03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۲۱۴3173

بازدید میدانی معاون وزیر راه و شهرسازی از راه های روستایی شهرستان شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

از ساعت 9:30 صبح روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1397 ، معاون وزیر راه و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با حضور در شهرستان شوش از راه های روستایی بخش های « شاوور و مرکزی » بازدید میدانی نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ خیرالله خادم معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه های دهستان آهودشت از در دست ساخت بودن 550 کیلومتر بزرگ راه در « جنوب ، شرق ، و شمال شرق»  خبر داد و گفت : خوزستان از نظر حمل و نقل رتبه دوم و از نظر حمل مسافر رتبه چهارم را در کشور دارد و با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در « کشاورزی ، صنعت و گردشگری»  باید به زیر ساخت ها ی جاده در این استان توجه و برنامه ریزی ویژه در نظر گرفته شود .

وی افزود:در بخش ریلی 2 خطه کردن راه آهن اهواز - اندیمشک که بخش عمده آن در شهرستان شوش است در حال اجراست که این طرح نقش مهمی در افزایش ظرفیتی ریلی استان خوزستان دارد ضمن اینکه رفع گلوگاه های ریلی خوزستان به سمت مرکز کشور نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.


مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای کشور همچنین در بازدید میدانی از « جاده ی ترانزیتی اهواز ـ اندیمشک در چهار راه شوش و راه های روستایی چعب ، کاظم حمد ، خسرج و.... »اظهار داشت :با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهرستان شوش در بخش گردشگری و کشاورزی لذا توسعه جاده ها از جمله جاده های روستایی در این شهرستان ضروری بوده و نقش مهمی در تثبیت جمعیت روستایی و رونق اقتصادی این منطقه دارد.


خادمی رفع نقاط حادثه خیز، احداث زیرگذر ، تعریض جاده های روستاهای شمال و جنوب جاده ترانزیتی و نیز جاده حاشیه رودخانه های کرخه و دز را در شهرستان شوش ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی مشترک از محل اعتبارت ملی و استانی این طرح ها اجرا شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در بخش مشارکتی نیز با شهرداران و دهیاران شهرستان شوش توافق شد تا در بخش روسازی و زیرسازی جاده های تعدادی از روستاهای این شهرستان اقدام شود که بخشی از این اعتبار از محل اعتبارات استانی و بخش دیگری از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین خواهد شد.

خادمی افزود:بر اساس توافق صورت گرفته با استاندار خوزستان در زمینه توسعه زیر ساخت های حمل و نقل ، وزارت راه و شهرسازی معادل اعتبارات استانی ، اعتبار ملی به خوزستان اختصاص می دهد تا همه شهرهای استان به ویژه شهرستان شوش از این اعتبارات بهره مند شوند .

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:پارسال در بخش های مختلف حمل و نقل حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به خوزستان ابلاغ شده و امسال نیز با وجود کاهش اعتبارات توسعه ای کشور امیدواریم همین اعتبار را در قالب پروژه های عمرانی و توسعه ای به خوزستان اختصاص دهیم.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رفع نقاط حادثه خیز جاده ها ، احداث سیل بند ، روکش آسفالت در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز رسیدگی بیشتر به جاده های روستایی با توجه به پراکندگی روستاها،ایجاد زیرگذر برای برخی روستاهای منتهی به جاده ترانزیتی ، احداث شانه برای برخی مسیرها و تامین روشنایی جاده ها در این شهرستان را ضروری دانست.

شایان ذکر است نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی طی گفت و گوی جداگانه با صدای کرخه از جلوگیری گود برداری پل زیر گذرچهار راه شوش توسط وزیر راه و شهر سازی خبر داد و گفت : عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با توجه به گزارشی که از طرف میراث فرهنگی دریافت کرده است  احداث جاده ی جدید در اماکنی که گودبرداری شده و آثار میراثی پیدا شده ممنوع است و به قول علی اکبرصالحی معاون رئیس‌جمهور ایران  و رئیس سازمان انرژی اتمی میراث فرهنگی دبه در آورد  البته ما با صحه ی صدر  و حوصله و صبر  پیگیر موضوع هستیم و انتظار داریم میراث فرهنگی گمانه زنی های خود را هر چه سریعتر آغاز نماید تا چنانچه  آثاری زیر خاک است آنها را به موضوع انتقال دهند که گردشگران خارجی و داخلی  حداقل این آثار را به عینه در موزه ببینند و زیر خاک ماندن آنها دردی را دوا نمی کند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست