04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۷۰۱۰۲2115

مریم حسینی هنرمندی از بندر انزلی که از هر انگشتش هنری می بارد

بندر انزلی ـ ساراریوندی ـ خبرنگار شوش نیوز

هنرمندی از بندر انزلی با توجه به این که تا کنون بیش از 246 اثر را خلق نموده ، اما چون  زمینی برای ساخت کارگاه و راه اندازی گالری دائمی ندارد ، در خانه اقدام به خلق اثر می کند ، ما هم به سراغ این هنرمند رفتیم تا شاید با معرفی ایشان در سطح کشور مشتریانی برای آثارش بیابیم .

*لطفا به اختصار بیوگرافی خودت را شرح دهید ؟

ـ بنام خداوند خالق زیبایی ها ـ مریم حسینی هستم متولد 4 اسفند 1364 ـ مجرد و دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر از شهر بندر انزلی از توابع شهرستان رشت استان گیلان .

*مدتی شاهد همکاری شما به عنوان خبرنگار با پایگاه خبری کیمیانیوز بودیم ، آیا هنوز هم با این نشریه همکاری دارید؟

ـ بله قبلا با این نشریه ی الکترونیکی فعالیت داشتم ، اما از طرفی دستمزدی دریافت نمی کردم و از طرفی دیگر چون اولویت اول من کار هنری است و احساس کردم کارم عقب افتاده است از خبرنگاری دست کشیدم .

*آیا تاکنون از آثار خود فروخته ای و اگر پاسخ مثبت است نسبت به هزینه هایی که متحمل شده ای ، درآمدت رضایت بخش بوده است ؟

ـ با توجه به این که نه کارگاهی دارم و نه آموزشگاهی تا بتوانم در کنار تولید آثار خود به ثبت نام کارآموز بپردازم ، کارم را در منزل انجام می دهم و به همین دلیل نتوانسته ام نسبت به هزینه هایی که داشته ام درآمد داشته باشم .


*آیا تاکنون  در نمایشگاهی غرفه داشته ای و در این راستا به شما لوح تقدیر داده اند ؟

بله من عضو صنایع دستی منطقه ی آزاد بندر انزلی هستم ودر ایام نوروز در نمایشگاه  آثارم را در غرفه ای در معرض دید عموم قرار داده اند تا شاید بخشی از آثار خود را به فروش برسانم و در این راستا بارها لوح تقدیر و جایزه هم دریافت کرده ام .

*علاقه مندان در سطح ایران چگونه می توانند با آثار شما آشنا شوند ؟

ـ من کانالی به آدرس « https://t.me/CaspianGallery »ـ گالری کاسپین ـ دارم و تمام تصاویر آثارم در آن موجود است ، علاقه مندان می توانند با عضویت در آن از طریق پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز مرا در جریان گذاشته تا راهنمایی های لازم را ارائه دهم .

*از ما چه انتظاری دارید ؟

ـ اگر با این مصاحبه بتوانم مشتریان ثابت و یا عمده ای پیدا کنم و یا این که بشود در نمایشگاه های دائمی و یا ملی و بین المللی غرفه ای را به ما بدهند تا حدود می توانم به تولید انبوه امیدوارتر شوم .

*لطفا بگویید از چه سالی به هنر رو آورده ای و کلا کار شما چیست ؟

ـ از سال ۹۳ شروع به کار کردم و در واقع  هنر من ،  انواع طراحی بر روی سفال و سرامیک یعنی  « آینه کاری ، نقطه کوبی ، مینا کاری ، گرانیت ، پتینه ، ترنسفر ، نقاشی روی سفال و سایه کاری بر روی مجسمه های پلی استر »  است که  و طی این مدت بیش از 246 اثر تولید کرده ام  و همچنان با عشق و علاقه  در حال فعالیت هستم .


 

*هزینه ی ساخت کارهای هنری ات را از چه منبع ای تهیه می کنی و آیا اولین اثر خود را داری ؟

ـ هزینه ی اولیه و پایه ی این کارهای هنری رو پدرم  برایم سرمایه گذاری کرده و در حال حاضر  همان گونه که گفتم در منزل کار می کنم و کارگاهی نزدم  و به خاطر همین ، مشتری کم و بیش دارم و به صورت جزئی از من خریداری می کنند و در مجموع تا کنون بالای ۱۰ میلیون تومان توسط خانواده برایم سرمایه گذاری شده  ولی  متاسفانه فقط توانسته ام  ۲ میلیون تومان فروش داشته باشم و اولین اثرم چون خیلی برایم نسبت به آثار دیگر عزیزتر بوده ، آن را نگه داشته ام

*آیا کلاس آموزشی هم رفته ای ؟ و اگر پاسخ میثت است چند وقت سپری شده تا این هنر را یادگرفته ای و نام اساتید خود را ببرید؟

ـ بله کلاسهای جدا گانه برای تک تک این هنرها رفتم و استادم در تمام این کلاس ها فقط یک نفر بوده به نام استاد  ماریا مولایی ؛ و من فرصت را غنیمت می شمارم و در این مصاحبه از زحماتی که برایم کشیده اند تا بتوانم هنرم را روز به روز توسعه دهم سپاسگذاری خود را از ایشان به عمل می آورم .


*در صورتی که ازدواج کنید باز به این هنر ادامه خواهید داد؟

بله حتما ادامه می دهم  ، چون من عاشق کارم هستم

*انتظارتان از مسئولین بندرانزلی چیست ؟

ـ حمایت زیاد از هنرمندان صنایع دستی مخصوصا سفال و سرامیک و لحاظ کردن ردیف بودجه برای زدن کارگاه یا آموزشگاه برای هنرمندان از طریق وام اشتغال زایی با بهره کم و دراز مدت ، تنها انتظار ما از مسئولین بندر انزلی است .

*گفتید که اگر بستر فراهم شود قصد دارید که کارگاه و آموزشگاه دایر کنید ، آیا برای هنرهای خود مدرک هم دارید ؟


 

ـ البته ، بنده برای تمام هنرهایی که دارم  مدرک دارم و آینده ی نزدیک  مدرک معتبر دیگری برای صنایع دستی از اداره ی میراث  فرهنگی نیز دریافت خواهم کرد و در صورت دریافت این مدرک گام مهمی برای دریافت تسهیلات وام کم بهره بر می دارم تا بتوانم آموزشگاه یا کارگاهی تأسیس کنم .

*در مورد کارهایی که انجام می دهی به اختصار برای مخاطبین شوش نیوز اگر توضیح دهید ممنون می شوم

ـ نقطه کوبی روی سفال . اول خود سفال رو رنگ میزنیم که از رنگهای مخصوص سفال برای رنگ ضمینه استفاده میشه و بعد دو نوع نقطه کوبی داریم نقطه کوبی طرح دایره که تمام دایره ها رو حفظی با رنگهای مخصوص نقطه کوبی طراحی می کنیم و طراحهای خلاق و ایده ذهنی در نقطه کوبی داریم که اول طرح رو بعداز رنگ زمینه بر روی سفال و سرامیک پیاده سازی میکنیم و بعد رنگ نقطه رو بر روی طرح پیاده سازی شد انجام میدیم

 

آینه کاری : در آینه کاری از آینه های بسیار نازک که مخصوص آینه کاری هست استفاده می کنیم و برای ابزار زدن از دستگاه دستی الماس استفاده می کنیم تا آینه را برای ابزار زدن برش دهیم و برای آینه خورد کردن از ابزار مخصوص انبرک آینه کاری استفاده می کنیم و آینه ها رو اگر بخواهیم تمام خورد کار کنیم کل سفالمون رو آینه خورد می زنیم در غیر این صورت از آینه ابزار زده شده و آینه خورد باهم استفاده می کنیم و با چسب مخصوص سفال و سرامیک چسب کاری کرده و ملات مخصوص آینکاری رو روی ظروف آینه کاری میاریم ، بقیه کارها هم تقریبا شبیه همین تکنیک هاست ولی مینا کاری طرح رو بر روی سفال خام پیاده سازی کرده و با سیاه قلم دورگیری کرده و از رنگ لعاب استفاده کرده ودر پایان کار در کوره قرار داده تا لعابش پخته بشه ، تمام این تکنیکها بر روی ظروف که پیاده سازی می شوند  ، ضمناً تمام ظروف قابل شستشو هستند .

 

*درپایان اگر حرف ناگفته ای دارید عنوان نمایید ؟

ـ جا دارد ابتدا از خانواده ام که بستر را برای فعالیت هنری ام فراهم نمودند و هزینه های مورد نیاز را در اختیارم گذاشتند قدردانی کنم و سپس بار دیگر از استادارزشمندم ماریا مولایی سپاسگذاری خود را به عمل می آورد و در پایان از نشریه وزین شوش نیوز که بر خلاف نامش که می بایست به شهرستان حوزخه ی استحفاظی خودش بپردازد اما خبرنگارانی در برخی از استان ها دعوت به همکاری نموده تشکر کنم و یک تقدیر ویژه از عباس کرم الهی مدیر مسئول این نشریه داشته باشم که بدون دریافت  وجه نقدی و یا انتظار و توقعی این فرصت را در اختیارم گذاشت تا آثار خود را معرفی کنم ، انشاءالله که در تمام مراحل زندگی اش موفق و پیروز و سربلتد باشد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست