04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۲۵1919

بیش از 16 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شده است

فرماندار شهرستان شوش گفت: از ابتدای امسال تاکنون  بیش از 16 کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع صنعتی و سنتی کشف و در این رابطه تعداد 150 نفر از عمده و خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شده اند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضانجاتی" فرماندار این شهرستان در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر که درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد هدف اصلی برگزاری نشست شورای مبارزه با مواد مخدر را آموزش،پیشگیری و برنامه ریزی های لازم در جهت مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

 

وی گفت: توجه به موضوع مواد مخدر هم در زمینه ی پیشگیری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در جهت آشنایی به مضرات مواد مخدر و هم در زمینه ی  مبارزه با آن می باشد.

 

"نجاتی" گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی که بیشترین ارتباط را با نسل جوان دارد می تواند در زمینه ی آگاه سازی دانش آموزان به مضرات مواد مخدر نقش بسزایی را ایفا نماید که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

 

فرماندار شهرستان شوش گفت: با توجه با اینکه مواد مخدر دارای انواع مختلفی است که به شیوه های گوناگون عرضه می شود باید معلمین و خانواده های دانش آموزان نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری وارد عمل شوند.

 

وی بر ارتقای سطح علمی جلسات مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد وگفت: در این گونه نشست ها باید راهکارهای علمی وعملی مبارزه با مواد مخدر و همچنین استفاده از تجربیات سایر شهرستان ها بکار گرفته شود.

 

رییس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شوش همچنین بر افزایش آگاهی بخشی به جوانان تاکید کرد وگفت: با افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان، این قشر از خطرات استفاده از مواد مخدر در امان خواهند ماند.

 

وی همچنین بر شناسایی ، نظارت و بازرسی از مراکز ترک اعتیاد به صورت مستمر تاکید کرد وگفت: با مراکز ترک اعتیاد فاقد مجوز برخورد و برابر قانون اقدام خواهد شد.

 

"نجاتی" خواستار تشدید برخورد با عرضه کنندگان مواد مخدر شد و گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر بخصوص اطراف پل ناجیان و رودخانه ی کرخه به عنوان یکی از مکان های تجمع فروشندگان ، پاکسازی شود.

 

تحلیل شوش نیوز :

 

در حالی که فرماندار شهرستان شوش حضور خبرنگاران را در جلسات شورای مواد مخدر بلامانع اعلام نموده ، اما حراست فرمانداری از ورود خبرنگاران جلوگیری می کند ، سئوال اینجاست ، آیا خبرنگاران به جز مواردی که اجازه ی انتشار داده می شود ؛ چه چیزی را منتشر کرده اند که از ورود آنها جلوگیری به عمل می آید ؟ اگر قرار است خبرنگاری حضور نداشته باشد پس چرا خروجی آنها در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد ؟ امید است که در این خصوص حراست فرمانداری به خبرنگاران اعتماد بیشتری داشته باشد و اجازه ی تنظیم خبر را به آنها به صورت مستقیم بدهد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست