04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۲۲۶3104

آخرین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش در سال 96 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13:15 روز شنبه 26 اسفندماه 1396 دوازدهمین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش به ریاست عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری و با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش و رئیس دادگسنری بخش شاوور در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ معاونت فرمانداری شهرستان ضمن این که پیشاپیش فرا رسیدن عید باستانی نوروز را به مسئولین و مردم تبریک گفت از مسئولین خواستار  در میان گذاشتن فعالیت های خود در سال 1396 به مردم شد و در این راستا اظهار داشت : مردم باید بدانند که در سال 1396 چه تصمیماتی گرفته شده و چند درصد از مصوبات عملیاتی گردیده است .

وی افزود : با توجه به این که در آستانه ی فرا رسیدن تعطیلات نوروزی هستیم و مهمانان نوروزی به این شهرستان سفر می کنند از هم اکنون می بایست کشیک « داروخانه ها ، درمانگاه ها ، مراکز درمانی ، کلنیک ها ، بیمارستان ، جایگاه های سوخت ، پارک ها ، سرویس های بهداشتی و... » اطلاع رسانی شود و داروخانه  ها و درمانگاه هایی که عنوان شبانه روزی را با خود یدک می کشند حتما شبانه روزی به مردم خدمت رسانی کنند .


عبدالحسن آل کثیر هم چنین تصریح نمود : پیشگیری از بیماری های واگیر امری ضروری است و با توجه  به این که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش برای برقرای سلامت و امنیت غذایی حمایت می کند مسئولین ادارات « شبکه ی بهداشت و درمان ، مرکز بهداشت ، دامپزشکی ، صنعت ، معدن و تجارت ـ تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی  ، شهرداری و ... » می بایست دست در دست هم گذاشته و از « فروش مرغ زنده » جلوگیری کنند و بازدیدها و نظارت های میدانی خود را برای نحوه ی پخت و پز و بهداشت « اغذیه فروشی ها ، رستوران ها و نانوایی ها »به صورت روزانه انجام دهند .

آل کثیر مشارک مردم را  امری ضروری دانست و در این راستا اظهار داشت : هر وقت که مردم پای کار بودند و در کنار مسئولین قرار گرفتند ، آن کارها با کیفیت مطلوبی انجام شده اند و چون مردم شهرستان شوش به مهمان نوازی معروف هستند از آنها دعوت به همکاری نمایید .

در ادامه مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش ضمن  بررسی مصوبات جلسه ی یازدهم عنوان نمود : خوشبختانه بیش از 80 درصد از مصوبات سال 1396 محقق شده و این این بابت همکاری ادارات برای اجرای فعالیت ها رضایت بخش است .


وی افزود : سه کشیک مدیریتی و کارشناسی در ستاد استقبال از مهمانان نوروزی و بیمارستان نظام مافی مستقر شده و یک اکیپ هم در یادمان فتح المبین تا پایان سیزده بدر مستقر شده است .

مهندس میرزایی در پایان با توجه به مصوبات جلسه ی قبل خاطر نشان نمود : جمعیت هلال احمر  می بایست یک دستگاه قایق همراه با نجات غریق را در کنار رودخانه ی کرخه مستقر نماید چون مهمانان نوروزی در این رودخانه احتمال قوی شنا می کنند و ممکن است اتفاقاتی بیافتد که خاطرات تلخی را برای مهمانان نوروزی به وجود آورد .

مصطفی نظری داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش با توجه به اهمیت سلامت که به عموم مردم ربط دارد گفت : در حوزه ی سلامت روزانه با دستگاه ها در ارتباط هستیم ؛ خصوصا « دامپزشکی ، مرکز بهداشت و محیط زیست » وقتی گزارش می دهند کارشناسی شده باشد تا بتوانیم دقیق تصمیم لازم را بگیریم و اما بارها مشاهده شده که برخی از مسئولین ادارات  در تصمیم دادستانی یا دخالت می کنند و یا مانع می شوند و این قابل قبول نیست ، اگر همه در مقابل سلامت مردم که خود نیز جز مردم هستیم می باشیم پس اجازه دهید قانون اجرا شود و اگر کسی بخواهد از این به بعد دخالت کند برای آن اشخاص نیز پرونده تشکیل می دهیم .


فاخر باوی رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور نیز سخنان خود را هشدارگونه آغاز نمود و خاطر نشان نمود : چون بحث سلامت مربوط به عموم مردم است  اگر اتفاقی بیافتد با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد  لذا انتظار دارم تا قبل از اتمام سال  به وضعیت اغذیه فروشی ها و رستوان های کنار جاده ی ترانزیت  در بخش شاوور نیز رسیدگی شود و تمام وقت به حوزه ی شهر شوش در نظر گرفته نشود ؛ به هر جهت اگر مهمانان نوروزی بخواهند این رستوران ها را برای صرف ناهار یا شام انتخاب کنند و با کیفیت نامطبوب  مواجه گردند در واقع نمی گویند ما در بخش شاوور چنین غذایی را خوردیم بلکه نام شهرستان شوش بد خواهد شد .


وی افزود : قهوه خانه ها و رستوران های بین راهی با توجه به این که نظارتی را مشاهده نمی کنند بخشی از قهوه خانه و یا رستوران را به قلیان سرا اختصاص می دهند لذا از مرکز بهداشت و دیگر ادارات عضو شورای سلامت و امنیت غذایی انتظار دارم که بازدید میدانی خود را در بخش شاوور هم  در نظر داشته باشند .

باوی در ادامه به وضعیت نامطلوب آب شرب بخش شاوور اشاره کرد و تصریح نمود : با توجه به این که بیش از 90 هزار نفر در حوزه ی بخش شاوور ساکن هستند متأسفانه آب شرب آنها آلوده است و در روزهای تعطیلات نوروزی و روزهای گرم تکثیر میکروب  شدیدتر می شود  و از مرکز بهداشت به صورت جد انتظار دارم که  در این خصوص رسیدگی نماید  ، در این راستا مهلتی در نظر گرفته شده و اگر  اقدامات لازم صورت نگیرد قضا برای دفاع از سلامت مردم ورود خواهد نمود و آن گاه برای هر دستگاهی که در این خصوص قصوری داشته باشد پرونده تشکیل می شود .

سپس مهندس کرد معاونت شهرداری شوش ، لطیفی مجد شهردار شهر فتح المبین ، دیندار شهردار شهر شاوور ، انصاری رئیس اداره ی آب شهری ، رازقی رئیس اداره ی آب روستایی ، سید نور رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، پورعاطف  بخشدار شاوور ، موسوی بخشدار فتح المبین ، مهندس غلامرضا اسلامی پناه رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ، سید حکیم موسوی رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش  و حسن پور رئیس اداره ی تعزیرات حکومت به تشریح عملکرد دستگاه خود پرداخته و پیشنهاداتی را ارائه نمودند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست