04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۲۰۲4189

زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش گفت : تا زمانی که مسئولین و خبرنگاران برای توسعه ی شهرستان مطالبه گر نباشند ، پیشرفتی نخواهیم داشت

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:30 صبح روز شنبه 2 اسفندماه1399 زعیم حوزه های علیمه ی شهرستان شوش در دیدار با سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد گفت : مسئولین و خبرنگاران نباید نسبت به مشکلات بی اعتنا باشند آنها باید دائم مطالبات به حق مردم و نیازمندی های جامعه را پیگیری کنند.

آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش ضمن تبریک انتصاب مهدی عارف به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : جا به جایی ها و تغییر و تحول ها زمانی مثمرثمر خواهد بود  که در راستای شرح وظایف هر دستگاهی اعتباراتی در اختیار آن « مدیر ، رئیس و یا سرپرست » جدید داده شود تا به عینه شاهد تحول بود .


وی افزود : مسئولین باید از نماینده ی شهرستان شوش بخواهند برای رشد و توسعه ی شهرستان رایزنی کنند تا بتوانند اعتباراتی را برای این دیار جذب کنند همانند دیگر شهرستان ها که این کار صورت گرفته است ؛ لذا هم مسئولین و هم خبرنگاران باید به خوبی مطالبه گر باشند چون با بزدلی نمی توان کاری را پیش برد ؛ خبرنگاران باید سریع و محکم مطالبه گری کند نه کسی می تواند حقوق آنها را قطع کند و نه  با آنها برخورد کند چون به کسی توهینی نکرده و برای مردم و شهرستان به حق مطالبه گری می کنند و اگر مسئولین و خبرنگاران مطالبه گر نباشند و هیچ امتیازی به شهرستان شوش داده نشد بدانید که این دو قشر مسئول هستند .


آیت الله سید محمد امام در ادامه به رسالت اصلی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود : رسالت اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون گذاری است و نباید در عزل و نصب مدیران دخالت کنند، متاسفانه این موضوع در بین نمایندگان وجود دارد، نمایندگان مجلس باید با هدف مشخص برای مردم کار کنند. شهرستان شوش ظرفیت های بسیار بالایی برای توسعه و پیشرفت دارد و نیاز است که  نماینده ی این شهرستان در مجلس برای جذب اعتبارات رایزنی داشته باشد . 42 سال در شهرستان شوش جاده را خاکی پیموده ایم و مسیر را کج رفته ایم دیگر بس است از این دوره باید در مسیر اصلی حرکت کنیم و نماینده سکاندار جذب اعتبارات است که باید در کنار قانون گذاری مسیر پیشرفت و توسعه ی شوش را هموار نماید .


وی در پایان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد : سیزدهمین دوره ی ریاست جمهوری و ششمین دوره ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم ، قرار است به مدت 4 سال سکان کشور  را به رئیس جمهور و به همین مدت سکان شهرستان را به اعضای شورای اسلامی شهر بدهیم ، شرایط یک رئیس جمهور و نمایندگانی اصلح را بارها مقام معظم رهبری فرموده است بیایید این بار دست در دست هم دهیم  و قومی گرایی را کنار گذاشته و برای رشد «فرهنگی ، اجتماعی ،اقتصادی و عمرانی» اصلح ترین را انتخاب کنیم .


مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علیمه ی شهرستان شوش ، به راه مقابله با تهاجم فرهنگی و یا به عبارتی جنگ نرم استکبار جهانی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، هجوم فرهنگی ویا جنگ نرم  مفاهیمی است که بر سر زبان ها افتاد و گسترش یافت. مقام معظم رهبری از همان اولین سال های پایان دفاع مقدس، دست دشمنان را خوانده و خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند. چنانچه در یکی از سخنرانی ها می فرمایند: «دشمن از راه اشاعه ی فرهنگ غلط ، فرهنگ فساد و فحشاء ، سعی می کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می کند یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است»

وی افزود : استکبار در دهه ی سوم در راستای هجمه فرهنگی به فکر مهار انقلاب اسلامی در سطح جهان افتاد لذا پرونده ایران به شورای امنیت رفت و تحریم ها تشدید شد و حمله به «افغانستان، عراق و حزب الله به قصد مهار انقلاب اسلامی ایران آغاز گشت» ولی در این امر(مهار بین المللی)نیز شکست خوردند. اکنون درآغاز دهه ی چهارم به دنبال مهار انقلاب از درون توسط سربازان فرهنگی خویش می باشند و در این امر تمام جریان های داخلی و خارجی هماهنگ عمل می کنند. چنانچه در جریان انتخابات 22 خرداد 88 این امر نمود یافت. البته باید دانست که بحث تهاجم فرهنگی تازگی ندارد و بررسی تاریخ جریان سلطه در قرون گذشته نیز نشان می دهد که یکی از ابزارهای اصلی دشمنان برای غلبه بر جوامع اسلامی استحاله فرهنگی است و نمونه بارز آن استحاله فرهنگی مسلمین در مسئله اندلس است.


سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش افزود : در دنیای امروز کشورها نمی توانند دیواری به دور خود بکشند و از برخورد فرهنگ جامعه خود با فرهنگ های بیگانه در امان باشند. اگرفرهنگ جامعه ای توان خود را از دست بدهد و مردم از فرهنگ خود گسسته شوند قدرت درست اندیشیدن از آنها سلب می گردد و در این دریای ارتباطات غرق می شوند. تقویت باورهای دینی و پی ریزی بینشی درست در زمینه تعالیم دینی و سیاست می تواند چون سنگری نفوذناپذیر مردم را در برابر بمب باران فرهنگی دشمن محافظت نماید و سود جویان غرب را ناکام و ناامید سازد و مردم را به جهت گیری صحیح رفتاری رهنمون شود و از کژروی و ناهنجاری ها باز دارد.

وی در پایان گفت : امروزه با توجه به رشد فکری وآگاهی عمومی مردم ، نفوذ و سلطه و به دست آوردن مستعمرات از راه لشکر کشی های نظامی به آسانی امکان پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه های زیادی را برمهاجمان تحمیل می کند به همین سبب بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و از طریق سیاست های فرهنگی تلاش می کنند به اهداف شوم خود برسند لذا بر ماست که در مقابله با این جنگ نرم هزینه کنیم و این هزینه را سرمایه گذاری بدانیم چون با این کار نسل سوم و چهارم را در کنار انقلاب اسلامی حفظ خواهیم کرد .

شایان ذکر است در این دیدار « حجت الاسلام عارف چعب نایب رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ـ محمد دیناروند کارشناس هنری ، امور سینمایی و سمعی و بصری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ملا غلامعلی محول » حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست