03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۲۷2655

حمل غیر بهداشتی گوشت با وانت رو باز در شوش

به قلم ـ عباس کرم الهی

یکی از شهروندخبرنگاران شوش با ارسال دو تصویر با دوموضوع مختلف ما را بر آن وا داشت تا برای حمایت و دفاع از سلامتی مردم چند سطری را به رشته ی تحریردرآورم که یکی از این تصویر ها مربوط به حمل گوشت قرمز از کشتارگاه به قصابی است .

تصویر مربوط به حمل گوشت قرمز با وانت روباز را تا جایی که توانسته ایم تار نموده که از نظر حقوقی شخصی که درون وانت حضور دارد به راحتی شناسایی نگردد .

رعایت موازین بهداشتی در کشتارگاه و حمل و نقل فرآورده های خام دامی از آنجا که به طور مستقیم با سلامت افراد جامعه در ارتباط بوده، بسیار حائز اهمیت است.

آیا خرابی خودرو حمل گوشت شهرداری باعث شده است تا لاشه های گوشت در کشتارگاه این شهرستان به صورت کاملا غیربهداشتی و با خودروهای شخصی حمل شود ؟ یا تعداد خودروها به حدی کم است که ظرفیت حمل گوشت را نداشته و قصاب ها از وانت استفاده می کنند ؟ یا دلایل خاص دیگری دارد ؟ نکته ای مهم این  است که این موضوع از چشم مسئولین شهرستان شوش دور مانده است و حمل و نقل این فرآورده های خام دامی، به صورت کاملا غیر بهداشتی صورت می گیرد.


وقتی دمای هوا بالای 52 درجه باشد و در کنار آن رطوبت هم  شهروندان را کلافه کرده است و از طرفی دیگر در برخی از روزها شاهد ریزگردها  هستیم آیا حمل غیر بهداشتی گوشت سلامت مردم این دیار را به خطر نمی اندازد ؟

تصویر دوم مربوط است به سرویس های بهداشتی بخش آقایان در پارک میراث(ویندی پارک) و به عبارتی پرتردد ترین پارک شهر شوش و متأسفانه همان گونه که مشاهده می شود فاضلاب این سرویس ها به دیواری نفوذ کرده که  به بلوار شهید دانش ، یکی از مدخل های ورودی و خروجی شهر منتهی می شود .


این وضعیت هم برای کودکانی که از آن مسیر عبور می کنند مضر است و هم بوی بد آن شهروندانی که باری تفریح به پارک می آیند را آزار می دهد .

امید است « شهرداری شوش ، محیط زیست ، دامپزشکی و مرکز بهداشت » نسبت به حفظ سلامت مردم ولایتمدار به این دو موضوع توجه بیشتری داشته تا دیگر شاهد این نارسایی ها نباشیم . 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست