04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۴۰۸1729

فرماندار شوش در جلسه کمیسیون امور بانوان گفت : تاپایان ماه مبارک رمضان مدیریت پارک ارمغان می بایست به بانوان واگذار شود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 8 تیرماه 1395 ساعت 9:30 صبح ، جلسه ی کمیسیون امور بانوان و خانواده با محوریت حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ ابتدا رقیه محمودی نماینده ی اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش و ادیب یکی دیگر از اعضای کمیسیون امور بانوان و خانواده از بی توجهی به مناطق محروم وپروژه های محرم حوزه ی شهری نقد نمودند و به صورت مشترک اظهار داشتند : در حال حاضر هیچگونه توجهی به مناطق محروم از نظر زیبا سازی ، و نیازمندی های اولیه نشده و توسعه ی آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  به کندی پیش می رود ، پارک ارمغان به صورت اسمی متعلق به بانوان دارد در حالی که وقتی به شورای اسلامی شهر مراجعه می کنیم ما را به شهرداری پاس می دهند و شهرداری هم شورا را مانع معرفی می کند و در چنین جلساتی هم نه شهرداری نماینده ی خود را می فرستد و نه شورای شهر بهایی به جلسات کمیسیون امور بانوان داده است و از طرفی در برخی از ادارات به طرح تکریم با ارباب و رجوع کلی بی توجهی می شود که انتظار داریم در این جلسه خروجی مناسبی را به دست آوریم .

مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش ابتدا از فروغ پور احمدی به خاطر تشکیل این نشست قدردانی نمود و در ادامه به موضوع فلسطین و روز جهانی قدس اشاره کرد و عنوان نمود : برغم تلاش‌های گسترده و سناریوهای متعدد استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در منحرف کردن افکار عمومی جهانیان از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، فلسطین همچنان مسئله اصلی و محوری جهان اسلام است.

وی راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و کشاندن درگیری به جغرافیای جهان اسلام را راهبرد نظام سلطه در ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی صهیونیستی دانست و تصریح کرد: علیرغم این موضوع فاز جدیدی از مقاومت ضدصهیونیستی با انتفاضه ی سوم و جان‌فشانی بیش از 285 شهید و تعداد زیادی مجروح شکل گرفته که بیانگر پویایی جریان مقاومت در مبارزه با صهیونیستهاست.

وی افزود : متأسفانه امروز برخی کشورها که در سال‌های نه چندان دور در صف مبارزه با اسرائیل قرار داشتند، درصدد برقراری رابطه رسمی با این رژیم خونخوار جعلی هستند، اما حاکمان بی‌خرد و وابسته آنها باید بدانند که می‌بایست پاسخگوی افکار عمومی امت اسلامی به ویژه مردم کشور خود باشند.

وی بازنمایی روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی در حمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی و معطوف‌سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی کاخ سفید، آل‌سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام را از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس برشمرد و افزود: ترسیم پیامدهای راهبردی ابتکار امام (ره) در طراحی روز قدس، روشنگری در خصوص برقراری ارتباط رسمی با رژیم صهیونیستی و معرفی حقوق‌بشر آمریکایی و معطوف‌سازی نگاه جامعه بین‌الملل به آن از دیگر اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است.

مهندس نجاتی  با بیان این که به برکت انفاس قدسی امام‌خمینی (ره) و تأکیدات و مطالبات مقام معظم رهبری « مدظله العالی » ، روز قدس هر سال باشکوه و طراوت بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود، خواستار برقراری تعاملات، هماهنگی‌ها و هم‌افزایی هر چه بیشتر سازمان‌ها، نهادها و شخصیت‌های مسئول و فعال در شهرستان شوش در به کارگیری ظرفیت و توان مردم ولایتمدار در افزایش دامنه اعتراضات نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین شد.

نماینده ی وزارت کشور در شهرستان شوش با اشاره به احساسیت دشمنان که روز به روز سعی دارند مردم را نسبت به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دل سرد کنند تصریح نمود : به کوری چشم دشنمان و در رأس آنها استکبار جهانی ، مردم ولایتمدار شهرستان شوش که نیمی از آن را بانوان تشکیل می دهند روز جمعه 11 تیرماه ساعت 9 صبح در میدان شهدای هفتم تیر با مشت های گره کرده ی خود هم چون دیگر شهرستان های استان خوزستان و سایر استان ها فریاد « مرگ برآمریکا ـ مرگ بر اسرائیل و درود بر فلسطین » را سر می دهند تا آن دشمنان همانند سال های قبل تو دهنی بخورند.

 

مهندس نجاتی در ادامه به جایگاه و منزلت زن در جامعه اشاره کرد وبیان نمود : نقش زنان از انقلاب مشروطه تا به امروز و نقش روشنفکران دینی در جامعه ی ایران هیچ گاه با چنین درجه ای از آگاهای و اراده ی زنان برای کنار زدن موانع و سدها و ورود به عرصه زندگی و فعالیت اجتماعی روبرو نشده است. ایران در آستانه یک انقلاب جنسی قرار گرفته که به شدت سیاسی است. پتانسیل بالای جنبش زنان و خصلت برابری طلبانه آن در بیش از دو دهه گذشته نمودهای قدرتمندی را برای این ادعا به دست داده است.

وی افزود : تا قبل از دوران قاجاریه از حرکت جمعی زنان و نقش آنها در تحولات اجتماعی سیاسی اطلاع درستی در دست نیست. چند موردی که در کتابهای تاریخی ضبط است، مربوط به نقش آنها در حمایت از سربازان در جنگ با دشمنان است.  بنابراین، بر اساس شواهد و مدارک تاریخی بیشتر دوران قاجاریه، از آن عصر شروع می کنیم . آغاز حرکت جمعی زنان را باید به « 2 دوره تقسیم کرد » نخست دوره ای که زنان به علل نارضایتی های سیاسی اجتماعی ناشی از ضعف دولت در برابر دول استعمارگر خارجی و حکومت استبدادی داخلی به دنبال مردان و به هدایت و تشویق و تأیید آنها به نهضتهای اجتماعی پیوستند و به طور مؤثری در این راه کوشیدند. آنها در این راه، از هدفهای مردان پشتیبانی می کردند و خواسته های مشخص نداشتند ؛ و در دومین دوره، زنان به فعالیت جداگانه در زمینه مسائل خاص خود پرداختند که حاکی از تحول و پیشرفت این حرکت است و نشان می دهد که زنان در این مرحله آگاهی بیشتری یافته و به عنوان یک گروه اجتماعی مؤثر فعالیت می کنند. اما حرکت اخیر، بر خلاف گذشته، از تأیید و همراهی کامل مردان برخوردار نبود و مخالفان با این گونه فعالیت های زنان دست به دشمنی زده و این حرکت را گاه دچار مشکل می کردند.

فرماندار شهرستان شوش همچنین گفت : نخستین حرکت ملی در دوره ی معاصر پس از شکست ایران در جنگها با روس، جنبش خود جوش مردم تهران در دفاع از زنان گرجی مسلمان شده ای بود که سفیر خودخواه و مستبد روس با سماجت هرچه تمامتر می خواست با تفسیر یکی از مواد معاهده ترکمانچای آنها را از شوهران و فرزندان خود جدا کرده و با تغییر مجدد مذهب روانه گرجستان سازد. این عمل نزد مسلمانان نوعی تجاوز به ناموس ملی و مذهبی بود و به همین دلیل، مورد اعتراض مردم قرار گرفت. زنان تهران در این روز شور و حرارت زیادی از خود نشان دادند و تا آخرین دقیقه ای که هیاهوی مردم در خراب کردن سفارت روس و کشت و کشتار ادامه داشت آنها نیز از پای ننشستند.

رضا  نجاتی سپس به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : می دانیم برای شناخت این نقش باید صبورانه تاریخ  را ورق زنیم و از لابلای اوراق آن زن مسلمان ایرانی را بشناسیم ، زنی که ارزشها و اعتقاداتش ریشه در مکتبش دارد و الگویش  در زندگی زهرا (ع) وزینب (ع) است ،  زنی که آگاهانه رسالتش را دریافته ودانسته اوست که می تواند جامعه اش را اعتلا بخشد ویا به قهقراء سوق دهد ، زن انقلاب 57 زنی است از سلاله زنان نهضت مشروطیت ،زنی است از تبار زنان نهضت تنباکو، زنی است از نوادگان زنانی که وعده های رنگارنگ زضا خان نتوانست فریبشان دهد وارزشها واعتقاداتش را بربایدواورا به عروسکی در دست بیگانگان تبدیل کند.آری زن انقلاب 57 همان زنی است که در نهضت مشروطیت در لباس مردانه اسلحه به دست می گیرد و به میدان جنگ میرود و دلیرانه شهید می گردد . او همان زنی است که در نهضت تنباکو پیش قراول مردان می گردد وزنی است که رضاخان را عقب می راند و وادار به تسلیم می کند. پس در طول تاریخ ،چگونگی مبارزه را دریافته و پولادی آبدیده گشته است و یاد گرفته چگونه از خود و فرزندانش در زمان اسارت همسر در زندان های ساواک مراقبت کند. و کم نیاورد ، یاد گرفته چگونه به فرزندانش راه ورسم مبارزه را بیاموزد و بذر عشق و ایمان به مکتب و مملکتش رادر اعماق وجود آنها بپاشد. پس در دامان این زنان است که مردان پرورش یافته اند واز این زن آموخته اند که در مقابل ظلم و ستم سر خم نکنندو تا آخرین قطره خونشان بجنگند و تسلیم نشوند و شجاعانه از خاکشان پاسداری کنند و بیگانگان را بیرون رانند و اجازه ندهند که سرنوشتشان را دیگران رقم زنند. آری مردان سرزمین من دانش آموخته مکتب این زنان هستند که این گونه بی پروا  مبارزه کردندو از زندان و شکنجه نهراسیدند تا توانستند بذر انقلابی که در سالیان دراز کاشته شده  و 15 خرداد 42 نهالی نورس گردیده بود در بهمن 57 به درختی تنومند تبدیل کنندوبرای همیشه کشورشان را از لوث وجود اجانب پاک کنند .


فرماندار شوش سپس گریزی به نقش زنان در دوره ی 8 سال دفاع مقدس زد و در این راستا اظهار داشت : از شلیک اولین گلوله‌های دشمن و شهید و مجروح‌‌شدن تعدادی از مردم و رزمندگان، زنان مسلمان دلسوز این آب و خاک، دریافتند که باید به امداد درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند. آنها بدون هیچ چشم داشتی تنها به نیت کسب رضایت الهی و اطاعت از مقام ولایت، به جبهه‌ها رفتند و چه بسا خود مجروح و جانباز شدند و گاه به خیل شهدای انقلاب پیوستند و به صراحت باید گفت اگر زنان داوطلب به مدد و مساعدت جبهه و جنگ نمی‌آمدند، آمار شهدای جنگ فزونی می‌یافت و اگر مجروحان به موقع مداوا نمی‌شدند، درمان بعدی آنها، هزینه سنگینی را بر بیت‌المال تحمیل می‌کرد. خانواده‌ها و رزمنده‌ها با مشاهده توجه به امداد و درمان مجروحان جنگی، اشتیاق بیشتری برای ادامه حضور داوطلبانه در جبهه احساس می‌‌نمودند. هم‌‌‌اینک نیز بیان نمونه‌ها و جلوه‌‌‌های زیبای ایثارگری زنان پرستار، بهیار و امدادگر، موجی از عشق و شوق برای خدمت به مردم پدید می‌آورد ودر همین شهرستان شوش وقتی که تاریخ دوره ی دفاع مقدس را ورق می زنیم مشاهده می کنیم که یک بانوی دلیر با پختن نان برای رزمندگان و نهایت به شهادت رسیدن ایشان پای تنوری که نان می پخت افتخاری برای بانوان این شهر و این دیار است .

فرماندار شهرستان شوش  در بخشی پایان معرفی بانوان در عرصه های سیتسی نیز اظهار داشت : همین زنان هر وقت از طرف امام خمینی(ره] و یا مقام معظم رهبری«مدظله العالی» فرمانی برای حضور آحاد مردم در راهپیمایی ها داده می شود دیده ایم که بانوان حضور پر رنگ خود را نشان داده اند .

مهندس نجاتی در بخش پایان سخنان خود به موارد مطرح شده توسط دو نفر از بانوان توضیحاتی داد وگفت : این راه قبول دارم که در شهرستان شوش هنوز نشانه های محرومیت پیداست و مسئولین قبلی نباید اجازه می دانند که شهرستان شوش از فهرست مناطق محروم خارج شود اما به دور از انصاف است اگر ما خدمات دولت در ادوارمختلف و آن هم با مشارکت پر شور مردم را نادیده بگیریم ، شاید خیلی از شما بانوان از نظر سنی به یاد داشته باشید و یا بزرگان شما تعریف کرده باشند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ روستایی ما «برق ـ آب ـ جاده ی آسفالت ـ جدول بندی ـ طرح هادی ـ پارک محله ای ـ میادین چمن فوتبال ـ تلفن ـ گاز و .... » را نداشتیم اما در حال حاضر به جز چند روستا در هر شهرستان ، مابقی روستاها علاوه بر موارد اشاره شده حتی از اینترنت پرسرعت هم بهره مند شده اند و برای اجرای این همه پروژه مشارکت مردم هم بسیار پر رنگ بوده است .

وی سپس در مورد راکد ماندن برخی از پروژه های حوزه ی شهر شوش گفت : همه ی شمادر این شهر به دنیا آمده و بزرگ شده اید و می دانید که شوش با7000 سال قدمت پایتخت تمدن ایران زمین است و سال گذشته نام شوش در فهرست آثار جهانی یونسگو ثبت گردید و در حالا حاضر اکثر پروژه های راکد ما در عرصه ی حریم آثار ثبتشده ی میراث فرهنگی قرار گرفته اند و برای رهایی از این مشکل رایزنی های ملی را می طلبد که البته خوشبختانه در مورد برخی از پروژه ها در حال گرفتن نتایج مثبتی هستیم و حداقل کسانی که در این شهر به دنیا آمده و دارندزندگی می کنند و گفته ها مرا تأیید می کنند نباید کمک کاری مسئولین ذیربط را عامل اصلی بدانند .

مهندس نجاتی در پایان به پروژه ی پارک ارمغان یا به عبارتی پارک بانوان اشاره کرد و تصریح نمود : من تا کنون فکر می کردم که مدیریت این پارک مستقیما به بانوان واگذار شده و حال که متوجه شدم هنوز این کار صورت نگرفته از مشاور خودم در امور بانوان و خانواده می خواهم که در اولین فرصت از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و همچنین شهردار دعوت کند که وضعیت مدیریت این پایان حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان  به کمیسیون امور بانوان واگذار شود و همچنین پیگیری شود که چرا در جلسات کمیسیون امور بانوان و خانواده نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر بی توجهی می کنند و تا کنون حضور نداشته اند و نتیجه ی این پیگیری ها را به من ارائه نمایید تا در صورت نیاز مستقیماً ورود کنم .

درپایان لوح  تقدیر و سند افتخار طرح بازسازی ایوان طلای حرم امام علی(ع) به هفت نفر از بانوان که در این طرحمشارکت داشته اند از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان اهداء شد .

شایان ذکر است اگر عکسی در راستای این جلسه مشاهده نمی کنید به دلیل مخالفت بعضی از بانوانی است که با گرفتن عکس راضی نبودند و لذا از عکس آرشیوی استفاده شده است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست