03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۱۵4305

حضور در انتخابات برای رأی اولی ها همانند عید نوروز است

به قلم ـ عباس کرم الهی

برای رأی اولی ها حضور در انتخابات همانند عید نوروز است و وقتی که اولین مهر در شناسنامه ی آنها خورده می شود انگار که بهترین عیدی را به آنها داده اند .

 

رای‌اولی‌ها که همانند شوق روز نخست رفتن به مدرسه، پای صندوق‌های رأی حاضر می شوند، بیش از دیگر مشارکت‌کنندگان در رأی‌گیری انتخابات 28 اسفند1400 حاضر خواهند شد چون آن روز آرام و قرار ندارند . آن‌ها با دوستان یا آشنایانشان در پای صندوق‌ها حاضر شده‌ و همچنان در صفوف رای‌گیری و در انتظار برای رسیدن به صندوق رأی در حال گفت‌وگو با شور و حرارت سخن‌گفتن خواهند بود . می خواهند بگویند که سرنوشت در دستان خود ماست.


به یاد روزی می افتد که خودم رأی اولی بودم و با غرور به خود می گفت ؛ رأی دادن دفاع از حقی است که برای همه ی مردم به صورت قانونی در نظر گرفته شده ، لذا من هم ترجیح دادم تا در ساعات اولیه باز شدن حوزه های اخذ رأی ؛ رأی خود را به صندوق بیندازم. آن موقع تا جایی که اطلاع دارم شوش به جز چند خبرنگار از جمله « محمدرضا دیناروند ـ عسکر بهرامی ـ علیرضا و غلامعلی یاحسن و علیرضا دهان و علیرضا سیلانی»خبرنگار دیگری نداشت ، وقتی در صف رأی دادن در همین مرکز شماره یک بهداشت بودم خبرنگاری ناشناس که بعد متوجه شدم خبرنگار کیهان از شهرستان دزفول است به سراغ من آمد و در مورد احساس من از اینکه به سن قانونی رسیده ام سئوال کرد درپاسخ به کنجکاوی این خبرنگار گفتم : «همه ی مردم ایران پشتیبان نظام هستند و همه ی نوجوانان رأی اولی در راستای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی مشتاقانه پای صندوق های رأی حاضر شده و گوش به فرمان امام خمینی(ره) هستند .»آن خبرنگار با شنیدن این جمله مرا تحسین کرد و من هم بیشتر مشتاق شدم که برگه ی رأی را تحویل بگیرم  ، از آن دوره تا به امروز هر انتخاباتی که برگزار شد شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداخته ام .


و اکنون می دانم که رأی اولی ها در انتخابات 28 خردادماه1400 طراوتی از نوع شور و اشتیاق  حضور را  به همراه دارند تا با انتخابی نو و آگاهانه سرنوشتی درخشان  را برای خود و دیگر هموطنان رقم زنند .

رأی اولی‌ها با این انتخابات ؛ دوره ی چهارساله را در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط خواهند کرد. شرکت در انتخابات قدمی بزرگ و مهم و تأثیرگذار در زندگی این افراد و نسل آینده است.


مردمان ایران اسلامی در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره دعوت به انتخابات را بر اساس وظیفه ی شرعی و دینی خود لبیک گفته اند و بارها در این صحنه، حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان های آن را اثبات کرده اند.

اگرچه در انتخابات ۱۴۰۰ به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون آنگونه که باید شور انتخابات در میان جامعه و جوانان رونق نگرفته است اما آنانی که شور و شوق اولین انتخاب را با خود دارند روزهای تصمیم را سپری می کنند تا بتوانند در روز موعود دست به انتخابی نو و تاثیرگذار بزنند.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست