ی آخر آسفالت را بلامانع اعلام نمود و اظهار داشت : وقتی که حتی یک نفر قرار است به کار مشغول شود ، این بستر توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی باشد می بایست از آن حمایت کنیم حال آن که قرار است 30 نفر به کار مشغول شود .

 

ثریا شوهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز از کلیات طرح استقبال کرد اما گفت و گو در مورد جزئیات را به یک جلسه ی اختصاصی موکول نمود .


 

هدیه مسحنه عضو دیگر این شورا با جدیت و حرارت ضمن دفاع از شورای اسلامی شهر  از نحوه ی تظیم تفاهم نامه انتقاد کرد و گفت : در این تفاهم نامه  گفته شده که می بایست به امضاء شهرداری و رئیس شورای اسلامی  باشد در حالی که هر گونه تفاهم نامه ای اول باید بین اعضای شورا مطرح و در صورت مصوب شدن  به امضاء رئیس شورا برسد که در این تفاهم نامه چنینمورد لحاظ نشده و از طرفی شرایطی برای انتخاب این 30 نفر در نظر گرفته نشده و آیا فقط داشتن کارت پایان خدمت ملاک انتخاب است ؟


 

وی در ادامه گفت : من هم با بخشی از کلیات این طرح موافق هستم اما نکات مبهم آن می بایست بازنگری شود .

سید مجید نوری زاده رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش نیز همانند دیگر همکارانش عملیاتی کردن این پروژه را منوط به تشکیل جلساتی متعدد دانست .


 

سید حکیم موسوی تا جایی که در جلسه حضور داشتم سخنی برای گفتن نداشت و نوبت خود را به سایر همکارانش داد اما وقتی که نوبت به مهشید آزادی رسید به ناچار مجبور به ترک جلسه شدم اما طی تماس تلفنی با عبدالرضا لالوند نایب رئیس شورای اسلامی شهر مطلع شدم که حتی کلیات این طرح مصوب نشده و به جلسات بعدی موکول گردیده است .

 

 

شایان ذکر است در صورت تصویب شدن کلیات و جزئیات این  طرح اشتغال ؛  30 نفر با گرفتن وام 20 میلیونی از صندوق کارآفرینی امید شوش در بازارچه ی آخر آسفالت به کار مشغول خواهند شد .


 

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست