03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۵۲۱3320

تهیه نهاده ها ، چالشی بزرگ فراروی کشاورزان شوش

احمد معین ـ خبرنگار شوش نیوز

شهرستان شوش با داشتن چند هزار هکتار از زمین های مرغوب ایران ، به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور معرفی شده است .

 

این مهم دست یافتنی نبود ، مگر با الطاف الهی ، تلاش کشاورزان سختکوش و برنامه ریزی دقیق مسئولین کشاورزی شهرستان. در پایان سال زراعی گذشته که سالی پربار برای محصولات استراتژیک گندم ،ذرت و جغندر قند بود انتظار می رفت تا با تدبیر اداره کشاورزی نهاده های کشاورزی در شهرستان فراهم گردد تا غم خشکسالی ، کاهش سطح کشت ، کم آبی و تاخیر در بستن قرارداد بـه فراموشی سپرده شود .

 

ولی این کار که هیچ صورت نگرفت بلکه تهیه کود شیمیایی به ویژه کود اوره برای فعالان بخش کشاورزی به معضلی عظیم تبدیل شده است . این روزها که مزارع ذرت مراحل اولیه رشد را پشت سر نهاده اندنیاز مبرم به کود سفید دارند ، سودجویان با ایجاد بازار سیاه هر کیسه را به دو برابر قیمت دولتی(۳۸۵۰۰ تومان) به فروش میرسانند که آنهم نا یاب است . کشاورزان انتظار دارند که اداره مطبوعشان به جد بلیغ موضوع را پی گیری نماید و حداکثر تا پایان مرداد ماه، قبل از اینکه زمان مرحله عملیات کود دهی مکانیزه مزارع ذرت به پایان برسد ؛کود اوره توسط عوامل توزیع با قیمت مناسب به دست آنها برسد و حکایت نوش دارو بعد از مرگ سهراب اتفاق نیفتد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست