04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۰۹4064

پیمان و همبستگی جمعی از دستگاه های فرهنگی شوش با ستاد مبارزه با کرونا

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در راند ترین تاریخ قرن ، به همت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش هفت دستگاه فرهنگی در سالروز بزرگداشت شیخ مفید ضمن تجدید بیعت با ستاد مبارزه با کرونا از مدیر شبکه ی بهداشت و درمان و رئیس مرکز بهداشت تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز : ساعت 9:15 صبح روز یکشنبه 9 آذرماه1399 با حضور مسئولین ادارات « فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ تبلیغات اسلامی ـ اوقاف و امور خیریه ـ بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ کتابخانه های عمومی ، ورزش و جوانان و امور عشایر شهرستان شوش» از علی اصغر حسینی نیک مدیر شبکه ی بهداشت و درمان و مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت به پاس یازده ماه تلاش  تجلیل به عمل آمد .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش که در واقع بانی برگزاری این جلسه بود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه ی محسن‌ فخری‌زاده از دانشمندان هسته‌ای کشور گفت : عصر روز جمعه ۷ آذر1399 محسن فخری زاده یکی از دانشمندان حوزه هسته‌ای کشور به دست عوامل تروریست اقدام ناجوانمردانه در آبسرد دماوند«اطراف تهران» ترور شد.ضمن محکوم نمودن این حرکت ددمنشانه از دستگاه قضایی و سربازان کمنام امام زمان انتظار داریم که در اولین فرصت پاسخ این ترور ناجوانمردانه بدهند .

وی در ادامه به دلایل تشکیل این جلسه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امروز مصادف است با 9 آذر1399 ، راندترین تاریخ قرن و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا با دعوت از مسئولین چند دستگاه فرهنگی علاوه بر تجدید بیعت با ستاد مبارزه با کرونا ، برای بالا بردن روحیه ی « پزشکان ، پرستاران بهورزان، مراقبین سلامت وکارشناسان بهداشتی و کادر درمانی متعهد و جان برکفِ بیمارستان نظام مافی» که با تمام توانِ خود در حالِ ارائه ی خدمات پیشگیرانه و درمانی به مردم و بیماران بوده و هستند تشکر و قدردانی نماییم .

رضا ذاکری در ادامه برای حمایت از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا یادآور شد : وقتی رهبر معظم انقلاب خود را موظف به اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا می دانند، درس بزرگی برای مسئولین و مردم است تا به طور دقیق دستورالعمل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را مراعات کنیم . وقتی که مقام معظم رهبری می فرماید : «هنگامی که وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین می کند، بقیه ی دستگاهها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، آنها را رعایت و اجرا کنند.» اجرای این فرمان برای ما مسئولین واجب می شود خصوصا مسئولین فرهنگی که در جامعه زیرمجموعه های بزرگی دارند و می توانند تأثیرگذار باشند .

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و مطبوعات تصریح نمود : خبرنگاران نشریات شهرستان شوش از همان ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون پا به پای ستاد مبارک با کرونا پیش رفته و در روشنگری آحاد مردم برای همکاری با ستاد مبارزه با کرونا مثمر ثمر بوده اند که جا دارد به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی و همچنین اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر زحمکش و گمنام سپاسگزاری نمایم .

حجت الاسلام عارف آل کثیر ـ محمد حسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان های شوش و دزفول ـ عباس رضایی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ علی سعدی سرپرست دفتر امور عشایر و روح ا ... سلیمانی مقدم سرپرست اداره ی ورزش و جوانان به صورت مشترک ضمن حمایت و پشتیبانی از شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش ـ مرکز بهداشت و در مجموع ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشتند : شاید یکی از درس‌هایی که ویروس  منحوس کرونا برای بشر در قرن ۲۱ به همراه داشت این بود که در جهان امروز دیگر تصمیم گیران کلان در هر کشور به تنهایی توان رویارویی با بحران‌ها را به تنهایی ندارند و این ما مسئولین و مردم در هر شهرستان هستیم که برای «ساختن جهانی سالم تر، پاک‌تر و ایمن‌تر» باید به میدان آمده و مسئولیت‌های خود را در قبال محیط زندگی خود و مردمانی که روز خود را در کنار آن‌ها می‌گذرانیم بپذیریم و این را به مردم بگوییم که ؛ هر یک از شهروندان مسئولیت دارند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به فاصله گذاری اجتماعی توجه داشته باشند. دولت نیز وظیفه دارد تا بستر مناسب برای ایفای نقش شهروندان در مقابله با این ویروس را فراهم کرده و شرایط را به گونه‌ای مدیریت کند که شهروندان احساس مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند. هر یک از شهروندان نیز باید خود را متعهد به رعایت پروتکل‌ها دانسته وبه دستورالعمل‌های مشخص شده از سوی ستاد ملی کرونا توجه داشته باشند. هر یک از شهروندان ابتدا در برابر حفظ سلامتی خود مسئول هستند و سپس در قبال جامعه مسئولیت دارند. مردم باید از رفت و آمد‌های غیرضروری پرهیز کرده و در زمان لزوم و با رعایت پروتکل‌ها در جامعه رفت و آمد داشته باشند.


مهندس علی اصغر حسینی نیک مدیر شبکه ی بهداشت و درمان و دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان شوش ضمن قدردانی از دستگاه های فرهنگی گفت : در پیک اول خوشبختانه یکی از شهرستان هایی که کمترین تلفات را داشت همین شوش بود و این پیک را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در پیک دوم هر چند که نسبت به مرحله ی اول سخت تر بود اما این پیک را هم خوشبختانه با مبتلایان کمتری در سطح استان خوزستان پشت سر گذاشتیم .

وی افزود : هر چند با آغاز پیک سوم  که در واقع همه گیر بود و اکثر استان ها و شهرستان ها را دچار یک سری محدودیت ها نمود و هنوز هم این محدودیت ها ادامه دارد اما خوشبختانه شهرستان شوش نسبت به دیگر شهرستان ها  در وضصعیت بهتری قرار دارد و این به خاطر ونهایت همکاری های مسئولین و مردم است که جا دارد از فرصت استفاده کرده و از این عزیزان قدردانی نمایم .


مدیر شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : از مسئولین شهرستان شوش خصوصا دستگاه های فرهنگی  که تاکنون پشتیبان ما بوده اند انتظار دارم از این به بعد هم پشتیبان ما با شند  و با چنین حضورهایی باعث رفع خستگی ها شوند  ، با همین همدلی ها است که روحیه ها برای انجام کار مضاعف می گردد .

وی در پایان سخنان خود از اجرای طرح جدید شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت : طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه ی محله و خانواده محور) با استفاده از ظرفیت برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» با همکاری سپاه ناحیه ی شوش و بسیج برگزار می شود .

وی افزود: هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است. این طرح با ارائه ی مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقاء کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست‌گذاری شده است .

در پایان با اهدا لوح تقدیر ، کادو و یک تابلو که با تصویر مقبره ی متبرکه ی حضرت دانیال نبی(ع) مزین شده بود از مهندس علی اصغر حسینی نیک مدیر شبکه ی بهداشت و درمان و مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش تجلیل به عمل آمد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست