04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۵۱۷1100

دیپلمات های ایرانی که در مزار شریف افغانستان به شهادت نائل شدند را دریابیم

به قلم ـ عباس کرم الهی

امروز 17 مرداد به مناسبت شهادت "محمود صارمی" خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان به دست گروه طالبان در چنین روزی در سال 1377 ، در تقویم رسمی ایران "روز خبرنگار" نام گرفته است  .

 

 

 

 

و هر ساله در همین ایام، مراسم و برنامه های در تکریم مقام خبرنگاران برگزار می شود. اما، فراتر از اینگونه مراسم تعارف آمیز باید دید این است که 8 دیپلمات دیگر در ایران به همراه سید محمود صارمی شهید شدند .

 

امروز وقتی اخبار ساعت 21 شبکه ی سراسری را مشاهده کردم خانواده های دیپلمات ها در گفت و گو با گزارشگر  اخبار ساعت 21 شبکه یک سراسری به صورت مشترک گفتند : در این روز در کنار شهید محمود صارمی فرزندان ما هم شهید شدند ولی از آن سال فقط اسم شهید صارمی سرزبان هاست و شهدای ما دیده نمی شوند .

 

وقتی که این را شنیدم تحت تأثیر قرار گرفتم و می خواهم به دست اندر کاران شورای عالی فرهنگ عمومی یک پیشنهاد بدهم  و به خاطر این که دل خانواده های دیپلمات ها شکسته نشود و آه شان دامن گیر خبرنگاران نگردد روز هفده مرداد که 8 نفر از دیپلمات ها به درجه ی رفیع شهادت نائل شدند ، هفدم مرداد به نام روز دیپلمات تغییر نام یابد و روز خبرنگار در سالروز شهادت سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شود و البته تاریخ 14 آذر که مصادف است با سالروز شهادت اصحاب رسانه و مطبوعات که در سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید تهران و یا 13 اردیبهشت روز جهانی مطبوعات دیگر روزهایی هستند که می توان یکی از آنها را به نام روز خبرنگار در نظر گرفته شود .

 

اسامی شهدای ایرانی که در فاجعه حمله طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف به شهادت رسیدند، به این شرح است: 1. شهید ناصر ریگی (سرپرست)، 2. شهید مجید نوری نیارکی (مسئول امور مالی)، 3. شهید محمدناصر ناصری (کارشناس امور فرهنگی)، 4ـ شهید کریم حیدریان (کارشناس امور کنسولی‌)، 5ـ شهید محمدعلی قیاسی (کارشناس امور کنسولی)، 6ـ شهید رشید پاریاوفلاح (کارشناس امور کنسولی)، 7ـ شهید نورالله نوروزی (کارشناس امور کنسولی)، 8ـ شهید حیدرعلی باقری (کارمند فنی) و 9ـ شهید محمودصارمی (خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی).

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست