04232024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۰۳2673

پیگیری نبود پزشک متخصص گوش ، حلق و بینی توسط شوش نیوز

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

به دنبال پیگیری عدم وجود متخصص پزشک متخصص گوش ، حلق و بینی در شهرستان شوش که خبر آن را شنبه18 شهریورمصادف با عید غدیر خم در شوش نیوز منت کرده بودیم ، امروز دوشنبه 3 مهرماه به اتفاق دو نفر از همکاران به شبکه ی بهداشت و درمان رفته و نتیجه ی کار را جویا شدیم .

به گزارش شوش نیوز ، وقتی که حاج محمدعلی شیرک جانباز 50 درصد به علت فشار خون بالا ازناحیه ی بینی دچار خونریزی شدید می گردد و وی را به بیمارستان نظام مافی  منتقل می کنند اما به علت عدم وجود پزشک معالج وی را پذیرش نمی می کنند و این جانباز طی چهار روز که به اهواز و دزفول برده می شود با هر زحمت روز دوشنبه 20شهریور در درمانگاه تخصصی نشاط دزفول مداوا می شود . با دکتر حاذقی مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش موضوع را در میان گذشته و نهایتا رضا معمارزاده مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات  ارجاع گردید و ایشان عدم وجود پزشک متخصص را عامل عدم پذیرش بیمار دانست و امروز  به دنبال پیگیری های شوش نیوز  توضیحات لازم را به شرح زیر تشریح نمود :

از زمانی که دکتر حاذقی آمده مرتب به دنبال جذب  متخصص بوده و حتی بارها در این خصوص برخورد لفظی هم با مسئولین این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی دزفول داشته است  و چون فرزند این شهرستان است دلسوز و پیگیر بوده و در مقاطع مختلف متخصصین طرح را به این شهرستان جذب نموده است .

وی افزود : در مهرماه هر سال ما حذب متخصص داریم و در این راستا جلسه ی آن هم  برگزار شده استد و برای هر تخصص ما دو پزشک را درخواست کرده ایم اما برای گوش ، حلق و بینی درخواست سه نفر را نموده ایم ؛ قبلا دکتر عرب زاده را داشتیم ولی ایشان از این شهرستان رفته است .


وی در پایان اظهار داشت : چون پزشکانی که ما درخواست می کنیم همه طرحی هستند لذا پس از یک و نهایتا یک و نیم سال که طرح آنها تمام می شود در این شهر نمی مانند و به کلانشهرها هجرت می کنند و در نتیجه ممکن است اتمام طرح آنها زمانی باشد که مهرماه را پشت سر گذاشته باشیم و به موقع نتوانیم پزشک جدیدی را جذب کنیم  اما این را مطمئن باشیم که در اواخر مهرماه مشکل متخصص گوش ، حلق و بینی در شهرستان شوش و بیمارستان نظام مافی حل خواهد شد .

در همین راستا امید کرد سرپرست روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش در همین راستا تصریح نمود :  اگر کشور ایران عزتی دارد مرهون خون شهداء و رشادت های جانبازان است و تکریم خانواده عزیزان می بایست در اولویت اول باشد و فرماندار شهرستان شوش در همین راستا از ابتدای سال1395 تا به امروز به عنوان فرماندار ایثار و شهادت در سطح استان مورد تقدیر قرار گرفته شده است .

وی افزود : همه ی ما بچه ی شوش هستیم و با وضعیت بیمارستان نظام مافی از سال های دور تا به امروز آشنا هستیم ؛ این بیمارستان قبلا چه بوده ، الان کجاست ؟ و می خواهیم چیکار کنیم ؟ که در واقع گذشته حتی یک چراغ قوه هم نداشتیم ؛ بیمار را برای انجام سونوگرافی می بایست با یک وانت به سطح شهر برده می شد .


وی افزود : در طرح تحول سلامت ؛ بیمارستان نظام مافی  به صورت صد درصد بازسازی شده  ولی شما در نظر بگیرید که بیمارستان نظام مافی 160 تختخواب دارد در حالی که نیاز شوش 400 تختخواب است و در نتیجه بیمارستان نظام مافی نمیتواند جوابگو باشد ؛ اما با این وجود نیاز به پزشک متخصص نیاز داریم  و در خصوص متخصص گوش ، حلق و بینی پیگیر هستیم که مجددا دکتر عرب زاده را به شوش برگردانیم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست