03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۸۲۹4048

دومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

دومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش در سال 1399 با حضور فرماندار ، مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه و جمعی از اعضای این شورا در سالن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:20 صبح روز چهارشنبه 28 آبان ماه 1399 با محوریت « بررسی و پیگیری تسهیلات کرونایی و جذب کارورزان از طیق سامانه ی رصد» به ریاست دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش برگزار شد . 

فرماندار شهرستان شوش ضمن قدردانی از جمعی از اعضای شورای اشتغال و خبرنگاران برای برگزاری سومین جلسه یی این شورا گفت : از این به بعد علاوه بر سرپرست  اداره ی تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش ، رئیس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهر الوان نیز دبیر شورای اشتغال است  و با هماهنگی سومین جلسه ی شورای اشتغال را با حضور کلیه اعضا شامل « مدیرعامل ها شرکت های تولیدی و صنعتی بخش خصوصی و دولتی ، مسئولین ادارات و دستگاه های اجرایی ـ روئسای کلیه ی بانک ها و....» برای هفته ی آینده از حداقل 24 ساعت قبل دعوت نموده تا بتواند برنامه ریزی های خوبی داشته و خروجی قابل توجهی از این جلسه داشته باشیم .

دکتر عدنان غزی برای رسیدن به مقام اول استان خوزستان در حوزه ی اشتغال تصریح نمود : الان ما مقام سوم را در استان خوزستان داریم و اگر گله مند هستم که چرا شوش در رده ی سوم مانده است به این دلیل می باشد که ظرفیت های موجود در شهرستان شوش با ظرفیت های موجود در شهرستان هایی نظیر : « سوسنگرد ، شادگان  ، ایذه یا باغملک » زمین تا آسمان متفاوت است ، مثلا اگر شما از کل شهرستان شادیان بازدید میدانی داشته باشید یکی از شرکت هایی که در شهرستان شوش وجود دارد آنجا به چشم نمی خورد .


وی افزود : ظرفیت های آبی دومین تفاوتی است که شوش نسبت به دیگر شهرستان ها دارد ، در حالی کل کل کشور از داشتن آب دارای مشکل هستند اما شهرستان شوش رودخانه های « دز ـ شاوور و کرخه به موازات هم از شرق ، غرب و وسط شهرستان شوش» جاری هستید و به همین دلیل مشکلی از بابت آب ندارد و همچنین از داشتن زمین های حاصلخیز در سطح کشور می توان گفت شوش در حوزه زمین های حاصلخیر در «ردیف کلاس «A» دنیا به شمار می آید و در کل جهان فقط شوش در استان زرخیر خوزستان در کشور جمهوری اسلامی ایران  و کالیفرنیا ایالتی در غرب آمریکا بر کرانه ی اقیانوس آرام است .» علاوه بر  این آن آبی که در اینجا ac آن صفر است یعنی آن این سه رودخانه ی « دز ، کرخه و شاوور» تا به انتهای حوزه ی شهرستان شوش برسند و وارد حوزه ی شهرستان اهواز شوند ac آن صفر است و آب کانال های زهکشی «کادو» هفت تپه  و میان آب برای کشاورزی در جایی دیگر استفاده می کنیم ؛ این آب از آبی که برای زمین های کشاورزی « آبادان و خرمشهر » داده می شود از نظر ac در سطح پایینی قرار دارد .


فرماندار شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود به وجود شرکت ها و کارخانجات شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : وجود « شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ـ شرکت نیشکر میان آب ـ گروه صنابع کاغذپارس ـ شرکت حریر خوزستان ـ شرکت قند شوش ـ شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان ـ گروه صنعتی تک چوب ـ گروه صنعتی پاک چوب ـ شرکت فولاد پارس ـ شرکت پیشرو کاغذ نگار پارس با نام تجاری پارس پک و دیگر شرکت های موجود در شهرک صنعتی شوش » ، خصوصا در زمینه ی کشاورزی نباید مشکلی داشته باشیم و ما اگر آمار واقعی را مدنظر داشت که متأسفانه توجهی به این موضوع نمی شود که اگر دقت داشته و آمار واقعی ارائه شود  می بینید که شوش باید در رده ی اول استان خوزستان باشد . الان شما  همه می دانید که جمعیت شهری شوش به نسبت جمعیت روستایی  خیلی پایین تر است و این نشان می دهد که علاقه مندی و پایبندی افراد در این حوزه زیاد است . ما که دور هم می نشینم به عنوان اعضای شورای اشتغال باید یک تسهیلاتی را برای عزیزان فراهم کنیم و موانعی که سر راه هستند را باید رفع کنیم ، خصوصا در این ایام کرونایی که الان درگیر آن هستیم .


دکتر عدنان غزی سپس به رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام زمینه ها اشاره کرد و گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی به حوزه ی خاصی محدود نمی شود بلکه همه گیر است مثلا در حوزه های « دامپزشکی ـ کشاورزی ـ تولیدی ـ صنعتی ـ فراورده های نفتی ـ راهداری  و.....»  و کمیته ی امداد در ایام جهت همراهی با این عزیزان به ویژه در سال جهش تولید همکاری داشته باشد . من هر روز محسوس و نامحسوس به بازدید می روم و با اداراتی که بی توجهی داشته اند برخورد لازم را داشته امو مطمئن باشید اگر دستگاه های دولتی رعایت کنند ، بخش خصوصی و حتی اشخاص عادی هم رعایت می کنند اما وقتی شما رعایت نکنید دیگران هم بی توجهی می کنند .


وی افزود : وقتی فشارهای بیکاری به مردم وارد شود برای اشتغال یا به سمت فرمانداری می آیند و یا به دفتر نماینده و دفتر امام جمعه می روند و معمولا این سه دستگاه ، نهادهایی هستند که مردم وقتی می خواهند تظلم خواهی خود را اعلام کنند به همین جاها مراجعه می کنند . لذا این سه جایگاه می بایست برای مسئولین مشخص باشد و اداره ای که به صورت دائمی ارباب رجوعش به «فرمانداری ـ دفتر نماینده و دفتر امام جمعه » مراجعه می کنند نشان از کمک کاری آن دستگاه است . من نمی گویم که به صورت صد درصد مسئولین کم کاری می کنند اما در نظر داشته باشید باید به «ارباب رجوع » تکریم نمود ؛ احترام به مردم در ادارات و تکریم آنان به عنوان ولی نعمتان ما باید سرلوحه ی کار کارکنان دولت در ادارات باشد و به معنای واقعی تکریم ارباب رجوع مد نظر قرار گیرد. «ارباب» در اصل واژه‌اى عربى و جمع «ربّ» است. «قُلْ یا أَهْلَ الْکِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ کَلِمَةٍ سَواءٍ بَیْنَنا وَ بَیْنَکُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللهَ وَ لا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئاً وَ لا یَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللهِ ///  بگو: اى اهل کتاب! بیایید به سوى سخنى که میان ما و شما یکسان است که جز خداوند یگانه را نپرستیم و چیزى را همتاى او قرار ندهیم و بعضى از ما، بعضى دیگر را - غیر از خداى یگانه - به خدایى نپذیرد.».بنابر این انتظار دارم بیش از پیش نسبت به ارباب رجوع خود تکریم کنید و حتی اگر واقعا نمی توانید کاری برایش انجام دهید با اخلاق و رفتار مناسب توضیحات لازم را بدهید و او را قانع کنید نه تنها از شما راضی می شود یلکه برای شما دعا هم می کند و همه می دانید در پایان هر سال یکی از امتیازاتی که در نظر گرفته می شود همین تکریم ارباب رجوع است ، وقتی هم از «دفتر امام جمعه ، دفتر نماینده و یا دفتر فرماندار » با شما تماس گرفته می شود و یا نامه ای ارسال می شود آن موضوع را پیگیری نمایید . همانطور که در آیه ی  15 از سوره ی فجر آمده است ؛ « فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ /// اما انسان (کم ظرف ضعیف بی صبر) چون خدا او را برای آزمایش و امتحان کرامت و نعمتی بخشد در آن حال (مغرور ناز و نعمت شود و) گوید: خدا مرا عزیز و گرامی داشت.»


در ادامه سرپرست اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش و دبیر شورای اشتغال گزارش از پیگیری مصوبات جلسه ی گذشته را تشریح نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست