04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۰۷4100

سومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش با حضور دکتر سید سعید حسینی نژاد معاونت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان به مدیریت فرماندار شهرستان شوش در سالن اجتماعات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ هم زمان با  سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)  و سالروز شهادت آیت الله حسن غفاری به دست مأموران ستم شاهی ؛ سومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش ساعت 10 صبح روز یکشنبه 7 دیماه1399 با حضور دکتر سید سعید حسینی نژاد به عنوان مهمان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهندس غلامعلی مجدیان بخشدار بخش شاوور با محوریت به کارگیری کارورزان توسط دستگاه های دولتی و شرکت های تولیدی و صنعتی برگزار شد .

سعید پور عبدالهی معاونت برنامه ریزی فرمانداری شهرستان شوش در آغاز این جلسه به مصوبات جلسه ی قبل اشاره کرد و گفت : ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 28 آبان 1399 سومین جلسه ی شورای اشتغال شهرستان شوش برگزار شد و یک سری مصوبات داشت که  اولین مصوبه با قید فوریت مبنی بر اجرای به کارگیری کارورزان توسط دستگاه ها دولتی و شرکت های دولتی و صنعتی بود .

سعیده فرج الله چعب کارشناس اداره ی تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش در پاسخ به این پیگیری های این مصوبه تصریح نمود : در این راستا چند جلسه برگزار شده است ؛ اخرین گزارشی که به دیروز مربوط می شود ؛ « اداره ی صمت از مجموعه تعهداتی که داشته 25 کارورز را از مجموع 30 نفر به کار گرفته ـ جهاد کشاورزی 17 نفر را از مجموع 30 نفر جذب نموده است  ـ اداره ی میراث فرهنگی متأسفانه به تعهداتش حتی برای یک کارورز عمل نکرده است و آموزش و پرورش کماکان همان 6 نفر را از کل 30 نفرجذب کرده است و باید گفت از کل تعهد 104 نفر فقط 49 نفر کارورز جذب شده است  .» مهلت جذب تا پایان سال است و اگر اقدام نشود بی شک این امتیاز به دیگر شهرستانها واگذار می شود .


معاونت برنامه ریزی فرماندار شهرستان شوش در ادامه به دومین مصوبه ی جلسه ی گذشته اشاره کرد و اظهار داشت : مقرر گردیده بود کلیه ی ادارات نسبت به انجام مصوبات شورای اشتغال اقدام نمایند و در صورت عدم انجام وظیفه مراتب از طرف معاونت برنامه ریزی پیگیری شود و ما در این خصوص موردی نداشتیم فقط  بانک سپه بود که لیست افرادی که موفق به دریافت تسهیلات کرونایی را اعلام نکرده است که در این خصوص مکاتباتی صورت گرفت .


کارشناس اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص توضیح داد که اقدامات مورد نیاز انجام شد و افراد مورد نظر تسهیلات خود را دریافت کردند .

سعید پور عبدالهی سپس به سومین مصوبه ی جلسه ی قبل اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ادارات دخیل در کارورزی نسبت به فرزندان شهداءمی بایست توجه داشته باشند که در این خصوص علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در این مورد اظهار بی اطلاعی کرد و تصریح نمود : اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هیچگونه نامه و یا بخشنامه ای در این راستا به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال نکرده است ؛ سعیده فرج الله چعب  کارشناس اداره ی تعاون ، کار و رفاع اجتماعی توضیح داد : در این خصوص ما بخشنامه ای و یا دستورالعملی نداریم که برای کارورزان برای فرزندان شهداء امتیازات ویژه ای در نظر گرفته شود .


دکتر سید سعید حسینی نژاد معاونت کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت : یک نوع مسئولیت اجتماعی شرکت ها و کارگاه ها در قبال مردم شهرستان هست علاوه بر فوایدی که دارد و مدیرعامل شرکت شیرپگاه خوزستان  مطالب خوبی مطرح کرد که به مدیر کل توسعه ی سرمایه گذاری وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  منتقل شد برای انتخاب استخدام نیروها در آینده ، بستری از طریق کارورزی به وجود می آید که نیروها شناسایی شوند و با آشنایی کامل آنها را جذب کرد ؛ اگر تمایل داشتن بعد از گذشت سه ما آنها را استخدام کنند و در غیر این صورت پس از یک دوره ی سه ماهه ، فارغ التحصیلات بعد از این که با کار آشنا شدند بتوانند برای خود کسب و کاری را مهیا نمایند و یا این که کارورزان ممکن است وسط کار منصرف شوند ، هر چند برای جامعه این طرح خیر و برکت دارد و افراد قبل از این که بخواهند تسهیلاتی را دریافت کنند در این دوره بتوانند کاری را انجام داده و مهارتی را کسب نمایند .


وی افزود : هدف ما این است که در حوزه ی الوان ریزتر به موضوع رصد کنیم و در خصوص سهمیه باید بگویم برای افزایش سهمیه ما محدودیتی نداریم و هر چه بیشتر شهرستان بتواند جذب کند ، کارمزد و آن حقوقی که قرار است پرداخت شود ما تأمین می کنیم پس از بیش از 104 نفر هم در شهرستان شوش جذب شود مشکلی نیست ولی باید تسریع شود ، به صراحت بگویم دیگر شهرستان ها خیلی سریعتر نسبت به شهرستان شوش اقدام کرده اند .

دکتر عندان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه  و اولین سالروز شهادت سردار دلها  به چند نکته  در مورد اشتغال اشاره کرد و یکی از این نکات به گروه صنایع کاغذپارس هفت تپه بود که  می گویند : « ما نیرو می خواهیم  اما هر کدام باید حداقل پنج سال سابقه ی کار داشته باشند »  البته این حق مسلم این شرکت است  ولی ما  برای جذب کارورزان چه کارهایی انجام داده ایم ؟ معمولا درگیر کارهای روزمره هستیم ، عزیزان ، گرفتن مسئولیت آسان است  اما مسئول ماندن مهم است ، انقلاب کردن آسان است اما انقلابی ماندن مهم است .


وی افزود : یکی از دغدغه های نه فقط شهرستان شوش و یا کشور بلکه کل جهان « اشتغال» است ، سابقه ندارد از روزی که به شهرستان شوش آمده ام در یک جلسه ی شورای اشتغال حضور نداشته باشم ، عزیزان توجه داشته باشید چرا ماسک زنده ایم؟ چون می ترسیم مبتلا به ویروس منحوس کرونا شویم ، « با بیماریِ بیکاری غیرمستقیم درگیر هستیم ولی متوجه نیستیم ، وقتی که قرار است یک نفر  نان آور یک خانواده باشد  ولی بیکار بماند همانند یک بمب است که هر آن ممکن است منفجر شود » چه چیزی  باعث می شود که سرقت به وجود می آید  یا به این معنی است که از فقر و فلاکت است و یا داشتن ثروت زیاد و به خاطر این است که با بیکاری دست و پنجه نرم می کنیم و برای تأمین نیازهای مالی دست به سرقت می زنیم .


فرماندار شهرستان سوش یادآور شد : بیایید خروجی های خود را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم نسبت به تعهدی که داده ایم چند درصد آن را انجام داده ایم ؛ در روز قیامت  ما را فقط با کارنامه ی اعمالمان بازخواست می کنند که شاید  همین کارنامه ی اعمال به فریادمان برسد ، اگر کسی درخواست وام کرده است و دولت هم این پول را در اختیار بانک ها گذاشته است  چه دلیلی دارد که مردم را در پیچ و خم مشکلات قرار دهیم؟ پس بدانید بیماری بیکاری با ویروس منحوس کرونا  هیچ فرقی ندارد ، ایکاش اعتبارات نبود و مشکل ما فقط کاری بود اما وقتی که شرایط مهیا است چرا با دست خود تیشه به ریشه می زنیم؟


دکتر عدنان غزی در ادامه افزود : قانون باید اجرا شود و اگر اجرا نشد  طبق قانون برخورد خواهد شد  و در چنین مواقعی کسی نباید ناراحت شود ، یکی از این موارد غیر قانونی که بانک ها آن را اعمال کرده اند این است که در این روزهای کرونایی قانون می گوید به آنهایی که تا 6 میلیون تومان وام می دهند نباید از آنها ضامن بخواهند اما متأسفانه آنهایی که تسهیلات 6 میلیونی گرفته اند تا به بانک ضامن معرفی نکرده اند به آنها تسهیلات داده نشده است .


وی سپس گفت : برخی از ادارات سه محور را با خود یدک می کشند « اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ـ اداره ی تعاون ، کار و اجتماعی ـ اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری » ، در این جلسه رئیس اداره ی میراث فرهنگی کجاست؟ در حالی که صنایع دستی  یا همان مشاغل خانگی و گردشگری می تواند خیلی از مشکلات بیکاری را مرتفع نماید ، من از عزیزان می خواهم کار خود را انجام دهند و از معاونت برنامه ریزی و بخشداران می خواهم  هر اداره ای و یا هر بانکی که سنگ اندازی می کند  به صورت مکتوب به من گزارش دهید .


اما نکته ی قابل توجهی که در این جلسه از طرف رئیس بانک مرکزی ملت مطرح شد و تعجب همگان از جمله فرماندار را به همراه داشت این بود که شعب همیشه مستقل و زیر نظر استان فعالیت می کنند و گزارش های خود را مستقیم به بانک های مرکزی در استان خوزستان ارائه می دهند و بانک مرکزی در هر شهر این اختیار را ندارد که از روئسای شعب خود گزارش بخواهد اما رئیس بانک مرکزی کشاورزی دقیقا مخالف با نظر رئیس بانک مرکزی ملت گفت : شعب بانک کشاورزی مرتب گزارش های خود را به ما ارائه می دهند و ما  با استان در ارتباط هستیم .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست