04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۲۳2728

مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان شوش برگزار گردید

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عیسی کرملاچعب

ساعت 11:30 روز یکشنبه 23 مهرماه1396 مراسم تودیع و معارفه سرپرست شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش با حضور دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سالن امور تربیتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از زحمات دکتر محسن حاذقی رئیس سابق شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش به مشکلات بخش بهداشت و درمان گذری زد و خاطر نشان نمود : هر تلاشی که در این راستا به عمل آید به خاطر گستردگی محرومیت ها و نارسائی ها باز مشکلات عدیده ای در بخش بهداشت و درمان وجود دارد ؛ گر چه در این سال های اخیرکارهای بسیار خوب و خداپسندانه ای صورت گرفته و مورد رضایت مردم واقع گردیده است .

وی افزود : سلامت از موارد پایه و اساسی هر جامعه است ؛ مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان شوش که در همه ی صحنه ها ؛ چه در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، در دوران بازسازی ، انتخابات مختلف  و حتی در تحریم ها حضور دارند و شایستگی آن را دارندکه بهترین خدمات به آنها ارائه شود و جهت حمایت از برنامه های آموزشی باید با تمام توان وارد شویم  ؛ حتی سایر مسئولینی که در حوزه ی بهداشت و سلامت نیستند می بایست به این موضوع توجه داشته و کمک کنند.


آل کثیر در ادامه خاطر نشان نمود : جا به جایی ها یک امر طبیعی است ؛ همیشه بوده ، هست و خواهند بود ولی هر کسی می آید باید دنبال رفع مشکلات مردم باشد حتی گاها حتی اگر کاری انجام نشود ؛ حداقل صادقانه و با زبان خوش باعث شادی دل مردم شویم ؛ خدمت ماندگار  برای مردم مهم است . یعنی وقتی مسئولیتی را تقبل می کنیم باید کاری ماندگار انجام دهیم نه این که برای ماندگاری خودمان تلاش کنیم .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در آخر از حمات درخشان دکتر حاذقی به نیکی یادکرد و از دکتر سواری خواست تا ادامه دهنده ی راه این مرد تلاشگر باشد .

آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش  از نظر شرعی به موضوع بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت : قرآن و سنّت بر اهمیت و تأثیر بهداشت در زندگی دنیوی و اخروی اشاره فراوان دارد، برای نمونه می توان به استناد، یکی از مصادیق آیه شریفه  ی « وَلاَ تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ؛ » ضرورت رعایت بهداشت را براي پیشگیری از هلاکت استنباط کرد و چون مقدمه واجب، واجب است، رعایت بهداشت و پیش گیری از بیماری ها براي حفظ جان مسلمانان واجب خواهد بود و اگر آگاهانه و از روي عمد در حفظ جان مسلمانان کوتاهی شود، کاري بسیار ناپسند و شايسته عقوبت خواهد بود. اسلام چون سلامتي را نياز اساسي و ضامن بقاي نسل آدمي مي‌داند، راه‌کارهاي فراواني براي حفظ و تأمين آن پيش‌ روي بشر قرار مي‌دهد. در آموزه‌هاي ديني به صدها رهنمود در زمينه تغذيه، خواب، آميزش جنسي، کار و محیط برمي خوريم که پي کشاندن انسان به سوي سلامتي فردي مي‌باشند. علاوه بر اين، رهنمودهاي فراواني درباره سلامت رواني، روحي، خانوادگي، اجتماعي و... وجود دارد که گوياي جامع نگري اسلام به موضوع سلامت مي‌باشد.


وی در ادامه سلامت را را تعریف کرد و اظهار داشت : معمولاً کسی را که بیماری جسمی نداشته باشد، سالم می­نامند؛ در حالی که تعریف سلامت گسترده‌تر از این است. سازمان جهانی بهداشت در تعریف سلامت معتقد است: «سلامت عبارت است از تأمین رفاه کامل جسمی و روانی و اجتماعی نه فقط نبودن بیماری و نقص عضو» به این ترتیب کسی را که بیماری جسمی ندارد، نمی­توان سالم دانست؛ بلکه شخص سالم کسی است که از سلامت روح نیز برخوردار و از نظر اجتماعی در آسایش باشد؛ زیرا پژوهش­های علمی نشان مي‌دهد که ممکن است ریشه بسیاری از ناتوانی­های جسمی، نابسامانی فکری و عاطفی باشد. مثلاً دلهره­ها و ناراحتی‌های فکری می­تواند عامل مهمی در ایجاد زخم­های معده باشد و چون دلهره و بسیاری از احساسات عاطفی انسان در اثر زندگی با مردم و به علت فرهنگ جامعه به وجود می‌آید، سلامت جسم تا حد زیادی به سلامت فکر و شرایط فرهنگی و اجتماعی مربوط می­شود و به عبارت دیگر تندرستی یا سلامت سه بعد جسمی، روانی و اجتماعی دارد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه سلامت را تشریح نمود و اظهار داشت : بهداشت، به معناى حفظ صحت است و در اصطلاح به مجموعه فعاليت‌ها و اقداماتى كه براى بهبود و ارتقاى تندرستى و توانايى فرد يا جامعه انجام شود، بهداشت مى‌گويند و شامل همه دانش‌ها و روش‌هايى است كه به حفظ سلامت فرد و جامعه كمك مي‌کنند. در قرآن‌کریم برای این معنا از واژه‌هاى «طيّبات»، «طهارت» و مشتقّات آن استفاده شده است. بهداشت به طور کلی عبارت است از: «ایجاد کامل تندرستی بدنی، روانی، اجتماعی؛ نبود هر نوع ناتوانی جسمانی؛ مبارزه با بیماری‌هاي همه­گیر؛ بالا بردن سطح زندگی؛ اصلاح محیط؛ کشف داروهای تازه برای نابودی امراض؛ پاک‌سازی محیط روستايی و آلودگی آب‌ها؛ مبارزه با عوامل مزاحم تمدن، مانند: سر و صدا، ازدحام و غیره» .

وی در ادامه وجود دکتر پریدار را برای شهرستان شوش بسیار ارزشمند دانست و تصریح نمود : از زمانی که دکتر پریدار به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول منصوب شد و به دنبال آن دکتر محسن حاذقی به عنوان مدیر شبکه ی بهداشت و درمان برگزیده گردید تحول عظیمی در حوزه ی سلامت و درمان شوش رخ داد و بیمارستان نظام مافی در ردیف بیمارستان های مدرن قرار گرفت اما با این وجود به خاطر محرومیت ها هنوز مشکلات عدیده ی دیگری داریم و انتظار دارم دکتر سواری همانند دکتر حاذقی پرکار و پر انرژی باشد و خدمت به شوش و مردم را سر لوحه ی کار خود قرار دهد .

در ادامه دکتر یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول ،  با عرض خیر مقدم وتشکر از زحمات پرسنل شبکه ی بهداشت و درمان ، پرسنل بیمارستان نظام مافی بهورزان خانه های بهداشت ، خیرین سلامت و مسئولان ؛ به ارائه آماری از عملکرد  موفقیت آمیز در شهرستان شوش اشاره کرد و اظهار داشت : « طرح توسعه اورژانس بیمارستان نظام مافی،اتاق های عمل جدید بیمارستان ، بلوک زایمانی،کلینیک تخصصی و مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.»


رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:تمام این اقدامات در حالی صورت گرفته که دانشگاه علوم پزشکی دزفول مطالبات بسیار سنگینی از سازمان های بیمه گر دارد که با پرداخت این مطالبه خدمات بیشتری به مردم شمال خوزستان ارائه می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خطاب به سرپرست جدید شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش گفت : هدف اصلی باید رشد و توسعه بهداشت و درمان شهرستان شوش باشد و اولویت اول رضایت مندی مردمی که نیت همکاری را با ما داشته اند . شوشان جمعی نیاز به 400 تخت دارد در حی که ظرفیت بیمارستان نظام مافی 120 تخت است و برای تأمین 180 تخت دیگر می بایست به فکر احداث بیمارستان دوم بود وا یدن به شرایط ایده آل می بایست از هیچ کوششی دریغ نکرد .


 

دکتر عبدالناصر میرشکاک معاونت توسعه ی مدیریت  و منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مورد عملکرد درخشان دکتر حاذقی گفت : این فرد درست کار ـ مکؤمن ، با تقوا ، با ایمان و دلسوز و بومی شهر شوش از روزی که مسئولیت را پذیرفت تا روزی که سکان را به دکتر سواری تحویل داد شب و روز برای رشد و توسعه ی بهداشت و درمان شوش پیگیر بود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول هم وقتی این پیگیری ها و حمایت های نماینده ی شوش در مجلس شورای اسلامی و فرماندار را می دید تا امکاناتی به طرف دانشگاه می آمد شوش را در اولویت قرار می داد و امروز چون خارج از استان خوزستان به سر می برد نیاز بود که من به جای ایشان تشریح عملکردی داشته باشم .


وی افزود : « ساخت سالن انتظار بیمارستان نظام مافی با مساحت ۱۰۰۰ متر مربع  ـ نصب دستگاه های خنک کننده، صندلی، وسایل تزئینی و سیستم صوتی تصویری ـ راه انداری بخش جدید تالاسمی با رعایت استاندارهای مربوطه از جمله تجهیز به اکسیژن و ساکشن مرکزی و سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز و امکانات رفاهی مورد نیاز ـ به خدمت گرفتن متخصص علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی و تجهیز آزمایشگاه بیمارستان نظام مافی به دستگاه ها و مواد مورد نیاز بیماران تالاسمی ـ توسعه ی اورژانس بیمارستان به مساحت ۸۰۰ متر مربع ـ جابجایی 115 حمید آباد را داشتیم ؛ تجهیز و اصلاح ستاد مرکزی ؛ راه اندازی مرکز 115 شهر حر ؛ اضافه نمودن 5 آمبولانس به ناوگان شهری ؛ خرید دو دستگاه آمبولانس برای بیمارستان نظام مافی ؛ تجهیز و استانداردسازی آمبولانس های 115 ؛ در حوزه ی بهداشت مجموعاً 25 خانه ی بهداشت ؛ ساخت دو مرکز بهداشتی و درمانی در سید عباس و شهرک بهرام ؛ افزایش پزشکان خانواده در روستاها از 23 به 40 پزشک ؛ تعمیر و تجهیز خانه های بهداشت قبلی ؛ خرید بیش از 200 دستگاه کامپیوتر ، راه اندازی مرکز رایگان تشخیص و درمان سالک ؛ شبانه روزی کردن مراکز « الوان ، شاوور ؛ فتح المبین و به زودی شهر حر » ؛ پرداخت  مطالبات نیم میلیاردی به جا مانده از دانشگاه اهواز که زیر بار نمی رفت و توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول پرداخت شد  ؛ بازسازی و تکمیل سالن بهورزی و در حوزه ی درمان ؛ راه اندازی کلنیک ویژه ی تخصصی با تعامل خوب مؤسسه ی خیریه ی امیرالمؤمنین ، حذف پدیده ی زشت زیر میزی که شوش از معدود شهرستان هایی است که کاملاً زیرمیزی ممنوع شده است ؛ راه اندازی سنترال اکسیژن در تمام بخش ها ؛  ؛ سیستم امحا زباله ؛ تعویض کل لوله کشی گاز و آب  بیمارستان ؛  تعویض تمام چاه ها و منهول های فاضلاب بیمارستان ؛ بهسازی و فضای سبز ؛ عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای امنیت بیمارستان ؛ ایجاد سایت جدید اداری ؛ نماکاری کل بیمارستان ؛ پرداخت میلیاردها بدهی به بازار و شرکت های طرف قرارداد ؛ بازسازی نوسازی و تجهیز آزمایشگاه ،ساخت 5 اتاق عمل با مدرن ترین تجهیزات پیشرفته سی تی اسکن،رادیولوژی دیجیتال، چهار اتاق عمل، بازسازی ، تجهیز و نوسازی سه بخش جراحی، زنان و داخلی، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب ،سونوگرافی، میکروسوکوپ جراحی چشم، فیکو، رادیولوژی پورتابل، سینوسکوپ، چهاردستگاه بیهوشی،اکوکاردیوگرافی، چهارچراغ سیالتیک، پنج تخت اتاق عمل، تخت بستری 40عدد، دودستگاه پمپ وکیوم، چهاردستگاه الکتروکاتربرانکار 6عدد، کلنگ ساخت بلوک زایمانی و کلنگ ساخت کیلنیک ویژه و............... از عمده ترین عملکرد درخشان دکتر حاذقی می باشد .


وی در ادامه از زحمات دکتر حاذقی تقدیر نمود و در این خصوص اظهار داشت : اگر بیمارستان نظام مافی زمانی مارمولک در گوشه گوشه ی اتاق های آن وجود داشت و امروز به مدرن ترین بیمارستان تبدیل شده به طوری که ما در ایام تعطیلات نوروزی فقط شش مورد  پذیرش بیمار شوشی به بریمارستان گنجویان دزفول را داشته ایم همه مرهون زحمات تیمی منسجم در شوش بوده که مهندس رضا نجاتی فرماندار سابق ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و دکتر محسن حاذقی پیش قراولان این تیم بوده اند و اگر من به این موضوع اشاره می کنم به خاطر این است که بدانید این رشد و توسعه  فقط توسط شخص من نبوده است .

دکتر نوروز سواری سرپرست جدید شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش به عنوان آخرین سخنران ضمن تقدیر و تشکر از دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و دکتر پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت : امیدوارم به خاطر این حسن اعتماد بتوانم عملکرد قابل توجهی داشته باشم ولی همین را بگویم که هم اکنون بیمارستان نظام مافی شوش به علت کمبود تخت برخی از بیماران آن در اورژانس بستری شده اند و می بایست توجه بیشتری به این بیمارستان شود .


در پایان ضمن قدردانی از زحمات 5 ساله ی دکتر حاذقی ، دکتر نوروز سواری « دندان پزشک» که در کارنامه ی خود یک بار مدیریت شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش را تجربه کرده است ؛ این بار به عنوان سرپرست این شبکه منصوب تابرای بار دوم به شوش خدمت رسانی کند .


لازم به توضیح است  به خاطر توهین رئیس جمهور آمریکا به سپاه پاسداران ، حاضرین در این مراسم در آغاز ضمن اعلام انزجار از این سخنان سخیف ؛ سه بار شعار « مرگ بر آمریکا » را با صدای بلند سر دادند .


شایان ذکر است  ؛ علاوه بر سخنرانانی که به نام آنها اشاره شد ؛ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، حجت الاسلام محمدجواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، فاطمه دیناروند سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رقیه محمودی سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان ، حسن هژبری نژاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، عبدالرحیم انصاری رئیس اداره ی آب و فاضلاب ، فتانه رستمی و سیده حکیمه موسوی اعضای شورای اسلامی شهر شوش و جمعی از پزشکان و پرسنل مرکز بهداشت و بهورزان  در این مراسم حضور داشتند.


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست