03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۰۸2069

دولت یازدهم توجه ویژه ای نسبت به مسایل و مطالبات بانوان دارد

فرماندار شهرستان شوش با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در راستای توجه به مطالبات بانوان جامعه و گفت:دولت تدبیر وامید و در راس آن شخص رئیس جمهوری توجه ویژه ای نسبت به مسایل و مطالبات بانوان دارد که این رویکرد در راستای سیاست های دولت در شهرستان شوش در حال اجرا و پیگیری است.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش " رضا نجاتی" فرماندار این شهرستان روز چهارشنبه در نشست منطقه ای بانوان مشاور فرمانداران شهرهای شمال استان خوزستان در شوش با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود:شهر شوش با وجود 2 اثر ثبت جهانی چغازنبیل و محوطه باستانی باید با رویکرد جهانی و ملی دیده شود.

 

وی اظهار کرد:سفر 2 میلیون نفر از کاروان های راهیان نور به این شهرستان برای دیدار از منطقه عملیاتی فتح المبین ، زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) بیانگر این واقعیت است که شوش از ظرفیت های بی شماری در زمینه گردشگری برخوردار می باشد که باید با فراهم کردن زیر ساخت لازم از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

 

فرماندار شهرستان شوش گفت: سالانه 50 هزار گردشگر از کشورهای مختلف جهان برای دیدار از آثار برجای مانده از تمدن هفت هزار ساله به شوش سفر می کنند.


 

وی با بیان اینکه 49 درصد جمعیت 215 هزار نفری شهرستان شوش را بانوان تشکیل می دهند گفت:برای رشد و توسعه جامعه باید به ظرفیت های بانوان توجه شود لذا در این راستا و برای ایجاد فرصت های شغلی ،بهداشتی، ورزش و فعالیت های تفریحی بانوان و نیز کانون های بانوان در شوش اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و یا در دست پیگیری و اجراست.

 

فرماندار شوش به تعامل خوب مجموعه دستگاه های اجرای این شهرستان با بانوان نیز اشاره کرد و گفت: رسیدگی به مسایل و مشکلات بانوان از جمله موارد الزام آور اداری در این شهرستان است.

 

وی در عین حال با تاکید بر اینکه باید نگاه به حوزه بانوان روز به روز و متناسب با نیاز و مطالبات آنها تغییر کند افزود: نباید اجازه داد خرده فرهنگ ها فعالیت بانوان را در جامعه محدود کنند یا حق وحقوق بانوان پایمال شود.

 

نجاتی به نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف انقلاب ، دفاع مقدس و جامعه اشاره کرد و گفت:در هر جامعه ای که به بانوان اجازه فعالیت اجتماعی داده شده آن جامعه روند پیشرفت و توسعه را سریعتر و مطمئن تر طی کرده است که البته بانوان ما با الگو پذیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) راه خودرا به خوبی آغز و ادامه خواهند داد.


 

مشاور وزیر کشور و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور نیز گفت:500کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در سراسر کشور فعالیت دارند.

 

" فهیمه فرهمندپور" افزود:سازمان های مردم نهاد نیز باید به کمک کانون های فرهنگی اجتماعی بانوان بشتابند تا شاهد مشارکت بیشتر بانوان در فعالیت های اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی باشیم.

 

وی به چهلمین سفر استانی خود در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت:با دومین سفر به استان خوزستان قصد داریم وضعیت بانوان در کشور و استان خوزستان ارزیابی و فعالیت های بانوان فرمانداری ها رصد شود.

 

مشاور وزیر کشور در امور بانوان به مشارکت سیاسی مردم در کشور نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد حضور بیش از پیش بانوان در فعالیت های سیاسی نیز باشیم.

 

وی افزود:برای نخستین بار از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون 16 نماینده زن به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که امیدواریم با حضور حداکثری بانوان در میادین شاهد افزایش این تعداد در دوره های بعدی مجلس شورای اسلامی باشیم.

 

فرهمندپور همچنین خواستار حضور حداکثری بانوان کشور به عنوان کاندید در انتخابات شوراهای شهر وروستا شد و گفت:بهبود وضعیت بانوان و مشارکت آنها در فعالیت های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور از ضروریات جامعه است .

 

وی به حضور خود در نشست منطقه ای بانوان مشاور فرمانداران شهرهای شمال خوزستان در شوش نیز اشاره کرد و گفت:برنامه های خوبی در حوزه بانوان با حمایت فرماندار شهرستان شوش انجام شده و شاخص ها قابل قبول است که امیدواریم این برنامه ها توسعه یابد زیرا جای کار بیشتری در این حوزه وجود دارد .

 

وی افزود:در این نشست همچنین مطالبات بانوان و مشاوران فرمانداران در امور بانوان مطرح شد که این مطالبات بررسی خواهد شد .

مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت:در حال حاضر 3 کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شوش فعال است که امیدواریم این تعداد به هفت کانون در آینده نزدیک برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این کانونها به بهترین وجه استفاده شود.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست