04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۱۱۱3638

آیین سالروز 12 فروردین روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شبستان حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بین نماز مغرب و عشاء روز یکشنبه 11 فروردین 1398 به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و همکاری اداره ی اوقاف و امور خیریه ، شهرداری و شورای اسلامی شهرشوش ، آیین سالروز 12 فروردین ؛ روز استقرار جمهوری اسلامی ایران در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام  امیر حقی پور از روحانیون اعزامی از حوزه ی علمیه ی قم در طرح نوروزی آرامش بهاری ضمن عرض تسلیت به مناسبت  سالروز شهادت حضرت امام موسی ابن جعفر و عرض تبریک به مناسبت 12 فروردین ؛ روز استقرار جمهوری اسلامی ایران ؛ خاطر نشان نمود : همه‌پرسی حکومت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷، به پیشنهاد سید روح‌الله خمینی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران برگزار شد و طبق نتایج اعلامی ۹۸٫۲ واجدان شرکت در همه‌پرسی با دادن رای «آری»، با برقراری حکومت جمهوری اسلامی موافقت کردند ،در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند.


وی افزود : امام خمینی(ره) بعد از این که بیش از ۹۹٪ شرکت‌کنندگان به همه‌پرسی رأی مثبت دادند فرمود : « من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ ستم شاهی، که با استکبار خود آنان را خفیف شمردند و بر آنان کردند ، آنچه کردند، صمیمانه تبریک می‌گویم. خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملت های مستضعف نمود، و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم. به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمی سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله‌دان تاریخ دفن کنند.»


حجت الاسلام حقی پور در ادامه به گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : مردم از چشم‌اندازها و ارزش‌های انقلاب، دل زده نمی‌شوند و اگر جایی دل زدگی به وجود آمده به دلیل روی گردانی برخی مسئولان از ارزش های دینی بوده است. مقام عظمای ولایت در چهار قسمت بیانیه گام دوم از غفلت یا کم کاری مسئولین گلایه کرده‌اند، البته که ایشان مشکلات و مسائل دیگری را که به طور غیر مستقیم به مسئولان مرتبط بوده نیز متذکر شده‌اند که باید به این موارد توجه شود.


وی در پایان یادآور شد : مردم از چشم اندازها و ارزش‌های مبارک این انقلاب جهانی و دینی، دل‌زده نمی‌شوند و اگر جایی دل‌زدگی به وجود آمده به دلیل روی گردانی مسئولین از ارزش‌های دینی بوده است. وقتی مسئولین از ارزش‌ها روی‌گردان می‌شوند این روی گردانی از بالا به پایین به‌طور طبیعی ریزش خواهد کرد و برعکس؛ در اینجا نقش حساس و تعیین کننده مسئولین در فرهنگ سازی جامعه مشخص می‌شود. لذا جوانان اولویت مقام معظم رهبری به عنوان انقلابیون نسل حاضر هستید که باید با استفاده از تجارب نسل اول و دوم گام دوم انقلاب را محکم آغاز نمایید .


در ادامه  حاج علی حسین طیب از مداحان استان قم در وصف امام موسی ابن جعفر(ع) به ذکر مصیبت و نوحه سرایی پرداخت و حاضرین را در این عزاداری سهیم نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست