04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۸۱۳4029

تجمع حماسی مراسم ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی در شبستان مصلی نماز جمعه شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

تجمع حماسی مراسم یوم الله 13 آبان ، روز استکبارستیری در سیره ی نبوی ـ روز دانش آموز همراه با میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش در شبستان مصلی نماز جمعه ی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 19:15 دوشنبه 12 آبان ماه1399 با حضور «حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ، محسن ستاری فر معاونت سیاسی ، اجتماعی و امنیتی فرمانداری ، مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ، مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش ، سروان پاسدار مصطفی میردورقی جانشین سپاه ناحیه ی شوش ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، مهندس محمد بهمن رئیس اداره ی صمت ، حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) و......» مراسم یو الله 13 آبان در شبستان مصلی این شهرستان  با در رعایت دستور الهمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش  درآغاز سخنان خود با اشاره به دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) و آیات 7 و         8 از سوره ی محمد گفت :  أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ والصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا و حبیبِ قُلُوبِنَا و طبيب نفوسنا و شفیع ذنوبنا ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَ عَلَی أَهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ الْمَعْصومِینَ الْهُدَاةِ الْمَهْدِیِّین لَا سِیَّمَا نَامُوسَ الدَّهْرِ وَ إِمَامَ الْعَصْر الحُجَّةَ بْنِ الْحَسَن روحِی وَ أَرْوَاحُ الْعَالَمِینَ لِتُرَابِ مَقْدَمِهِ الْفِدَاء ؛ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا” ؛ قال الله الحكیم فی محكم كتابه الكریم ، أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ، يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم ؛ وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ »

وی افزود : در ابتدای سخنانم  لازم می دانم عذرخواهی آیت الله دکتر محسن حیدری آل کثیر نماینده مردم ولایتمدار استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که قرار بود سخنران این مراسم باشد ولی بنا به تمکین از قانون و سفر نکردن در  ایام کرونایی را خدمت شما عزیزان برسانم ، فردا 13 آبان است که در خود سه مناسبت مهم سیاسی و دو مناسبت مسرت بخش را به همراه دارد ، اتفاق اول ،  در چهارم آبان سال 1343 حضرت امام در ارتباط با افشاگری قانون کاپیتولاسیون سخنرانی داشتند و برای مردم روشن نمودند که این قانونی که مجلس شورای ملی تصویب کرده است در واقع برده داری نوین است  . امام خمینی(ره) در این سخنرانی که در قم صورت گرفت ، فرمود : «عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت، عظمت ارتش ایران را پایکوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین... که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان، با کارمندهای فنی‌شان با کارمندان اداری‌شان، با خدمه‌شان... از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست‌تر کردند. چنانچه کسی سگ آمریکایی را زیر بگیرد از او مؤاخذه می‌کنند اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد مؤاخذه می‌کنند. چنانچه یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد، بزرگ‌ترین مقام را زیر بگیرد، هیچ‌کس حق تعرض ندارد. آقا من اعلام خطر می‌کنم، ای ارتش ایران من اعلام خطر می‌کنم، ای سیاسیون ایران من اعلام خطر می‌کنم... والله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ای علمای قم به داد اسلام برسید...» روی سخن امام خمینی(ره) به «ارتش، نمایندگان مجلس، بازاریان، دانشجویان و روحانیون» بود .

وی افزود : به خاطر همین سخنرانی ، سحرگاه 13 آبان 1343 هـ . ش. کماندوهای مسلح اعزامی از تهران، منزل امام خمینی(ره) در قم را محاصره کردند و او را مستقیماً به فرودگاه مهرآباد تهران اعزام و با یک فروند هواپیمای نظامی که از قبل آماده شده بود، تحت الحفظ مأمورین امنیتی و نظامی به آنکارا بردند . اقامت اجباری امام خمینی(ره) در ترکیه فرصتی مغتنم برای امام بود تا تدوین  کتاب تحریرالوسیله - جلد اول را آغاز کند. در این کتاب که حاوی فتاوای فقهی امام خمینی است، برای نخستین بار در آن روزها، احکام مربوط به جهاد و دفاع و امر به معروف و نهی از منکر و مسائل روز به عنوان تکالیف شرعیِ فراموش شده مطرح گردیده است.

امام جمعه ی شهرستان شوش  سپس به گرفتن حق توحش آمریکایی ها از ایران اشاره کرد و گفت : شاید جوانان و نوجوانان نسل های سوم و چهارم انقلاب  در این خصوص چیزی ندانند و یا بزرگان برای آنها کامل موضوع را در میان نگذاشته باشند ، در فیش حقوقی مستشاران آمریکایی که در ارتش ایران در زمان پهلوی بودند ، ردیفی بنام حق توحش بود که بابت آن حقوق خوبی می گرفتند! در سال ۱۳۵۶ حدود ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی می کردند که حقوق و هزینه آنها از هزینه پرسنل نظامی ارتش ایران بیشتر بود!! یعنی ایرانی ها را وحشی می دانستند این نظامیان فاسد و وحشی آمریکایی هر دختر و یا زن ایرانی را می دیدند که زیبا رو بود ، به او دست درازی کرده و تجاوز جنسی می کردند و اگر کسی هم اعتراض می کرد بشدت با او برخورد می شد!! در چنین دورانی مردم ایران زندگی می کردند، نسل امروزی باید تاریخ را با دقت بخوانند، فکر نکنند که در زمان پهلوی مملکت گلستان بوده است!! فریب این دروغگویی های شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب را نخورند که زمان رضا خان و محمد رضا شاه را اینقدر رؤیایی و عالی نمایش می دهند و جمهوری اسلامی را نظامی پر از فساد بیان می کنند!! جوانان عزیز ، هشیار و بیدار باشید؛ این انقلاب اسلامی بر پایه خون هزاران شهید بنا شده است. در دوران پهلوی مردم ایران و شاه ایران نوکر آمریکایی ها بودند .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به دومین اتفاق 13 آبان اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  در سالگرد تبعید حضرت امام خمینی(ره) یکی از تلخ ترین خاطرات روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی در  ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بود. در این روز، دانش آموزان تهرانی مانند دیگر اقشار مردم در اعتراض به رژیم پهلوی و دخالت های آمریکا به صحنه آمدند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند اما نیروی های امنیتی آنان را آماج حملات خود قرار دادند و فرزندان این مرزوبوم را به خاک و خون کشیدند. اين جوانان پر شور و خداجو، گروه گروه، داخل دانشگاه شدند و به همراه دانشجويان و گروه‌هاي ديگري از مردم در زمين چمن دانشگاه اجتماع کردند. ساعت يازده صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور در ميان اين جمعيت خروشان پرتاب کردند؛ اما، اجتماع کنندگان در حاليکه به سختي نفس مي‌کشيدند، صداي خود را رساتر کرده و با فرياد «الله‌اکبر»، لرزه بر اندام مأموران مسلح شاه افکندند. در اين هنگام تيراندازي آغاز شد و جوانان و نوجوانان بي‌گناه، يکي پس از ديگري، در خون خود غلتيدند. در اين روز، 56 تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند.


وی  سپس به تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا به عنوان سومین اتقاق یوم الله 13 آبان اشاره کرد و گفت : تسخیر لالنه ی جاسوسی آمریکا در ایران در حالی رخ داد که تنها 9 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذشت؛ دانشجویان پیرو خط امام(ره) با حمله به لانه ی جاسوسی آمریکا در خیابان مجاهد نستوه آیت الله طالقانی ، آن را تسخیر کردند .


امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به مناسبت های مسرت بخش 17 ربیع الاول اشاره کرد و تصریح نمود : 17 ربیع الاول مصادف است با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و ما از این مناسبت یک استفاده داشته باشیم ، همانطور که خداوند عالم در آیه ی 21 از سوره ی احزاب می فرماید : « لَقَد كانَ لَكُم في رَسولِ اللَّهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كانَ يَرجُو اللَّهَ وَاليَومَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثيرً /// مسلّماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند.» کسی که در زندگی موفق می شود اولین سئوالی که از او می پرسند این است که « الگویت چه بوده است ؟ » در هر رشته ای که موفق شدی به هر حال یک الگو داشته ای ؛ برای مؤمنین پیامبر اکرم(ص) الگو است .خداوند عالم پیامبر را الگوی ما قرار داده است ؛ حالا آن پیامبری که الگوی ماست می خواهیم ببینیم در رابطه با بحث استکبار چه فرموده است . یاد بگیریم در محضر رسول اکرم(ص)  روی زانو بنشینیم و از سیره ی نبی مکرم اسلام یاد بگیریم .


وی افزود : استکبار همانطور که از اسمش پیداست یعنی کسی که  خودش را بزرگ می بیند ؛ قصه ی امروز و دیروز نیست ، از آغاز خلقت ، کسانی که در مسیر طاغوت هستند و کسانی که در مسیر الله هستند این دو جبهه سوای همه هستند ؛  وقتی خداوند به شیطان امر کرد به آدم سجده کند ولی شیطان سجده نکرد ، خداوند از او پرسید «  در آن هنگام كه به تو فرمان دادم چه چيز مانع سجده كردنت شد؟» شیطان در پاسخ گفت: « من از او بهترم مرا از آتش آفريده‌اى و او را از خاك »  خداوند فرمود: « از آن [مقام و مرتبه‌ات فرود آى تو حق ندارى كه در آن مقام تكبّر كنى، بيرون رو كه تو از افراد خوار و پست هستى.» چنان كه مى‌بينيد علت اصلى سجده نكردن شيطان، «تكبّر و خود بزرگ بينى» او بود. شيطان مغرور و متعصب فكر مى‌كرد كه از آدم بهتر است، چون او از آتش آفريده شده و حضرت آدم از گل و خاك و گل از آتش پست‌تر است. با اين استدلال پوچ در برابر خداوند، اشيا و محصول چندين هزار سال عبادت خودش را از دست داد؛ چنان‌كه خداوند مى‌فرمايد: «ابى واستكبر و كان من الكافرين»؛ سرباز زد و تكبّر ورزيد [و به خاطر نافرمانى و خودبزرگ‌بينى] از كافران شد.


وی افزود : اگر ما بخواهیم درباره ی استکبار درست صحبت کنیم و مسیر راه پیامبر(ص) را ببینیم ؛ باید گفت که استکبار دو نمونه داریم « استکبار فردی و استکبار اجتماعی» استکبار فردی «منی است که در مقابل خداوند متعال خودم را بزرگ می بینم و به این راحتی گناه می کنم » همانطور که در آیه ی 60 از سوره ی غافر آمده است : « وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ /// و پروردگارتان فرمود مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم در حقيقت كسانى كه از پرستش من كبر مى ‏ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى ‏آيند» هسته ی  استکبار فردی همان فعالیت های تربیتی بود که پیامبر اکرم(ص) انجام می داد . در رابطه با انسان ها همان آموزه های فردی و تربیتی برای این بود که انسان ها به آن استکبارنرسند . چه زمانی انسان به استکبار نمی رسد؟ زمانی که عبودیت را دریابد .اگر من بدانم واقعا عبد خدای عالمم استکبار شخصی در رابطه ی با من پیدا نمی شود«مَنْ قَالَ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ» این عبد بودن اگر برای انسان ها روشن شود نه در زبان بلکه واقعه من بفهمم  و درک کنم که عبد خدا هستم و بدانم که  اگر خداوند عالم نخواهد هیچ اتفاقی نمی افتد .«لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم» با پوست ، گوشت و استخوانم آن را لمس کنم .


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : امیرالمؤمنین با آن عظمتش و بزرگی اش می داند که عبد خداست ، شما به دعای کمیل نگاه کنید . مناجات امیرالمؤمنین را ببینید ؛ امیرالمؤمنینی که هیچ گناهی نکرده اما خوب می داند که عبد خداست و اگر خدا لحظه ای از او دست بردارد این همه عبادت و شب زنده داری ، این همه خدمت در راه خداوند ، هیچ کدام باعث نمی شود که بتواند خودش را کنترل کند که به استکبار شخصی نرسد .


وی افزود : نکته ی دوم استکبار اجتماعی است ، برخی در اجتماع خود را از دیگران بزرگتر می بینند ، این که اشاره به قانون کاپیتولاسیون کردم همین بزرگ بینی در اجتماع توسط آمریکاست و هر بلایی خواستم سر شما بیاورم ولی شما اجازه ندارید مطلبی نسبت به من حرف بزنید و یا اعتراض کنید . پیامبر اکرم(ص) در سیره ی خودش نسبت به این مستکبرین چطور رفتار می کرد؟ ما وقتی بررسی می کنیم و به روش و سنت پیامبر اکرم(ص) نگاه می کنیم ، آن حضرت یک حرکت در مکه داشت و یک حرکت در مدینه . «در مکه حرکتش بیشتر مبارزه با استکبار غربی » و پرورش نیروی بیشتر ، البته با استکبار اجتماعی هم مبارزه می کرد ؛ کما این که حرکت ایشان در شعب ابیطالب یک نوع مبارزه است برای ما که در تحریم ها چطور باید رفتار کنیم ؛ آیا وقتی تحریم شدیم باید مقابل مستکبرین سر پایین بیاوریم  و تسلیم شویم؟ و یا « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ /// ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.»


امام جمعه ی شهرستان شوش به حرکت پیامبراکرم(ص) در مدینه اشاره کرد و تصریح نمود : در مدینه هم اوج مبارزه با استکبار را در دستور کار خود قرار داد جنگ های « احد ـ بدر ـ احزاب ـ خندق ـ فتح فدک و....» در همین راستای مبارزه با استکبار اجتماعی است . همین جنگ ها و غزوات باعث تزلزل شدید مستکبران شد؛ جنگ احزاب از مهمترین حرکات دشمنان برای شکست مسلمانان بود و پس از شکست دشمنان، پیامبر به مسلمانان بیان کردند که دیگر شما هستید که به سراغ آنها خواهید رفت.


وی افزود : وظیفه ی اصلی پیامبران آن بود که در وهله ی نخست استکبارفردی نوع اول را از بین ببرند که این مساله نسبت به جوامع اسلامی مطرح نیست؛ .  نوع دوم همان استکبار فردی بعد از ایمان است که شامل استکبار پس از ایمان است که در این عرصه پیامبر در سیره ی تربیتی خود با این مساله به شدت مقابله کردند؛ این استکبار بیشتر در مدینه بوده است.


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : : پیامبر اکرم(ص) با رفتار خود به شدت با هر نوع خود برتر بینی و تکبر مقابله می کردند و هم خود با این سیره مردم را از استکبار منع می کردند و هم دیگران را به اشکال مختلف منع می کردند. استکبار اجتماعی به دو قسم «داخلی و خارجی» تقسیم می شود؛ استکبار اجتماعی داخلی شامل «مکه و مدینه» است و مقابله پیامبر با استکبار خارجی نیز شامل نامه های پیامبر اکرم به حاکمان روم و ایران بود.


وی افزود: پیامبراکرم(ص) سپس به دعوت حکام بین المللی رفتند؛ بر طبق آیات قرآنی، پیامبر اکرم(ص)، محدوده ی «نبوت زمانی و مکانی و نژادی» ندارند و به همین دلیل حکومت مدینه صرفا برای زدودن شرک از محدوده شبهه جزیره اقدام نکردند بلکه این دعوت را به بین المللی کردند و به دلیل اینکه قطعا دشمنان به سمت آنها حمله می کردند کاری کردند که جنگ به داخل مرزها کشیده شود.


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : این نیست که بعضی ها فکر کنند اگر ما در مقابل آمریکا سر خم کردیم و گفتیم آمریکایی ها ما مخلص شما هستیم ، شما کدخدا باشد و هر چه گفتی ما انجام می دهیم ، آمریکایی ها کوتاه می آیند «خیر» زمانی آمریکایی ها کوتاه می آیند که شما هیچی از خودت نداشته باشی و مهمتر از آن « دینت را کنار بگذاری ، عقیده ات را کنار بگذاری» ؛ قصه ، قصه ی تقابل کفر و ایمان است ؛ کجا دیدید که کفر و ایمان  در کنار هم باشند؟ « مگر می شود وجه مشترکی بین کفر و ایمان پیدا کرد ؟ » هیچوقت ، امکان ندارد که مسلمین از اسلام دست بردارند ؛ «سنت خداوند عالم بر این است که ما یا در مسیر کفریم یا در مسیر اسلام »حد وسط نداریم , اگر کسی بگوید « نه حالا می خواهیم بین کفر و ایمان حرکت کنیم ،این حد وسط نفاق است و اگر کسی بخواهد حد وسط را انتخاب کند بدانید که منافق است .» اگر کسی دم از اعتدال می زند بداند که دین ما اسلام است ، غیر از اسلام می شود نفاق .اگر من طوری حرکت کنم که هم مؤمنین از من خوششان بیاید و هم کفار ؛ آیا چنین چیزی امکان دارد ؟ و در این راستا الگوی ما پیامبراکرم(ص) است .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : آیا پیامبراکرم(ص) وقتی جنگ احزاب شروع شد و دید که نیروهای مقابل زیادتر هستند به آنها گفت بیایید با هم مذاکره کنیم و اصلا شما کدخدا و تن به برجامی داد ؟ «خیر» پیامبر جنگید و مقاومت کرد ، «قصه ی امروز هم همان قصه ی ایمان و کفر است » در این مسیر اگر ایمان را انتخاب کردیم « إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ » این وعده ی خداوند است ، در مسیر ایمان باشید خدا باشماست ولی اگر در مسیر کفر قرار گرفتید « وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ /// و آنان که کافر شدند نابود و هلاک شوند و خدا اعمالشان را ضایع و باطل سازد.» کسانی که در مسیر کفر قدم بر می دارند همانند قبل از انقلاب که مردم به خیابان ها آمدند و گفتند «مرگ بر شاه» به چنین بلایی مبتلا می شوند .یعنی آن چیزی که ما باید به دنبال آن باشیم مرگ کفار است و اگر ما گاها برای چنین موضوعی نامی از آمریکا یا صهیونیست می بریم ؛ اینها اصلا عددی نیستند موضوع اصلی استکبار است و مثال همین استکبار آمریکاست و چیزی را که می گوییم شعاری نیست بلکه اعتقادی است و اگر ما شعار می دهیم این شعار ما نشأت گرفته از اعتقاد ماست ، نشأت گرفته از قرآن ماست وقتی که قرآن می فرماید : « وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ» مصداق کفر و مصداق اسکتبار امروز در دنیا به جز آمریکا چه می تواند باشد ؟ پس وقتی از عمق وجودمان فریاد می زنیم « مرگ بر آمریکا»  این از اعتقاد ماست و در نبرد کفر با ایمان باید در مسیر ایمان بایستیم تا کفر نابود شود و البته به دنبال همین آیه آمده است ؛ «ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ /// اين بدان سبب است كه آنان آنچه را خدا نازل كرده است‏ خوش نداشتند و [خدا نيز] كارهايشان را باطل كرد .» امام خمینی فرمود : « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند » این ترجمه ی آیات قرآن است ؛ امام خمینی(ره) این ترجمه را از جیبش بیرون نیاورده است ؛ اگر امام راحل فرمود « شیطان بزرگ آمریکاست و باید نابود شود» اینها را از جیبش بیرون نیاورده ، این معنای آیات قرآن است .


وی در بخش پایانی سخنان خود  گفت : امروز هم آن چه که سبب موفقیت ما خواهد شد تصمیم با خودمان است ؛ در مسیر ایمان باشیم و استقامت بورزیم « إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ » مسیرمان هموار خواهد شد ولی اگر دست پیمان به کفر بدهیم ؛ مذاکره کنیم و تلفنی صحبت کنیم و دنبال این باشیم و ببینیم در آن کشور کفر چه کسی رأی می آورد آیا ترامپ رأی می آورد یا جو بایدن ؛ ببخشید « سگ زرد برادر شغال است » چه فرقی می کند ؟ آمریکا چه با ترامپ باشد چه با جوبایدن همان آمریکا است ، آمریکا یک معنا بیشتر ندارد ، یک کشور استکباری و یک کشوری که «ان شاءالله با نفس گرم شما مؤمنین که 41 سال است مرگ بر آمریکا از زبان شما نیافتاده است ؛ تجزیه شدن آمریکا را با چشمان خودتان خواهید دید .»


 

از دیگر برنامه های این تجمع حماسی می تواند به «اجرای سرود توسط گروه سرود بسیج دانش آموزی ، مولودخوانی توسط کربلایی محمد انصاری و کربلایی یاسر سواری و قرائت شعارهای کوبنده ی مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فرانسه توسط عبدالامیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش» از مداحان مجمع الذاکرین شهرستان شوش اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست