04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۳۲۲3900

نشست روشنگری با موضوع معرفت انقلابی در مقررگردان شهید احمد حیاری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30 جمعه 31 خردادماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت  دکتر مصطفی چمران و به همت حاج رضا محمودخانی فرمانده ی دسته ی سوم گروهان یکم از گردان شهید احمدحیاری ، نشست روشنگری با موضوع معرفت انقلابی  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، محمد عرب  دانشجوی ترم آخر کارشناس ریاضی  دانشگاه دولتی ؛ جوانی 21 ساله  و از جوانان انقلابی شهرستان شوش «برنامه » را یکی از اساسی ترین  رشد انسان دانست و گفت : انسان باید بر اساس برنامه جلو رود ، همانند سیستم رایانه که با برنامه کار می کند و به صراحت باید بگویم عمده ترین ضعف ما انسان ها  در نداشتن برنامه است ، لذا یک انقلابی در جایی که زندگی می کند باید ؛ اندیشه ها و تفکرهای خوب  و بد را بشناسد تا بتواند آنها را از هم تفکیک نماید .

وی افزود : یک انقلابی ممکن است نتواند طرز فکر خود را  ارائه نماید  و همین انقلابی بودن را در رفتن به مسجد  خلاصه کند و همین باعث می شود  در مقابله با جنگ نرم  به خاطر ضعف اندیشه ای که داریم  گرفتار فضای مجازی  شویم .وقتی ما  اسلام واقعی را نشناسیم  ، یک اندیشه ی سکولار  وارد جامعه می شود و در نتیجه همین اندیشه ی سکولار به معنای واقعی حوزه علمیه را  هم تهدید می‌کند .


محمد عرب در ادامه معرفت انقلابی را به سه موضوع« اندیشه ، فرمان و میدانی» تقسیم نمود و در این خصوص اظهار داشت : توحید بزرگترین ارمغان آسمان به زمین و ایمان «حبل المتین الهی » و دستگیره مستحکم خدایی برای رهایی انسان است. رهایی ازهر چه انسانیت او تهدید می کند و به «عقل ، قلب و هویت واقعی » او ضربه می زند. اندیشه توحیدی، ضامن «آزادی ،آگاهی ، استقلال ، امنیت ، وحدت و اقتدار جامعه بشری» است. انسان بدون «توحید» به «فلاح وآزادی » نمی رسد. انسان بدون توحید و ایمان در بند جهل و غرایز حیوانی و استکبار درونی و بیرونی به اسارت گرفته می شود و ملتها بدون توحید، بازیچه پول و زور و تزویر و فریب زرمندان و سیاستمداران و «حاکمان رسانه ها» قرار می گیرند. «حاکمیت ملی، مشارکت اجتماعی، توسعه ، رفاه ، آبادی ، سازندگی ، عدالت اجتماعی ، وفاق ملی ، تعاون وهمدلی ، همکاری و جامعه مدنی»بدون حاکمیت توحید و ایمان به خداوند و پذیرش قوانین او در زندگی فردی و اجتماعی، «شعارهایی توخالی » و ابزارهایی برای فریب خلق است.

وی در ادامه جهان بینی را یکی از فاکتورهای یک انقلابی دانست و خاطر نشان نمود : یک فرد انقلابی  باید برای جهان  اسلام کار کند  نه این که خود را در  یک مسجد  محدود نماید و از طرفی اگر قرار باشد فردی را از فلان مسجد به مسجد خود جذب کنیم این کار ارزش ندارد بلکه ما باید در دل آنهایی که شاید با خط و ایده ی ما مخالف هستند نفوذ کنیم تا آن فرد را به  اندیشه ی خود جذب کنیم اگر چنین باشد می توان گفت  یک انقلابی واقعی هستیم .


این جوان 21 ساله ی شوش در ادامه  ارزش علمی قرآن اشاره کرد و تصریح نمود : خواندن قرآن حتی با بهترین  قرائت  نمی تواند ارزش علمی قرآن را بالا ببرد بلکه  وقتی توانستیم قرآن را تفسیر کنیم و علاوه بر آن تدبر نماییم  ارزش علمی قرآن را بالا برده ایم . از طرفی اگر  آن شخصی را که در جبهه ی مخالف قرار است به اندیشه و تفکر خود جذب کنیم و تا کنون اعتقادی به قرآن نداشته است می بایست  کاری کنیم که به یک نکته ی خوب از قرآن پی ببرد تا برای  انس با قرآن  گام به گام جلو بیاید .

وی در ادامه به کلید واژه های مهم حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای«مدظله العالی» اشاره کرد و گفت : بالاترین ویژگی در اسلوب فقه جعفری، خصیصه ی «ولایت باوری و امامت محوری» است. این ویژگی به فقه شیعی قوامی خاص و دوامی همراه با پویایی و کارایی بخشیده است تا بر اساس قرآن و عترت، به دور از انحراف و انحطاط و جمود و التقاط مسیر تاریخ را در نوردد و درخششی به بلندای تاریخ بعثت در قدمت، و عدالت علوی در هدایت بشریت و تداومی به درازای زمان غیبت تا ظهور عصر مهدویت داشته باشد. این ویژگی در فقه شیعی کاملاً منبعث از اندیشه سیاسی شیعه در اعتقاد به امامت و رهبری انسان کامل است و این همان مفهوم ولایت در عرصه نظری است که آثارش در پایبندی به پیروی و اقتدای عملی به ائمه معصوم آشکار می‌گردد. کلمه «ولاء» ولایت و اولی، به صورت های متعدد در آیات قرآن آمده است. «این واژه پر استعمال‌ترین واژه ی قرآن کریم است که به صورت های مختلفی به کار رفته است» در این بخش برادران  و خواهران قرآنی وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارند ، چون این فریضه ی الهی وظیفه ی آحاد امت است و متأسفانه در دولت  هاشمی ابتدا گفته شد که بهد از بنیانگذار جمهوری اسلامی به جانشین امام خمینی(ره) نباید از واژه ی امام استفاده کرد البته  اگر ما از عنوان امام استفاده می کنیم از نظر معنوی است نه دینی و دوم واژه ی امت به ملت تغییر نام یافت .

محمد عرب «امت گرایی» را یکی دیگر از کلیدواژه ها معرفی کرد و یادآور شد : با پيروزي انقلاب اسلامي و اتخاذ رويكرد «صدور انقلاب» در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران، سه گونه اهداف «ناشي از ذات ملت - دولت ، برخاسته از ذات ايدئولوژيك نظام سياسي و مبتني بر ذات ديني نظام» مطرح شدند.


وی  « عدالت گستری» را را سومین کلید واژه ی حضرت امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت : در واقع عدالت  از خدا  ، پیامبر(ص) و امام علی(ع)  می آید یعنی بیت المال را چطور بین حق الناس تقسیم نمود .

وی در پایان این بخش از سخنان خود اظهار نمود : اگر قرار است  یک فرد انقلابی باشیم  اول باید اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و سپس  اندیشه های مقام معظم رهبری را به کار گیریم .

عرب ، قرآن را کتابی دانست که در آن به تمام علوم اشاره شده و در این راستا اظهار داشت : در قرآن  به « فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، ریاضی و...» اشاره شده که برای اثبات این ادعا به چند آیه از قرآن کریم اشاره می کنم ، در آیه ی 26 از سوره ی بقره  در مورد پشه این چنین می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحْيِي أَنْ يَضْرِبَ مَثَلًا مَا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا  فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ  وَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَيَقُولُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَٰذَا مَثَلًا  يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا  وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ /// و خدا را شرم و ملاحظه از آن نیست که به پشه و چیزی بزرگتر از آن مثل زند، پس آنهایی که به خدا ایمان آورده‌اند می‌دانند که آن مثل حق است از جانب او، و اما آنهایی که کافرند می‌گویند: خدا را از این مثل چه مقصود است؟ گمراه می‌کند به آن مثل بسیاری را و هدایت می‌کند بسیاری را! و گمراه نمی‌کند به آن مگر فاسقان را.» در آیه ی 5 از سوره ی سجده در مورد سرعت نور می فرماید : «يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ يَعْرُجُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ ///اوست که امر عالم را (به نظام احسن و اکمل) از آسمان تا زمین تدبیر می‌کند سپس در روزی که مقدارش به حساب شما بندگان هزار سال است باز (حقایق و ارواح) به سوی او بالا می‌رود. » در آیه ی 12 از سوره طلاق  در مورد هفت لایه ی  زمین می فرماید « اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا ///خدا آن کسی است که هفت آسمان را آفرید و مانند آن آسمان‌ها از (هفت طبقه) زمین خلق فرمود؛ امر نافذ او در بین هفت آسمان و زمین نازل می‌شود تا بدانید که خدا بر هر چیز توانا و به احاطه علمی بر همه امور عالم آگاه است.» و بالاخره در آیه ی18 از سوره ی مؤمنون در مورد جاری نمودن آب در کره ی زمین می فرماید « وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَسْكَنَّاهُ فِي الْأَرْضِ  وَإِنَّا عَلَى ذَهَابٍ بِهِ لَقَادِرُونَ /// و ما آب را به قدر معین از آسمان نازل و در زمین ساکن ساختیم و محققا بر بردن و نابود ساختن آن نیز قادریم.»

وی سپس به بعد چهارم اشاره کرد و خاطرنشان نمود : طبق نظریات جدید علمی، فضای سه بعدی که ما در آن زندگی می کنیم، یک فضای خمیده است؛ به طوری که اگر سفینه ای از یک نقطه شروع به حرکت کند و به زعم خودش در راستای یک خط راست حرکت نماید، سرانجام به نقطه شروع حرکتش خواهد رسید. به عبارت علمی، جهان ما یک جهان سه بعدی است که در جهت بعد چهارم خم شده است. به عبارت دیگر فضای سه بعدی ما همانند سطح یک کره، مسطح نیست و مرز و پایانی ندارد و در عین حال محدود است. هر سفر که به زعم ما در یک خط مستقیم صورت گیرد، در واقع مستقیم نیست و در جهت بعد چهارم خم شده است، دقیقا مانند هر خط بر روی کره که در جهت بعد سوم خم شده است. اجسام عالم ماده دو بعد دارند: بعد مکانی و بعد زمانی. بعد مکانی، طول و عرض و عمقی است که اجسام دارند « که به قول امروزی ها همان فضای سه بعدی است »، هر موجود مادی طول و عرض و عمق دارد، آن وقت ایشان زمان را بعد جسم و ذاتی جسم می داند، ما جزء ذاتمان است که در این زمان باشیم؛ یعنی اگر من هزار سال پیش بودم دیگر من نبودم. ایشان به این شکل تعبیر می کند که (( فللجسم امتدادان ))، یعنی جسم دو امتداد دارد: امتداد مکانی و امتداد زمانی؛ و مرادش از امتداد همان بعد " است.

محمد عرب در تکمیل سخنان خود یادآور شد :بنابراین هر موجودی با حفظ تمام خصوصیات مادی و دو بعد مکانی و زمانی مخصوص به خود مورد علم و اراده ی حق تعالی است و اگر ابعاد زمانی و مادی آن گرفته شود چیز دیگر خواهد شد. با توجه به مفاهیم فوق، معنی زمان " از واژه بعد چهارم مد نظر ما قرار گرفت و سعی بر این شد که در عصر فنآوری و اطلاعات که زماننقش بسزایی در تبادل اطلاعات و بکارگیری فنآوری توسط سازمان های رهسپار تعالی دارد، ما نیز از این قافله عقب نمانده و عنصر زمان را در خط مشی شرکت بعد چهارم مد نظر قرار داده و سعی نمودیم که بر روی مدار زمان جلو رفته و به آخرین تکنولوژی های روز مجهز شویم وزمان و وقت مشتری را ارزش نهاده و پروسه سفارش، طراحی و تولید را در کمترین زمان برای مشتری انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به طولانی بودن روز قیامت  و مقایسه ی آن با بعد چهارم اشاره کرد و تصریح نمود : در آیه‎ی 4 از سوره‎ی معارج  قرآن کریم می فرماید:«تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَة /// فرشتگان و روح الامین (برای اخذ فرمان) به سوی (عرش) خدا بالا روند در روزی که مدتش پنجاه هزار سال خواهد بود. » با توجه به این آیه  ؛ مراد از یوم (روز)، روز قیامت است و عدد هزار یا 50 هزار سال، مقایسه با روزهای دنیاست؛ یعنی اگر روز قیامت را با روزهای دنیا بسنجیم؛ معادل 50 هزار سال می شود.اما در بعد چهارم شاید  این زمان به 10 ساعت و چند دقیقه کاهش یابد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست