04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۰۵2858

روز شمار دفاع مقدس ( قسمت یازدهم )

ایده ـ عباس کرم الهی

در تاریخ 5 آذرماه 1358 ، سازمان بسیج مستضعفین یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران و از یکی مهمترین بازوهای قدرت جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که مأموریت جذب، آموزش، سازماندهی و به کار گیری نیروهای داوطلب مردمی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن را بر عهده دارد.

این نیرو که با نام‌های « سازمان بَسیج مستضعفین ـ نیروی مقاومت بسیج  و شجره ی طیبه ی بسیج » هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان سید روح‌الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.


در تاریخ 5 آذر ماه 1359 ؛ اجرای آتش سنگین روی سوسنگرد و انهدام پل مرتبط كننده دو قسمت شرقی و غربی شهر ، افزایش مداوم نیروهای دشمن ، تلاش برای كسب آمادگی حمله وسیع به سوسنگرد و نظر اطلاعات سپاه درباره تفاوت اهمیت سوسنگرد و هویزه .

ـ از سرگیری تردد نظامی در جاده خاكی آبادان ـ ماهشهر به دلیل عقب نشینی عراق در این منطقه براثر تحركات پی در پی چریكی خودی ، شلیك خمپاره در اهواز . تبادل آتش در جبهه میانی از جمله آتش خودی در ارتفاعات ذیل و آثار آن .

ـ بمباران مناطق مسكونی و میدان بارفروشان خرم آباد توسط هواپیماهای دشمن .

ـ اعلام آخرین مواضع ایران درباره گروگان ها توسط آقای رفسنجانی در لبنان . مذاكرات آقای رفسنجانی در لبنان با الیاس سركیس ، رئیس جمهور و كامل اسد ، رئیس مجلس لبنان .

در تاریخ 5 آذرماه 1363 ؛ ارسال ابلاغیه وزارت دفاع عراق برای اجرا به واحدهای ذیربط شامل لزوم حضور افسران، درجه داران و سربازان در خطوط مقدم جبهه ها به اندازه نیمی از طول جنگ، طبق ضوابطی خاص، با عنوان شركت در قادسیه صدام سخنان رئیس جمهور در آخرین روز سمینار فرماندهان بسیج در استادیوم آزادی .


ـ ادامه تبلیغات رسانه ها به نفع رژیم عراق در خصوص وضعیت اسرای عراقی در ایران و عدم انعكاس اظهارات دكتر خرازی در بیشتر رسانه های گروهی منطقه و جهان

ـ تحركات جدید در اقتصاد نفت با توجه به توقف جنگ كشتی ها سخنان فرمانده نیروی دریایی در آستانه روز نیروی دریایی دربارة كارایی نیروی دریایی ایران در منطقه و واگذاری جزایر كویتی؛ بلاتكلیفی در مورد تحویل شش زیردریایی سفارش ایران به آلمان تا پایان جنگ به گفته سخنگوی دولت آلمان غربی پایان یافت .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست