03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۶۱۱4462

راهکار های توسعه ی شهری و ایجاد اشتغال در شهر داری ها

به قلم ـ برهان زبیدی

هیچ راهکاری  به جزتسهیل در امر ساختمان سازی و احداث مسکن از طرف شهرداری ها در ارتقاء همه جانبه ی توسعه شهری و گسترش کمی  کسب و کار ها و ایجاد در آمدمستمر و غیرمستمر برای شهرداری ها و دهیاری ها و افزایش اشتغال در جامعه  سراغ ندارم و توسعه ی شهری جز با ساخت و ساز به دست نمی آید .

اهم وظایف شهرداری نه خدمات است نه حفظ فضای سبز شهر و نه امور معمولی و روزمره کنونی ؛ مردم می توانندبا مشارکت و همکاری و حلال مشکلات باشند .

 ولی اهم  وظیفه ی شهرداری ترک فعل (ممانعت درد سر ساز)و رفع موانع  و یا سلب انگیزه از ساخت و سازمسکن جدید و یا تبدیل به احسن منزل کنونی شهروندان است .

 ـ کلیه صنوف بازار

ـ کارخانه های ساخت مصالح و تجهیزات مسکن و اثاثیه منزل

ـ صنعت بیمه

ـ شغل های فنی

ـ وحرفه ای در راستای خدمات ساختمان و منزل

 

 با بیش از 120 شغل وکارحرفه ای در بازارخرید و فروش و خدمات فنی و حرفه ای برای ساخت یک واحد مسکن و اثاثیه مایحتاج منزل آزاد و فعال می شود. و رونق پیدا می کند .

لذا تکریم و توجه به شخص متقاضی ساخت مسکن و ارتقاء انگیزه  وتسهیل راه برای خانواده ای که می خواهد .منزل کنونی و یا زمین مسکونی خود را تبدیل به دو یا چند واحد و یا تبدیل به احسن کند از مهمترین و موثرترین مدیریت و تشویق و ترغیب شهرداری ها و دهیاری ها باشد .


تشکیل « کمیته ی تسهیل امور صدورپروانه ساختمانی» و همکاری ویژه  بیش از وضعیت کنونی دوایر شهرداری از « امور فنی ـ امور مالی و در آمدی ـ امور ساختمانی»  ـ و حتی « امور عمرانی» در برخی موارد و هماهنگی و همیاری «سازمان نظام مهندسی ساختمان» و........می تواند بیش از پیش کار ساز و تاثیر گذار باشد . ترغیب و ارتقاء انگیزه برای اعلام آمادگی شهروندان و توضیح کامل و رفع مشکلات و بررسی و تحلیل راهکار را کمیته ی تسهیل با تصمیمات شجالانه و انقلابی به سر انجام برسانند .

اعضای کمیته ی تسهیل « شهردار ومسئولین دوایر شهرداری ـ نماینده ی فرماندار ـ مسئول سازمان نظام مهندسی ـ نماینده ی بیمه » و  به تشخیص شهردار دعوت از مدیریت شهرداری و کمیته ی تسهیل با برنامه ریزی و پیگیری مستمر با همکاری مدیریت بانک ها در اعطای وام مسکن و یا تعمیرات مسکن در این راستا می تواند بسیار موثر باشد .

ایجاد راهکار (تقسیط )کامل کلیه ی (هزینه ها ی ) صدور (پروانه) و عوارض ودیگر هزینه های اشتراکات  و حتی امکان عدم دریافت هزینه ها و دادن تنفس یک ساله به متقاضی. آب .برق.گاز در ارتقاء انگیزه متقاضیان احداث بسیار تاثیر گذار هستند .

با آمدن متقاضی به شهرداری برای راه اندازی کارگاه نیمه صنعتی ، کارگاهی و.... سراغ چرتکه و ماشین حساب برای اعلام هزینه های صدور مجوز و یا پروانه ساختمانی و فعالیت هر چند که به حق و درست هست ولی در این موقعیت حساس موجب کاهش رغبت و انگیزه می شود .امور اقتصادی و تجاری و خدماتی درون شهری و روستایی است که موجب در آمد مستمر ماهانه برای شهرداری و دهیاری و ادارات اب برق و گاز و تلفن به سبب افزایش اشتراکات « برق ـ آب ـ گاز و تلفن » منازل وخانوار ها و کارگاه ها می شود .

شهروند شاغل در شهر و روستا موجب انگیزه ی پرداخت عوارض واشتراکات وسبب درآمد می شود . در آمد صنعت بیمه فعال می گردد ؛ وسایل؛ تجهیزات؛ اثاثیه ؛ بنا ها نوسازی می گردد و از ایجاد خسارت و کاهش هزینه ها موثر هستند . در آمد کلیه صنوف که موجب احداث ساختمان و همچنین مایحتاج و آسایش داخلی اعضاء خانوار دریک منزل است فعال  می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست