04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۲۶3854

اولین جلسه ی کمیته های جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 18:40 روز چهارشنبه 25 اردیبهشت ماه 1398 اولین جلسه ی کمیته های جبهه ی مردمی انقلابی اسلامی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالزهرا برهانی رئیس جمنای شهرستان شوش در آغاز سخنان خود به خطبه ی حضرت محمد مصطفی(ص) در مورد ویژه گی های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : امام علی(ع) فرموده است : « إن رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم خطبنا ذات یوم؛ » روزی پیامبر به ما خطاب کرد و چنین فرمود: «أیها الناس إنه قد أقبل الیکم شهر الله؛» ای مردم، ماه خدا به شما روی آورد. نه فقط مسلمین بلکه این خطاب بر هر انسان با هر دین و مذهبی است که به ما می گوید ماه رمضان ، ماه« برکت ـ رحمت و مغفرت » است و ما باید به استقبال این ماه برویم .

وی افزود : پیامبر اکرم(ص) حتی نفس کشیدن در این ما را برکت و نعمت می داند ، این ماه نزد خداوند از هر نظر دارای فضیلت است « روزها ـ شبها ـ ساعات و دقیقه های آن » فضیلت است با وجود شب های قدر می تواند با استغفار کردن به بخشش و رحمت الهی رسید .لذا افرادی همانند آیت الله بهجت و... که روزه ی خاص الخاص می گیرند افراد با کرامتی هستند .

رئیس جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهرستان شوش در ادامه به سیلی که یک ماه و نیم استان خوزستان و شهرستان شوش درگیر آن بود اشاره کرد و یادآور شد : به مدت یک ماه و نیم همه درگیر سیل بودیم و این سیل در شوش 69 روستا را در معرض خطر قرار داد ، 32 روستا را گرفتار سیل شد ؛ 8 روستا از 75 تا 100درصد زیر آب رفتند و به 20 هزار هکتار مزارع گندم خسارت وارد شد و در مجموع حدود 5000 نفر سیل زده داشتیم که توسط مسئولین و گروه های جهادی سپاه و امدادگران جمعیت هلال احمر در 23 کمپ اسکان داده شدند ، کمک های زیادی از اقصی نقاط کشور و حتی از دیگر کشورها از جمله «عراق ، کویت ،پاکستان و..» به مناطق سیل زده روانه شد .


وی در ادامه افزود : اما با این سختی ها و این خسارات این سیل برکاتی را هم در برداشت ، در جلسه شورای مرکزی به ایجاد اتحاد و همدلی بین ایرانیان و تمام اقوام اشاره کردم که این سیل همدلی تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کرد و امروز هم ضمن تأکید به آن برکات باید این را اضافه کنم در حوزه های « سیاسی ـ فرهنگی و حتی علمی» شاهد این انسجام عمومی بودیم . کسانی که به عنوان ارزیاب هلال احمر آمده بودند حضور کم نظیر مردم را تأیید نمودند ؛ هر چند تحرکاتی در برخی از شهرستان ها رخ داد و با مسئولین بد حرف زدند اما خوشبختانه در شهرستان شوش چنین اتافی به وجود نیامد و آنهایی هم که در سایر شهرستان ها حرف هایی زده بودند شناسایی شده و حدود 24 نفر دستگیر شدند و خوشبختانه از عموم مردم نبودند .

عبدالزهرا برهانی در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح نمود : مردم کاشان از مرکزی ترین نقطه ی ایران به شوش آمدند و در روستای مگرن 3 در حال تلاش و فعالیت هستند اما باید گفت ما پاکسازی و بازسازی منازل را نباید فراموش کنیم ؛ جاده های روستایی خراب شده اند و می طلبد که مسئولین به این موضوع توجه ویژه داشته باشند ، خصوصا جاده ی روستای مگرن 3 که می بایست در اولویت قرار گیرد و نکته ی آخر این که انهار و زهکش ها را می بایست هر چه سریعتر آماده نمود تا کشت تابستانه به موقع انجام شود .

رئیس جمنای شهرستان شوش در ادامه به برخی از اتفاقات منطقه ای اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یازده روز پیش آمریکایی‌ها از اعزام ناو هواپیما بر آبراهام لینکلن به خلیج فارس خبر دادند تا تنش ها را تشدید کنند ؛ آنها از این کار می خواهند برداشت سیاسی داشته باشند در حالی که این ناو هواپیمابر برای شرکت در یک رزمایش به منطقه آمده است و دیدید که این ناو هواپیمابر در دریای متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است. حضرت آقا هم که جواب ترسوهای داخلی از بابت حضور این ناو و آغاز جنگ را قاطعانه داد و فرمود « نه جنگ می شود و نه مذاکره می کنیم»


وی افزود : دومین موضوع منطقه حمله ی پهبادی یمن علیه عربستان است که توسط یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله یمن، خطوط راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در شهر «ینبع» عربستان را هدف قرار داد. که توسط این خطوط روزانه 5 میلیون بشکه نفت با خط لوله ای به طول 1200 کیلومتر جا به جا می شود و این یعنی در حال حاضر یمن حتی توان بمباران ریاض توسط همین پهبادها را دارد .

برهانی در ادامه به انفجار در فجیره ی امارات اشاره کرد و تصریح نمود : چهار کشتی متعلق به «مارات، عربستان و نروژ »در نزدیکی امارت فجیره و در آب‌های منطقه‌ای این کشور مورد هدف قرار گرفتند و جالب این که تاکنون هیچ کشور و یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است و این نشان می دهد چه بسا ممکن است برای رد گم کنی توسط خودشان این انفجارات انجام شده باشد همچنین اصلا تلفات جانی نداشته است .

وی در ادامه سال 1398 را آخرین سال حضور آمریکا در منطقه و آخرین سال فشارهای این کشور دانست و در این خصوص اظهار داشت : آمریکا چهل سال است با انقلاب اسلامی ایران درگیر است و در حالی که در نقطه ی صفر مرزی ایران مستقر هستند ولی هیچ غلطی نکرده اند و اگر قلدری می کند چون نمی خواهد آن کبکبه و دبدبه ای که داشته با ذلت منطقه را ترک کند و حداقل می خواهد با گرفتن حداقل یک امتیاز از منطقه خارج شود در صورتی که از ایران هیچ امتیازی را نخواهد گرفت .

وی سپس از ابراز رضایت نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه ی شهرستان اهواز از جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی استان اشاره کرد و گفت : در دیداری که مسئولین جبهه استان با حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد داشتند و گزارشات جلسات شورای مرکزی را ار ائه شده ایشان از کلیات جلسات رضایت خود را اعلام نمود و روی سه نکته تأکید نمود« 1 ـ اعضای جمنا را فرزندان خود دانست و آمادگی خود را اعلام نمود که در برخی از جلسات استانی و شهرستانی حضور یابد 2 ـ برای انتخابات تأکید نمود که از کلیات به صورت عمیق و جزیی به موضوع پرداخته شود 3 ـ قرار است به شهرستان ها سرکشی نماید و با مسئولین دیدار داشته باشد » لذا به محض سفر به شهرستان شوش جمنا هم با ایشان دیداری خواهد داشت .

رئیس جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهرستان شوش در ادامه مسئولین کمیته های اقشار و پشتیبانی و برنامه ریزی را معرفی نمود و در این راستا یادآور شد : جا دارد از زحمات برادر بسیجی و یادگار هشت سال دفاع مقدس «اسلام دوست» که تا به امروز مسئولیت کمیته ی اقشار را بر عهده داشت قدردانی نمایم و ناصر سرخه عضو شورای اسلامی شهر فتح المبین را به عنوان مسئول جدید این کمیته معرفی نمایم . همچنین محمود بالویی مسئول فرهنگی یادمان شهدای فکه و از فرزندان شهید را به عنوان مسئول کمیته ی پشتیبانی و برنامه ریزی معرفی می کنم .

وی در پایان شرح وظایف مسئولین کمیته های « اجتماعی ـ اقشار ـ پشتیبانی و برنامه ریزی ـ روابط عمومی و فضای مجازی» را تشریح نمود .

شایان ذکر است مسئول کمیته ی سیاسی در این جلسه غایب بود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست