04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۱۸3051

انجمن روزنامه نگاران شوش منبع اطلاع رسانی به خبرنگاران فعال است

به قلم ـ عباس کرم الهی

در هر شهرستانی که خانه ی مطبوعات ، سرای مطبوعات و یا انجمن روزنامه نگاران دارد  ، روابط عمومی ادارات در صورتی که با خبرنگاری به صورت خاص قرارداد مالی ندارند ، برای پوشش خبری می بایست یکی از این تشکل ها را به عنوان منبع اطلاع رسانی به خبرنگاران در نظر بگیرد .

از سال 1376 انجمن روزنامه نگاران فعالیت خود را به منظور ساماندهی اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان شوش آغاز نمود و هر فرمانداری که جایگاه خبرنگاران را ارزشمند دانست ، انجمن روزنامه نگاران را نیز به عنوان منبع اطلاع رسانی به خبرنگاران به رسمیت شناخت و برخی از فرمانداران هم بر این عقیده بودند که روابط عمومی می بایست به صورت مستقیم تک به تک خبرنگاران را برای حضور دعوت کند .

عده ای از فرمانداران ، از خبرنگاران فقط برای حضور در جلسات در سالن اجتماعات فرمانداری دعوت می نمود اما به هنگام  رفتن برای افتتاح پروژه ها فقط خبرنگار سیمای خوزستان را همراه خود می برد و عده ای هم بر این عقیده بودند که برای هرگونه رویدادی می بایست خبرنگاران در بطن کار باشند .

اما اکنون که دکتر عدنان غزی که خود از جنس خانواده ی مطبوعات و رسانه است و آنقدر عاشق این کار است که بعد از دوران بازنشستگی باز به شغل شریف خبرنگاری رو می آورد ، بر این عقیده است که در کنار انجمن روزنامه نگاران می بایست بستر برای آغاز به کار خانه ی مطبوعات نیز فراهم شود ، همانند سال 1387 تا 1389 که خانه مطبوعات در شهرستان شوش در کنار انجمن روزنامه نگاران فعال شد ، اما بنا به دلایلی خانه ی مطبوعات در کل استان خوزستان تعطیل شد و سرای مطبوعات جایگزین گردید و در سال های اخیر مجددا به نام خانه ی مطبوعات تغییر نام یافت .

از این که دکتر غزی سرپرست فرمانداری و احمد حمادی مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان  انجمن روزنامه نگاران را به عنوان منبع اطلاع رسانی به اصحاب رسانه و مطبوعات در نظر گرفته اند ؛ از طرف خود ، هیئت مدیره ، بازرسان و اعضای اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران از این دو شخصیت حقوقی و ارزشی قدردانی به عمل می آورم . اما برای این که انجمن روزنامه نگاران بتواند خبرنگاران فعال را به موقع در جریان کار قرار دهد انتظار می رود 1 ـ حداقل یک روز قبل اینجانب مطلع شوم تا بتوانم به خبرنگاران اطلاع رسانی کنم 2 ـ چنانچه قرار است در سطح شهر و یا دیگر شهرهای تابعه به منظور افتتاح و یا کلنگ زنی پروژه خبرنگاران حضور داشته باشند ، نیاز است اداره  ای که پروژه ها به آن مربوط هستند وسیله ی ایاب و ذهاب خبرنگاران را فراهم نماید 3 ـ خبرنگاران  به جز جلسات شورای تأمین و مواد مخدر که حضور آنها جایز نیست در کلیه جلسات و افتتاح ها ، کلنگ زنی ها و بازدیدهای میدانی و سفر شخصیت های کشوری و استانی به شهرستان شوش از طریق انجمن روزنامه نگاران  اصحاب رسانه و مطبوعات مطلع شوند .

اگراین موارد  لحاظ شود ؛ انجمن روزنامه نگاران هم متعهد می شود که به محض اطلاع خبرنگاران فعال شهرستان شوش را در جریان قرار  دهد .

البته این نکنه را هم باید افزود ، ما انتظار نداریم که مثلا اگر نشریه ای ده خبرنگار داشته باشد هر ده خبرنگار آن نشریه حضور داشته باشند ، چون از طرفی آن ده نفر برای یک نشریه که نمی توانند ده خبر متفاوت تنظیم کنند و از طرفی دیگه وسیله ی ایاب و ذهاب ممکن است ظرفیت کافی را نداشته باشد .

نگاهی به خبرنگاران فعال شهرستان شوش :

هفته نامه ی صدای کرخه : « علی سعدی ، مدیر مسئول » ـ «علی فتی و الهه منگری ، خبرنگاران »

خبرگزاری ایران انا : « امید کرد ، مدیر مسئول » ـ « استاد جعفر دیناروند و نجفی ، خبرنگاران »

خبرگزاری شوش 24 : « روح الله پورطالب ، مدیر مسئول » ـ « سید مریم فدایی و محمد خنیفر ، خبرنگاران »

پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز : « عباس کرم الهی ، مدیر مسئول » ـ « احمد معین ، کریم ستاوی ، رضا ذاکری ، مهدی کرم الهی  ، فائقه شیرک ؛ خبرنگاران »

سیمای مرکز خوزستان : « علی روسی ، خبرنگار»

خبرگزاری ایرنا ـ واحد دزفول : « مجتبی پناهی ، خبرنگار »

شبکه بین المللی الاهواز : « سید مهدی موسوی ، نماینده و گزارشگر » ـ « حسن رشنو زاده و سید رسول موسوی ، خبرنگاران »

خبرگزاری فارس : « عارف شریفی ، واحد خبر استان » ـ « فاطمه سواری ، خبرنگار شوش »

خبرگزاری بین المللی تسنیم : سجاد عبیدی پور

خبرگزاری بین المللی ایکنا : « کریم ستاوی ـ دکتر علیرضا کریمی ؛ خبرنگاران »

پایگاه خبری نسیم شوش : « یاسین بداوی ، مدیر مسئول » ـ « علی احمدی و فاطمه ظهیری ، خبرنگاران»

پایگاه خبری شوشان : « سمیه اکبری ، خبرنگار»

پایگاه خبری ورزشی پیمان : « داریوش پارسا ، خبرنگار »

پایگاه خبری اقتصادی آوای شوش  : « هوشنگ سالاری ؛ مدیر مسئول و خبرنگار »

پایگاه خبری صبح شوش  : « حسن شاه حسینی ، خبرنگار »

پایگاه خبری اگزار : « قاسم منصور آل کثیر ، مدیر مسئول و خبرنگار »

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست