04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲1681

طرح توجیهی بازارچه ی مشترک مرزی شهرستان تهیه می شود

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 9:30 جلسه ی طرح توجیهی بازارچه ی مرزی شوش در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

فرماندارشهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت  ایام سوگواری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای ایجاد بازارچه ی مرزی شوش گفت : با توجه به موافقت های صورت گرفته در خصوص راه اندازی بازارچه ی مشترک مرزی، طرح توجیهی این بازارچه، جهت تصویب نهایی تهیه می شود.

 

به گزارش شوش نیوز : مهندس نجاتی اسن جلسه اظهار داشت : باتوجه به  تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته موافقت های لازم با راه اندازی این بازارچه انجام شده است اما برای تصویب نهایی نیاز به تنظیم طرح توجیهی ایجاد بازارچه می باشد که در جلساتی که در استان برگزار می شود بتوانیم از طرح ارائه شده دفاع کنیم .


 

وی افزود : اگر ما بتوانیم در اولین فرصت این طرح را تنظیم کنیم بی شک با توجه به مصمم بودن راه اندازی بازارچه ی مرزی مشترک در شمال خوزستان است و با وجود 9 کیلومتر مرز مشترک شوش با کشور عراق و دارای بودن ظرفیت های و پتانسیل های کشاورزی و صنعتی منطقه ی شمال خوزستان ، شوش قابلیت راه اندازی بازارچه مرزی مشترک با کشور عراق را دارد.

 

وی راه اندازی بازارچه مرزی مشترک مرزی را گامی موثر در جهت  رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال منطقه  عنوان کرد و گفت : شهرستان شوش دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه آب و خاک، کشاورزی و صنعت است که با ایجاد بازارچه مرزی می توان نسبت به صادرات تولیدات منطقه به کشور عراق استفاده کرد.

 

نجاتی گفت: بر این اساس در کمیته ی برنامه ریزی شهرستان مصوب گردیده تا نسبت به تشکیل کارگروه های مربوطه و تهیه طرح توجیهی راه اندازی بازارچه مرزی ظرف مدت 10 روز اقدام و نتایج با توجه به درخواست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان جهت تایید ارسال شود.


 

وی گفت: کارگروه مربوطه متشکل از فرمانداری ، ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی،شرکت شهرک های صنعتی،صنعت ،معدن و تجارت، محیط زیست ، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی می باشد که باید در اسرع وقت نسبت به انجام کارها و تهییه طرح اقدام کنند.

 

فرماندار شهرستان شوش خاطرنشان‌کرد: اگر بازارچه مرزی شوش احداث شود، قطعا رونق اقتصادی در کل استان و حتی کشور اتفاق خواهد افتاد؛ زیرا ضمن افزایش اشتغال، توسعه تولید هم اتفاق خواهد افتاد.

 

در این نشست مقرر گردید تا ضمن بازدید میدانی، از تجربیات سایر بازارچه های مرزی استان خوزستان نیز استفاده شود.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست