04232024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۲۲۰3590

آخرین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش در سال1397 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:35 صبح روز دوشنبه 20 اسفند ماه 1397 ، آخرین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش در سالجاری با محوریت «تشدید نظارت بر مواد غذایی و کنترل قیمت ها» در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش مدیریت بخش اول این جلسه را برعهده داشت و گفت : مهمانان نوروزی  وقتی به این شهرستان می آیند  نباید با خاطرات بدی اینجا را ترک کنند و بر همین اساس این جلسه برگزارشده تا مصوبات جلسه ی قبل مورد بررسی قرار گرفته و دستور کار جدید هم داده شود تا امسال با توجه به بارندگی های اخیر که این دیار را سرسبز نموده و احتمال افزایش مهمانان نوروزی پیش بینی می شود از هم اکنون به صورت جدی دنبال کار باشیم .

وی افزود : هر اداره باید برای خود برنامه هایی را برای سال جدید تدوین کنند و گزارش مکتوب آن را به فرمانداری ارائه دهند ؛ اگر این گزارش  داده نشود به معنای آن است که هیچگونه برنامه ای تاکنون تدوین  نشده است .

 

سپس مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش به مصوبات جلسه ی قبل اشاره کرد و گفت :« نظافت عمومی و زیباسازی مبلمان شهری توسط شهرداری ها ـ ایجاد جاده ی سلامت توسط شهرداری ها تا 10 اسفند ماه 1397 ـ ایجاد غرفه ی توذیع مواد غذایی توسط هر دستگاهی می بایست با هماهنگی مرکز بهداشت باشد ـ بازرسی های مشترک در خصوص جایگاه های سوخت و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی» در این خصوص بازدیدهای اولیه با حضور «مرکز بهداشت ، تعزیرات حکومتی ، دادستان ، دامپزشکی و اداره ی صنعت ، معدن و تجارت صورت گرفت و گزارش آن در برخی از نشریات منعکس شده است . » که به همین منظور از همین امروز طرح تشدید ما شروع می شود

 

مهندس یوسف زمانی شهردار شهر شوش در مورد مصوبه ی اول خاطر نشان نمود : بر اساس این مصوبه و ابلاغی که از طرف استانداری به ما رسیده است هر ساله طی سه مرحله پاکسازی شهر در اسفند ماه در نظر گرفته می شود ؛ تاکنون دو مرحله برگزار شده و آخرین مرحله 26 اسفند  اجرا می شود و کلیه ی کارهایی که مد نظر بوده برای استقبال از مهمانان نوروزی و راهیان نور در دستور کار همکارانم قرار گرفته است ؛ حدود 241 سرویس بهداشتی که در حال آبدیت شدن هستند و سرویس های پارک ایران زمین قبل از پایان سال به بهره برداری خواهد رسید و به خواست خدا مشکلی از این بابت در تعطیلات نوروزی نخواهیم داشت .

 

وی در خصوص ایجاد جاده ی سلامت اظهار نمود : همین امروز صبح بازدیدی از جاده ی سلامت پشت تالار نیایش مربوط به پارک گلستان به طول 1500 متر و عرض 4 متر و همچنین 800 متر در عرض 4 متر پیست دوچرخه سواری و طی تفاهم نامه ای که با اداره ی کل ورزش و جوانان بسته ایم ، یک جاده سلامت هم در مسیر جاده ی دزفول با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان برای سال جدید در نظر گرفته شده و در مجموع ما حدود 7 کیلومتر جاده ی سلامت خواهیم داشت .

مهندس زمانی در بخش پایانی سخنان خود از دریافت 5 ست ورزشی از استان خبر داد و تصریح نمود : در ایام تعطیلات نوروزی این ست ها که شامل 100 تکه هستند در پارک های عمومی نصب خواهند شد و این را خدمتی از طرف شورای شهر و شهرداری شوش بدانید برای  تقویت سلامت همشهریان عزیز که طالب تندرستی هستند .

ماجد علیدادی معاون شهردار شهر الوان ،آرزو سواعدی  مسئول امور اداری و کارگزینی شهرداری شهر شاوورو نماینده شهرداری شهرحر ریاحی نیز گزارشاتی مشابه ی شهردار شوش ارائه نمودند با این تفاوت که تاکنون نسبت به جاده ی سلامت به اندازه ی شهرداری شوش فعالیت قابل توجهی نداشته اند .

 

رضا حسن پور رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان شوش نیز گزارشی از بازدیدهای میدانی و نظارت بر مراکز توذیع مواد غذایی و جایگاه های سوخت را تشریح نمود .

 

مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش  نیز گزارشی از بازدیدها ی مشترک را ارائه نمود و در این خصوص یادآور شد : سال گذشته که از مراکز توزیع مواد غذایی داشتیم وضعیت اسفباری داشتند اما امسال خوشبختانه  خیلی بهتر شده اند هر چند که بر خی از آنها تخلفاتی داشتند اما تشدید این بازرسی ها قطعا تأثیر مثبتی  در جامعه دارد .

 

وی در ادامه از راکد ماندن نظارت بر قلیان سرا ها نقد نمود و در این خصوص خاطر نشان نمود : مدتی است که با قلیان سراها  برخوردی نمی شود  همین الان در اطراف میدان شهدای هفتم تیر  یک فروشنده ی قلیان وجود دارد که شهرداری و اتاق اصناف باید این قلیان سراها را تشویق به تغییر کاربری  نمایند .

 

نظری در پایان به جایگاه های سوخت اشاره کرد و گفت :  اخیرا در برخی از شهرستان ها مشاهده شده آب قاطی بنزین می کنند و این به خودی خود احتمال بروز خطراتی را دارد ، البته خوشبختانه در سطح شهرستان شوش تاکنون چنین موردی رخ نداده است .

 

مهندس میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش در ادامه به بیماری شپش  اشاره کرد و گفت : این بیماری وابستگی زیادی به نظافت شخصی  و نظافت در خانه  خصوصا در روستا دارد در شهرستان شوش 3500 مورد  داریم که این کاملا عادی است .اما این را هم باید بدانیم اگر در کلاس درسی یک دانش آموز  مبتلا شود  کل خانواده اش  باید از شامپو ضد شپش استفاده کنند ، ما در این راستا یک سری شامپو داریم که بین نیازمندان توزیع خاهند شد .و با توجه به این که فروردین از راه برسد هوا گرم می شود ، پسران موهای سر را کوتاه کرده و دختران مرتب موهای خود را شستشو نمایند .

 

فرماندار شوش که در بخش دوم با حضور خود مدیریت جلسه را بر عهده گرفت و ضمـن خوش آمدگویی به حاضـرین گفت: با توجه به حضور مسافـران داخلی و خارجی در ایام تعطیلات نوروزی و در جهت ارتقـای سطح کمی و کیفی بهداشت و سلامت جامعه بازرسی و نظارت ها از امـاکن مرتبط با سلامت مردم به صورت مستمر توسط کارشناسان بهداشت تشدید شود.

 

وی افزود: سلامت مردم در اولويت اول امور قرار دارد و در این راه هرگونه کم کاری یا سهل انگاری از هیچ فرد و دستگاهی قابل قبول نیست.

در ادامه این جلسه مسئولان دستگاههای اجرایی ضمـن اعلام آمادگی خود در خدمات دهی به شهروندان و مسافران نوروزی، به دستور دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش، هر یک از اعضاء به منظور بررسی مشکلات بهداشتی موجود در سطح شهرستان و ارائه راهکارهای مناسب در این حوزه به بحث و گفتگـو پرداختند و راهکارهایی توسط اعضای حاضر در جلسه به منظور ارتقـاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی شهرستان ارائه شد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست