04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۰۶4293

استقبال بی نظیر از مسابقه ی بزرگ به کسی رأی میدهم که.../به کسی رأی نمی دهم که ... در فضای مجازی

با توجه به اینکه هنوز 24 ساعت از اعلام مسابقه ی بزرگ  به کسی رأی میدهم که.../به کسی رأی نمی دهم که ... در پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز نمی گذرد ولی استقبال از این مسابقه خوب بوده و تا کنون 125 نفر از شهروندان شوشی با ارسال دست نوشته در این مسابقه شرکت کرده اند .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 21 چهارشنبه 5 خردادماه 1400 ایده ای به ذهن عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز رسید تا به منظور بالا بردن مشارکت مردمی در روزجمعه28 خردادماه1400مسابقه ای را در فضای مجازی تدارک ببیند و پس از نیم ساعت یعنی 21:30 متن این مسابقه در شوش نیوز در معرض دید عموم قرار گرفت که تا کنون 125 نفر از ساکنان شهر شوش در این مسابقه ثبت نام کرده اند .

این مسابقه شهروندان را تشویق می کند تا اولا در سرنوشت خود سهیم باشند و اجازه ندهند فردی که ممکن است افکاری داشته باشد که این مملکت را از این بدتر کند و یا شعارهایی که می دهد  به هیچ عنوان اجرایی نخواهند شد به مدت چهار سال زمام  امور این کشور را در دست بگیرد و به فرموده ی مقام  معظم رهبری « ..... نظام اسلامی مردمی است، امّا خصوصیّتش فقط مردمی بودن نیست؛ نظام ما، نظام ایمانی است، نظام دینی است، مردم‌سالاریِ اسلامی است. «اسلامی» است که مثل شهید سلیمانی تربیت می کند؛ «اسلامی» است که خانواده‌ها را در دوران دفاع مقدّس وادار می کند که جوان های خودشان، پاره‌های تن خودشان را برای جهاد فی‌سبیل‌الله بفرستند، بعد هم افتخار کنند . مردم‌سالار یعنی چه؟ یعنی از اوّل، تعیین نظام با رأی مردم؛ تعیین آن کسانی که باید بنشینند قانون اساسی را تنظیم کنند [یعنی] خبرگان قانون اساسی با رأی مردم ؛ بعد که قانون اساسی تنظیم شد به وسیله‌ی منتخبین مردم، خود آن قانون اساسی باز در معرض رأی مردم؛ قوّه‌ی مقنّنه، قوّه‌ی اجرائیّه، شوراهای گوناگون، خود رهبری، با رأی مردم؛ خبرگان رهبری را مردم معیّن می کنند، آنها آن وقت یک رهبری را [انتخاب می کنند]؛ یعنی همه چیز برمی گردد به رأی مردم؛ این [جور] اداره‌ی کشور، معنای حکومت مردمی است. » پس سیزدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخابات قبلی فرقی نمی کند .


و دوما وقتی که ما  در سرنوشت خودمان شرکت کنیم  ؛ اجازه نداده ایم که دشمنان رئیس جمهور کشور ما را مشخص کند و برای ما  تصمیم بگیرد ؛ «حالا چرا میزان رأی ملت است ؟ »با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، جایگاه توده های ملت در نظام تصمیم گیری کشور جایگاهی ویژه یافت و در تمام سطوح اداره کشور بسط و گسترش یافت. پیش از آن عالی ترین نماد حضور ملت انتخاب نمایندگان مجلس بود که آن نیز به دلیل صوری بودن و انتصاب نمایندگان توسط شاه! با عدم اقبال ملت مواجه بود. «ملت یک وقت خودش رأی می دهد، این اساس، یک وقت یک عده ای را تعیین می کند که آنها رأی بدهند، آن در مرتبه دوم صحیح است، والا مرتبه اول، حق مال خود ملت است.» از همین اظهارات بود که گزاره ی «میزان رأی ملت است» بر سر زبان ها افتاد و به عنوان یکی از آموزه های اساسی مکتب سیاسی حضرت امام(ره) مورد توجه قرار گرفت. گزاره فوق را می توان جوهر نظام سیاسی اسلام که همانا «نظام مردم سالاری دینی» است راهنمایی می کند.

پس بیایید دست در دست هم گذاشته و با حفظ وحدت کلمه رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که آن هشت خصوصیت اشاره شده  توسط حضرت آقا را داشته باشد ، این فاکتورها« دارای مدیریت و کفایت ـ با ایمان ـ عدالتخواه و ضدفساد ـ دارای عملکرد انقلابی و جهادی ـ معتقد به توانمندی‌های داخل ـ معتقد به جوانان ـ مردمی و امیدوار » هستند .بین این 7 کاندیدی که احرازصلاحیت شده اند هستند که علاوه بر این که این خصوصیات را دارند اگر انتخاب شوند هم برای اقتصاد مملکت و معیشت مردم نسخه های خوبی می پیچند و  آن را اجرایی خواهند کرد ؛ هم با بازگشایی کارخانجات بزرک و کوچک همت خود را به کار می گیرند تا اشتغال زایی هم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و از طرفی گرانی که هم اکنون کمر مردم را خم کرده است را چاره جویی می کنند و موفقیت های  موجود مملکت را نیز حفظ خواهند کرد .

برای شوراهای اسلامی شهر رو روستا با توجه به اینکه شهر شوش به یک شورای هفت نفره نیازممد است باید هفت تخصص مهم و کلیدی مورد نیاز برای توسعه و آبادانی شوش را مد نظر داشته باشیم و اگر قرار باشد باز به خاطر قومی قبیله ای و طایفه ای رأی دهیم نباید انتظار داشته باشیم که شوش  ترقی را به چشم ببیند .

مطابق قانون بخشی از وظایف نمایندگان مردم در شورای شهر از طریق تشکیل کمسیون های تخصصی انجام می گردد. تعداد، عناوین و وظایف کمسیون های تخصصی شوراهای شهر های کشور صرف نظر از کمی تفاوت، تقریبا مشابه می باشد.

ترکیب کمسیون های تخصصی شوراها به صورت کلی به قرار ذیر است:

«کمیسیون شهرسازی ـ معماری ـ  کمیسیون عمران و حمل و نقل ـ  کمیسیون برنامه و بودجه ـ  کمیسیون فرهنگی ـ  اجتماعی ـ ورزشی  ـ کمیسیون تلفیق و هماهنگی دستگاه ها و کمسیون سرمایه گذاری»

تخصص ها ، گرایش ها و گروه هایی که باید حداقل یک نماینده در شورای شهر داشته باشند به شرح زیر است:

معماری و شهرسازی  ـ  برنامه ریزی ، طراحی و اقتصاد شهری ـ میراث فرهنگی و مرمت ـ روانشناسی اجتماعی ـ محیط زیست ـ اقلیم شناسی و اکوسیستم ـ تاسیسات و زیرساخت های شهری ـ  حمل و نقل و ترافیک ـ عمران ـ  امنیت اجتماعی ـ حقوق ـ جامعه شناسی شهری ـ گرافیک محیطی ـ بهداشت و سلامت ـ  فقه و حقوق اسلامی ـ آب و فضای سبز (کشاورزی و آبخیزداری ) ـ تشکل های مردم نهاد مرتبط با شهر ـ اصناف ، مشاغل و بازاریان ـ تربیت بدنی و ورزش »

برای نیل به این هدف لازم است قومیت گرایی را کنار بگذاریم .البته هفت نفر  قطعا این همه تخصص را به هیچ عنوان ندارند ولی ما باید شاخصه ها و مؤلفه های شهرمان را در نظر بگیریم و از بین این تخصص ها هفت تخصص را انتخاب کنیم  تا با قرار دادن این 7 تخصص در کنار هم شاهد توسعه و آبادانی شوش باشیم . ان شاالله

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست