04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۱۱۳4150

دیدار جمعی از بانوان با امام جمعه ی شهرستان شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در دومین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان « انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی،‌ اقتصاد مقاومتی، جهش تولید» نام گذاری شده است ؛ جمعی از بانوان با امام جمعه ی شهرستان شوش دیدار نمودند .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 9:30 صبح  روز دوشنبه 13 بهمن ماه 1399 به همت مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ؛ جمعی از بانوان با حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل دیدار نمودند .

فروغ پور احمد مشاور فرماندار شهرستان شوش در امور بانوان و خانواده ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ی مبارک فجر ، تقارن این ایام با هفته ی زن را به فال نیک گرفت و ضمن ارائه ی گزارشی گفت : امسال همانند سال های گذشته برای پاس داشت مناسبت ها ، برنامه هایی را در حوزه های «فرهنگی و اجتماعی» اجرا می کنیم امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی برنامه ها را برای هفته ی مقام زن و همچنین دهه ی مبارک فجر متفاوت تر در نظر گرفته ایم و حدود 150 برنامه را طی جلساتی که داشته ایم اجرا خواهیم کرد که در این میان 10 برنامه به صورت شاخص در لیست  برنامه های ستاد دهه ی مبارک فجر لحاظ شده است که در سومین روز از هفته ی زن و دومین روز از دهه ی مبارک فجر یکی از برنامه های شاخص ما دیدار با امام جمعه بوده است و پس این دیدار نمایشگاه  عکس انقلاب همراه با تصاویری از شوش در دوران دفاع مقدس و صنایع دستی را داریم که توسط کانون فرهنگی اجتماعی  بانوی نشاط و پایگاه بسیج  شهیده آمنه قربانی در محل کمیسیون امور بانون و خانواده افتتاح خواهد شد .


وی افزود : کمیسیون امر بانوان از سال 1371 مانند سایر شهرستان های استان خوزستان بر اساس دستورالعمل های وزارت کشور در شوش تأسیس و راه اندازی شده است و تا الان اقدامات بسیار خوبی را داشته است و مقاماتی در سطح کشور و استان خوزستان را کسب نموده است که به طور مثال همین سال گذشته امور بانوان شهرستان شوش مقام برتر را در اجرای فاز طرحِ توانمند سازی اقتصادی زنانِ سرپرست خانوار را کسب نمود و در واقع مجموعه ای که ما در خدمتشان هستیم به عنوان یک الگو برای دیگر کمیسیون امور بانون شهرستان ها یخوزستان می باشد .

پور احمدی در ادامه به سال شروع به کار خود د کمیسیون امور بانوان و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت  : از سال 1390 که به عنوان مشاور فرماندار شهرستان شوش در امور بانوان و خانواده منصوب شده ام یک کانون بانوان داشتیم که در حال حاضر به چهار کانون افزایش یافته است و چون هدفمان این بود که امکانات فقط در حوزه ی شهری به کار گرفته نشود لذا لازم دیده شد کانون های فرهنگی اجتماعی بانوان اقدامات خوبی را در حوزه های «فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، آموزشی و.... » در روستاها داشته باشند .سند ارتقاع وضعیت زنان در استان خوزستان و به تبع آن در شهرستان شوش بر اساس شاخص های «عدالت جنسیتی » انجام شد با هدف ارتقاع وضعیت زنان با رویکرد مدیریت محور صورت گرفت و 13 اولویت در نظر گرفته شود و طبق این 13 اولویت برنامه ریزی های لازم را در حال انجام داریم و برنامه های جدید را برای رفع و کاهش مسائل و مشکلات مربوط به حوزه ی بانوان در نظر می گیریم .


وی افزود : تشکیل پارلمان زنان یا به عبارتی شورای مشورتی از دیگر فعالیت هایی بوده که صورت گرفته و از خانم های « فرهیخته ، کارآمد و متخصص » شهرستان شوش در حوزه های متفاوت فعالیت می کنند و ما از نظرات و ایده های این بانوان برای پیشبرد اهداف امور بانوان استفاده می کنیم .

مشاورفرماندار شهرستان شوش در امور بانوان و فرمانداری شهرستان شوش تصریح نمود : اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با توسط به مسائلی که متأسفانه بانوان گریبان گیر آن هستند در نظر گرفتیم که مرحله به مرحله مسائل و مشکلات را حل و فصل کنیم تا بتوانیم طرح ملی توانمندسازی را اجرا کنیم  و در حال حاضر در مرحله ی اجرا فاز دوم یعنی آموزش هستیم تا بانوان با انجام کار در خانه دستمزد بگیرند .

وی افزود :تا این لحظه ما در سطح شهرستان شوش دو پارک ویژه ی بانوان داریم و اخیرا  یکی از پارک های شهر شوش نیز قرار است مستور شده و به عنوان سومین پارک بانوان در اختیاز خانم ها باشد هر چند که در حال حاضر به خاطر ویروس منحوس کرونا آن دو پارک هم تعطیل هستند .


فروغ پور احمدی در پایان گفت : ما در پایان هر سال تقویم و برنامه ی یک ساله ی خود را تدوین می کنیم و در طول سال  طبق آن برنامه عمل می کنیم و ادارات علاوه بر انجام کارهای خود در کمیسیون امور بانوان و خانواده نیز برنامه هایی را برگزار می کنند .

سپس حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدا دهه ی مبارک فجر ، ولادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) و هفته ی زن را به بانوان حاضر در دیدار تبریک گفت : خرسندم که در شهرستان شوش یک مجموعه ی بانوان فعالیت می کنند ان شاءالله که خداوند عالم توفیقات را به شما عنایت فرماید .

وی در ادامه به چند نکته اشاره کرد و تصریح نمود : می خواهم در مورد مقام زن ارتباط آن با انقلاب اسلامی نکاتی را مطرح کنم ولی قبل از این که وارد این موضوع شوم به سند استعماری2030 به اختصار اشاره می کنم و در یم فرصت مناسبت در این خصوص مفصل صحبت خواهم نمود ؛ احساس می کنم سهوا از زبان بزرگواران یکی از کلیدواژه های این سند به گوش رسید وقتی می خواهیم مباحثی را مطرح کنیم خیلی باید دقت کنیم چون اینها کلیدواژه هایی هستند که کم کم وقتی وارد ادبیات صحبتی شود بعدا ما را دچار مشکل می کند چون آنقدر یک دین قوی  داریم که نیاز به هیچ سند استعماری نداریم .


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : زمانی که اسلام به مقام زن ارزش و اهمیت می گذاشت هیچ جایی در عالم آنقدر برای زن ارزش قائل نبود ؛ پیامبر عظم الشأن اسلام دستِ دخترش را می بوسید ؛ اگر بخواهیم در مورد فعالیت های گسترده ی سیاسی و اجتماعی بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) حرف بزنیم جلسه هایی برای در این مورد صحبت کرد حتی در مورد بحث پاسخگویی به سئوالات خانواده  روایات داریم که زنها می آمدند و سئوال می پرسیدند این نبود که فقط امیرالمؤمنین پاسخگو باشد بلکه صدیقه ی طاهره(س) هم پاسخگو بود و گاها به زنها مشاوره می دادند ؛ اینها موارد در دین ما موجود است .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به موضوع اصلی سخنان خود در مورد مقام زن و ارتباط آن با انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : جمله ی معروف حضرت امام خمینی(ره) در مورد مقام و منزلت ززن این است که می فرماید : « از دامن زن مرد به معراج می رود» ـ « زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش دِهنده  ی زنان و مردان ارجمند است». در دنیایی که خداوند عالم خلق کرده است که یک نظام احسن است در این دنیا برای هر وجودی یک مسئولیتی قرار داده شده و کسی اگر مسئولیتی خودش را در آن حیطه ی رفتاری اش به نحوه احسن انجام دهد و کاری که به وی سپرده شده باشد خوب انجام بدهد می تواند در زمینه های دیگر هم فعال باشد و در این صورت است که به تمدن دینی خواهیم رسید .

از دیگر برنامه های این دیدار می توان به « اهدا هدیه از طرف کمیسیون امور بانوان به همسر امام جمعه به مناسبت هفته ی زن ـ اهدا شاخه ی گل از طرف امام جمعه به حاضرین در جلسه » اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست