04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۹۲۸2050

دکتر کریمی گفت : سبک زندگی ما می بایست مورد پسند ولیعصر(عج) باشد

کریم ستاوی ـ خبرنگار شوش نیوز

به همت کانون فرهنگی هنری بشارت به مدیریت زهرا سگوند ، نشستی با حضور جمعی ازبانوان منطقه ی صنعتی هفت تپه تحت عنوان « سبگ زندگی مهدویت » روز شنبه 27آذر1395 ساعت 17 برگزار شد .

 

 

 

 

در این نشست که سه نفر از اعضای هیئت مدیره ی دفتر بنیاد فرهنگی مهدویت حضور داشتند ، دکتر علیرضا کریمی مسئول کمیته ی پژوهش بنیاد فرهنگی مهدویت پیرامون سبک زندگی مهدویت گفت : سبک زندگی یک سری قواعد و قالب‌های ذهنی، فکری و ارزشی حاکم بر رفتار و کنش‌های انسان است. سبک زندگی دینی و واقعی ما آن نیست که غربی‌ها در دوران جدید تولید کرده‌اند، بلکه روش و شیوه های زندگی پیامبر اکرم‌ (ص) است که باید بهش توجه خاصی داشته باشیم؛ اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم زندگی آن حضرت را تئوریزه کرده و در قالب جدیدی ارائه دهیم. عدم فهم صحیح از سبک زندگی دینی سبب می‌شود که هر چه به اسم اخلاق، آداب، رسوم، ارزش‌ها و سیره پیامبر اکرم‌ (ص) است را سبک زندگی بنامیم. سبک زندگی یا لایف استایل که از اوایل قرن بیستم در غرب تولد یافت، شیوه و روش زندگی فرد در حوزه‌های مختلف زندگی اعم از فردی و اجتماعی است. یعنی این معنا بیشتر در خصوص انطباق زندگی فردی با تیپ‌های شخصیتی یا گروهی خاص به کار می‌رود.


 

وی افزود : من سعی می کنم تعریف ساده و روشنی از سبک زندگی داشته باشم و آن عبارت است از: مجموعه قواعد و قالب هایی که با توجه به اخلاقیات، آداب، رسوم، ارزش‌ها، باورها و اعتقادیات به دست می آید و در انتخاب نوع زندگی و شکل دادن به عملکرد و رفتار، صحبت کردن، نشستن، خوابیدن، خوردن، راه رفتن، خریدن، پوشیدن، گفتگوکردن، ازدواج، تربیت فرزند، رابطه داشتن، معامله و مجادله کردن، نگاه کردن، خندیدن و... تاثیر بسزایی دارد.

 

دکتر کریمی هم چنین اظهار داشت : بر این اساس سبک زندگی مهدوی شیوه‌ی زندگی کردن است که تجلی‌گر زندگی منتظرانه و برگرفته از الگوی جامعه مهدوی و در راستای رسیدن به جامعه موعود و آرمانی است. مهدویت و انتظار سرمایه معنوی است که می‌تواند منبع و منشا معارف و سبک‌ها و مدل‌های مطلوبی برای زندگی فردی و اجتماعی و آینده‌نگر باشد و به همین جهت می تواند تاثیر خاصی بر شیوه زندگی ما یعنی نشست و برخاست، اندیشیدن، کار کردن، دانش آموختن، ارتباط با مردم و... داشته باشد. در واقع باید بدانیم که سبک زندگی بر تمام مسائل زیستی هر فرد مثل خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، مدل لباس، الگوی مصرف، نوع آشپزی و خوراک، تفریحات و نحوه گذران اوقات فراغت، کسب و کار، رفتار حرفه‌ای در محل کار، در دانشگاه و مدرسه، رفتار در فعالیت‌های سیاسی، رفتار در ورزش و رفتارهای رسانه‌ای اطلاق می‌شود و بر نوع رفتار ما با دیگران از همسر و فرزند تا رییس و مرئوس، از پلیس و کارمند دولت، رفتارهای ما در سفر و حفظ نظافت و بهداشت، سبک رفتار با دوست و دشمن، آشنا و بیگانه همه و همه سبک زندگی ما را شکل می‌دهد. اما آنچه که امروزه برای جامعه دینی ما مطرح است به کار گیری باورهای دینی و پیروی واقعی از الگوهای رفتاری ـ اسلامی است. از آنجا که در منابع دینی حضرت مهدی به عنوان بهترین الگوی زندگی در دوران غیبت کبری مطرح شده و سیره و شخصیت معرفی شده ایشان در احادیث به عنوان یکی از بهترین منابع سبک دینی به شمار می‌رود.


مسئول کمیته ی پژوهش دفتر فرهنگی بنیاد مهدویت شهرستان شوش در پایان خاطر نشان نمود : برقراری سبک زندگی دینی، دگرگونی در رفتار هر فرد، و در مجموع به آبادی و سازندگی اخلاق جامعه منجر می‌شود که زندگی در چنین شرایطی آرمان و هدف هر انسان است. حال آموزه مهدویت و انتظار، مهم ترین سرمایه معنوی برای اصلاح و رشد جامعه و داشتن سبک زندگی دینی است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم. فرهنگ و به طور اخص سبک زندگی یکی از حوزه های مهم زندگی انسانی است و بخش های اساسی زندگی انسان را در بر می گیرد. در واقع هر نوع تغییر و تحول فرهنگی تاثیر مستقیمی بر سایر حوزه ها گذاشته و در رشد یا عقب ماندگی جامعه نقش اساسی ایفا می‌کند.


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست