04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۱۳2341

توصیه های بهداشتی و حفظ محیط زیست در خصوص روز طبیعت

احترام به محیط زیست ، احترام به خالق یکتا و احترام به زندگی است و تخریب محیط زیست خیانت در امانت و ظلم به نسل های آینده است . 

به گزارش شوش نیوز ، مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش ضمن آرزوی داشتن اوقاتی خوش برای شهروندان شوشی در روز طبیعت ، برای سلامتی خانواده هایی که برای گذراندن سیزده به در از خانه  بیرون می روند و تا عصر در دل طبیعت می مانند عنوان نمود : خانواده های ایرانی در روز طبیعت و هم زمان با پایان تعطیلات نوروزی به عنوان یکی از آداب نوروزی با تهیه غذاهای محلی و انواع خوراکی و همراه داشتن تنقلات و یا آجیل ها و میوه های اضافی عید ، صبح زود از خانه های خود خارج و به مناطق سرسبز ، روستاها ، جنگل ، مراتع و دشت و دمن می روند تا در کنار یکدیگر و فامیل و خانواده های خود روز با طراوتی با شوخی و بازی کردن ، دویدن ، تاپ خوردن ، ورزشهای بومی و محلی سپری نمایند.

وی افزود : زندگی انسان وابسته به محیط زیست  است و آسیب به محیط زیست ، آسیب به حیاط بشری است و درواقع می توان گفت محیط زیست می تواند بدون انسان زنده بماند اما انسان بدون محیط زیست نه.


رئیس مرکز بهداشت شوش در پایان برای  داشتن محیط زیستی پاکیزه و سالم توصیه های زیر را خطاب به شهروندان شوشی مطرح نمود :

1 ـ رها سازی ماهیان قرمز در آب های جاری و رودخانه علاوه بر انتقال بیماریهای احتمالی به آبزیان بومی باعث تغییرات اکولوژیک در این آب ها می شود و در دراز مدت تاثیرات نا مطلوبی به آبزیان بومی منطقه دارد که این خسارات می تواند پرهزینه و پیامدهای ناشی از آن غیر ممکن باشد پس رها کردن ماهی قرمز در اکوسیستم های طبیعی مخرب وآسیب رسان به طبیعت است.


2 ـ یادمان باشد در روز سیزده بدر، طبیعت میزبان و انسانها مهمان هستند و از شکار حیوانات و چیدن گلها و گیاهان در این روز پرهیز نماییم و بجای آسیب رساندن به آنها از دیدن آنها در این روز لذت ببریم.


3 ـ از ریختن زباله در محل های اطراق بویژه اطراف چشمه ها و مسیر رودخانه ها ، جنگل و بوستانها و در کنار جاده ها خودداری نماییم.


 4 ـ به کودکان یاد بدهیم که درختان ریه های تنفسی زمین هستند و بدون آنها حیات روی زمین رو به نابودی است لذا شاخ و برگ درختان را قطع نکنند و یا زیر درختان آتش درست نکنند و و حتی الامکان از زغال بجای آتش زدن چوب و برگ درختان ، استفاده نمایند.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست