03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۱۲2785

تا پایان سال 1396 بیش از یازده هزار نفر نخل خرما توسط شرکت منطقه ویژه اقتصادی آپادانا بین کشاورزان شوش توزیع می شود

با پیگیری های دکتر سید راضی نوری نماینده ی مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و مهندس ملک زاده مدیریت اداره ی جهاد کشاورزی ؛  11161 نفر نخل خرما که از طریق کشت بافت تهیه و تکثیر شده اند ، تا پایان سال 1396 بین کشاورزان توزیع می گردد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی منطقه ویژه اقتصادی آپادانای شوش ، این اصله نخل ها از نوع پیارم است که در واقع از نوع تجاری و درجه یک بوده که به دلیل کیفیت مناسب و بازارپسندی یک رقم خاص صادراتی محسوب می‌شود. این محصول تاکنون به خوبی توانسته توجه بازارهای جهانی را به خود جلب نماید.پوست نازک این خرما به رنگ قهوه‌ای تیره و با توجه به این که گوشت و پوست آن کاملاً به یکدیگر چسبیده‌اند، ظاهری زیبا و مطلوب دارد و فرایند شستشوی آن نیز به صورت کامل صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه عمده قند موجود در آن از نوع فروکتوز می‌باشد به راحتی و سرعت در سوخت‌وساز بدن استفاده شده و کسانی که یک بار این خرما را مصرف کرده‌اند به خاطر طعم بسیار خوب و ظاهر مطلوب و سایر خواص غذایی آن معمولاً مصرف کننده دائمی این خرما می‌شوند.


 

خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتیینی و سایر مواد معدنی بوده و از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و به دلیل تحمل زیاد نخل آن در برابر شوری، در سطح وسیعی از باغات حاجی آباد کشت شده‌است.

 

شایان ذکر است ؛  حدود 50درصد از هزینه ها با استفاده از یارانه دولت توسط مدیریت جهاد کشاورزی پرداخت شده است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست