04182024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۱۹1176

جلسه ی بخشداران و دهیاران شهرستان شوش برگزار شد

فرماندار شهرستان شوش با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها ازجمله وجود بزرگان، خیرین و استعدادهای بالفعل موجود در روستا گفت: باید شرایط لازم در جهت رشد وشکوفایی بیش از پیش روستاها را فراهم کرد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شوش "رضانجاتی" فرماندار این شهرستان در نشست مشورتی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری خوزستان با بخشداران و هیاران که در راستای بررسی مشکلات روستاهای شهرستان شوش صورت گرفت با اشاره به بازدیدهای دوره ای انجام شده  از روستاهای شهرستان گفت: تاکنون بیش از 80 درصد از روستاها مورد بازدید قرارگرفته اند که اکثر این روستاها دارای مشکلات زیادی بودند که با تلاش بخشداران ودهیاران برخی از این مشکلات به حداقل خود رسیده اند.

 

وی هدف از بازدید های صورت گرفته را بررسی و رسیدگی به مشکلات روستاها عنوان کرد وگفت: رساندن محیط روستاها به یک سطح قابل قبول و استاندارد برای زندگی مردم در اولویت کاری این فرمانداری می باشد.

 

"نجاتی" بر استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها تاکید کرد وگفت:بخشداران ودهیاران با شناسایی و بکار گیری این استعدادها در جهت  شکوفایی اقتصاد روستاها تلاش کنند.


 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ی بهسازی تعداد زیادی از روستای شهرستان از تلاش ای  دهیاران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان در این خصوص تقدیر کرد گفت: اعتبار لازم برای بهسازی این تعداد از روستاها از محل اعتبارات داخلی  تامین شده است.

 

فرماندار شهرستان شوش خواستار تامین اعتبارات ویژه توسط اداره کل امور روستایی استانداری خوزستان در جهت بهسازی، ایجاد جوی وجدل و فضای سبز در سایر نقاط روستایی شد و گفت: بی شک این امر در جهت دلگرمی روستائیان به محیط زندگی و جلوگیری از مهاجرت آنها نقش به سزایی خواهد داشت.

 

وی از دهیاران شهرستان به عنوان بهترین و پرتلاش ترین دهیاران نام برد گفت: تلاش دهیاران در زمینه توجه به روستاها و رفع مشکلات آنها قابل ستایش و تقدیر می باشد.

 

"نجاتی" خواستار فراهم کردن شرایط لازم در جهت جلب حداکثری مشارکت روستائیان در انتخابات شد و گفت: دهیاری ها از ورود به حواشی انتخاباتی خوداری کنند.

 

همچنین در این نشست مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان از شناسنامه دار شدن روستاهای این استان خبر داد و گفت: در حال تهیه و تدوین این موضوع هستیم که ظرف مدت پنج ماه آینده مهیا می‌شود.

 

"عبدالله حسینی" اظهار داشت: در این شناسنامه تمام ظرفیت‌ها، امکانات و نیازهای هر روستا در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و سایر موارد به طور تفکیک مشخص می‌شود.


 

وی با بیان اینکه دهیاران به عنوان نماینده حاکمیت در هر روستا به پیشنهاد شورای روستا معرفی و حکم آنان توسط بخشداران صادر می‌شود، تصریح کرد: دهیاران به لحاظ قانونی دارای جایگاه و وظایف تعریف شده‌ای هستند لذا نباید در تصمیم گیری‌ها آنان را نادیده گرفت و جایگاه آنها را تضعیف کرد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان یادآور شد: رویکردی که بر اساس تعریف کار و چارچوب، تعیین شده تعریف جایگاه دهیاران و دادن این جایگاه به آنان است، اگر دهیاران وظایف خود را بدانند به طور قطع بسیاری از مشکلات قابل رفع خواهد بود.

 

"حسینی" خواستار نظارت بخشداران بر کارکرد دهیاران شد و اظهار کرد: نظارت بخشداران  بر عملکرد دهیاران موجب عمران و پیشرفت روستاها خواهد شد.

 

وی با اشاره به 48 مورد وظیفه دهیاران بر اساس دستورالعمل موجود در قانون تصریح کرد: نیازسنجی یکی از مهمترین وظایف دهیاران است که باید در امورات مربوط به روستائیان انجام شود.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به اینکه منابع درآمدی دهیاری‌ها در قانون آمده است، یادآور شد: دهیاران باید برای کسب این منابع درآمدی تلاش کنند.

 

"حسینی" با تاکید بر تعامل بیشتر و بهتر دهیاران با بخشداران در جهت تسهیل و انجام امور مردم، نظارت دهیاران بر حسن انجام پروژه‌ها را خواستار شد و گفت: هر نظارتی بدون تائید دهیاران از نظر ما مطرود است، اعتبارات تخصیصی حق مردم است و باید به ازای آن کار انجام شود.

 

وی از بخشداران خواست تا مطالب ارائه شده از سوی دهیاران را دسته بندی کنند و ضمن ارائه به اداره کل امور روستایی و شوراهای استان در جهت تشکیل  جلسات بررسی مسائل و ارائه راهکارهای منطقی و عملی با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط اقدام شود.

 

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان، فرماندار و بخشداران شهرستان شوش از روستاهای مالک اشتر،احمدمولا و عنکوش در بخش های شاوور، مرکزی وفتح المبین بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این روستاها قرار گرفتند.


 

عکس : عباس کرم الهی

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست