04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۱۲۱3059

همایش اتحاد بزرگان عشایر ، متنفذین و معتمدین شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 15:45 روز شنبه 21 بهمن 1396 همایش اتحاد بزرگان  عشایر « متنفذین و معتمدین » با محوریت حضور  مقتدرانه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در تالار نیایش شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و سران عشایر  ، فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک و ایام فاطمیه  را تسلیت گفت و در ادامه اظهار داشت : همه می دانند که انقلاب اسلامی با نثار خون جوانان مبارز و پیرو خط امام خمینی(ره) به دست آمد ، لذا وظیفه ی ما این است که  از این انقلاب محافظت کنیم ، انقلابی که از ابتدا تا انتهای آن با نام و یاد امام راحل می درخشد .

وی افزود : هیچ انقلابی مانند انقلاب ایران  به وجود نیامده  و هیچ انقلابی  به این اندازه مورد جفا  قرار نگرفته است ؛ در جنگ های جهانی اول و دوم و جنگ های صلیبی  اینقدر به انقلاب ها جفا و ظلم و ستمی وارد نشده  و دلیل این که به انقلاب ما هجمه وارد می کنند به خاطر این است که  حکومت ما شیعه ی اسلامی است که متکی به شرق و غرب نیست  و توسط مردم  تمام ارکان نظام انتخاب می شوند .

دکتر غزی در ادامه اظهار داشت : انتخابات « مجلس شورای اسلامی ـ ریاست جمهوری ـ خبرگان رهبری ـ شوراهای اسلامی شهر و روستا » و حتی انجمن های اسلامی ، کارگری ، دانش آموزی و صنفی با رأی مستقیم مردم  مشخص می شود .


سرپرست فرمانداری شهرستان شوش  در ادامه به ترفندهای پی در پی استکبار جهانی علیه ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وقتی که به صورت جدی احساس کردند ایران توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی و جوانان  ، ((این مبارزان و مدافعان انقلاب)) از دست آنها خارج شده  اولین ترفند خود یعنی واقعه ی طبس را وجود آوردند  بعد از این که راه به جایی نبرد به ترور شخصیت های مبارز و سیاسی متوسل شد اما باز هم راه به جایی نبرد ، و این بار استکبار جهانی ، حزب بعث عراق را اجیر خود نمود تا به ایران اسلامی حمله کند و این جنگ هشت ساله هر چند با نثار خون  214 هزار شهید ، یک سری مشکل و خسارات ناشی از جنگ به وجود آمد اما بدون آن که یک وجب از خاک خود را به دشمن دهیم این جنگ نیست با سربلندی ایران خاتمه یافت ،  پس از آن تحریم ها را شدیدتر نمودند   اما مردم ما پخته تر شدند تا این که ما امروز یک کشور ابرقدرت در خاور میانه هستیم و این مرهون تلاش ها و رهبری حکیمانه ی حضرت امام خمینی(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری است که بعد از 39 سال ریشه ی این درخت همچنان تناورتر شده است .

وی در پایان مردم ولایتمدار شهرستان شوش را به حضور در راهپیمایی 22 بهمن فراخواند .

سرهنگ کریم بابایی فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شوش اظهار داشت : به دشمن اعلام می کنیم که اتحاد بین عشایر و ذخائر انقلاب  وجود دارد  و این همبستگی با محوریت « اسلام و ولایت » است و این تنها راه حیات  انقلاب اسلامی می باشد . و باید تک تک ما در استمرار این انقلاب کوشا باشیم و در جهت امر به معروف و نهی از منکر  در جامعه گام برداریم .


وی ضمن قدر دانی از سران طوایف و عشایر  تصریح نمود : اگر ما در این روزها تیراندازی ها و ناهنجاری ها را به مراتب کمتر از گذشته  مشاهده می کنیم به واسطه ی  همین اتحاد بین عشایر  و اقوام  زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری می باشد .

سپس دکتر سید راضی نوری، نائب رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش عشایر، متنفذین و معتمدین شهرستان شوش که با حضور استاندار، مسئولان استانی و شهرستانی، سران عشایر و خوانین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و تحیت به روح پاک شهدا و تسلیت ایام سوگواری فاطمیه اظهار کرد: پس از حکومت جور و طاغوت شاهنشاهی، با همدلی و بیداری مردم جرقه‌ای مردمی و اعتقادی زده شد که به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی با بیان این که این انقلاب مقدمه‌ای برای برپایی حکومت عدل مهدوی است، یادآور شد: دشمنان ما در مسیر پیشرفت و نمو این انقلاب، همواره با نقشه‌های جدیدتر و پلیدتر حاضر  شده و می‌شوند.

ما باید برای مقابله با این خدعه و توطئه‌های دشمن، برنامه داشته باشیم، ارشادات حکیمانه رهبری و اصل ولایت همیشه برای مردم برنامه‌ای موثر در این زمینه بوده است.


نایب رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در ادامه با اشاره به جایگاه عشایر در کشور افزود: نقش عشایر در ایثارگری و وحدت و یکپارچگی و دفاع از نظام بر کسی پوشیده نیست.

دکتر نوری با بیان اینکه اگر مسئولان از عشایر فاصله بگیرند، و شکافی میان مسئولان و مردم شکل بگیرد، آن روز را باید انتهای نظام عنوان کرد.

دکتر نوری با اشاره به اینکه مردم و عشایر ما انقلاب را انقلاب ارزشها می دانند تصریح کرد: در حالی که عشایر برای  این انقلاب در طول حيات ان فداکاری‌هایی کردند، اما متاسفانه بعضی از مسئولان برخلاف نگرش مردمی که مورد تاکید امام راحل (ره) بود عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل مردمی بود و با اقشار مختلف ارتباط داشت که این رویکرد باید برای مسئولان الگو باشد و غیر از این یعنی فاصله گرفتن با نگرش رهبری.

نماینده مردم شریف شوش با بیان اینکه نقش عشایر بعنوان محوریت اصلی نظام باید مورد توجه مسئولان باشد، افزود: ما جنگ مستمر در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و اقتصادی داریم که نقش عشایر در رهبری و مدیریت این جنگ در  جامعه می‌تواند نقش بی بدیل باشد.

دکتر نوری در ادامه با تاكيد بر توجه و بها دادن به جوانان بیکار  تصريح كرد: این خواسته رهبر فقید و مقام معظم رهبری است. اگر ما بخواهیم نظام تداوم داشته باشد باید عدالت برقرار شود و تبعیض از بین برود.

وي در خطاب به استاندار بيان كرد: حداقل انتظاری که از دولتمردان هست این است که با کسانی که در خدماترسانی به مردم کوتاهی می کنند و به دنبال اشرافی گری هستند برخورد شود.فاصله طبقاتی میان مردم و مسئولین باید از بین برود.

دکتر نوری افزود: عشایر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را نشان دادند باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اشتغال در راس امور است؛ جوانانی داریم که با وجود مشکلات زیاد اما همچنان در راستای انقلاب و ارزشهای آن حرکت می‌کنند.

دکتر نوری در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما چه لر و عرب و بختیاری سالیان درازی است که در کنار هم با وحدت و یکپارچگی و مودت زندگی کرده‌اند. شوش با ظرفیت‌های بالقوه خود می تواند اشتغال جوانان بیکار را مهیا کند و استان را نیز پوشش دهد.

دکتر علی خدادادی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز ذدر سخنانی کوتاه  ، انقلاب اسلامی به سه هدف عمده تشریح نمود و اظهار داشت : تأسیس جمهوری اسلامی از جمله مهم ترین آرمان های انقلاب است که شکل گیری آن از نظر امام خمینی(ره) بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی است. این جمهوری اسلامی در واقع آن مطالبه‌ای است که به ‌نظر مردم ایران در آن زمانی که انقلاب می‌کنند، می‌تواند دو خواسته اول را تامین کند. برای رسیدن به استقلال، آزادی، قطع وابستگی و برداشتن استبداد راه حل انقلاب، برپایی جمهوری اسلامی بود.«جمهوری اسلامی» در دیدگاه امام خمینی (ره) دارای تعریف و ویژگی های خاصی می‏باشد که از همان ابتدا توسط ایشان مورد تأکید بوده‏ اند: «حکومت اسلامی حکومتی است بر پایه قوانین اسلامی. در حکومت اسلامی استقلال کامل حفظ می‏ شود. ما خواستار جمهوری اسلامی می‏ باشیم. جمهوری، فرم و شکل حکومت را تشکیل می ‏دهد و اسلامی، یعنی محتوای آن فرم، که قوانین الهی است . 


وی افزود : هدف دیگر مردم انقلابی کسب آزادی بود. تلاش برای آزادی در انقلاب مشروطه، در نهضت نفت و در پانزده خرداد 42 آشکارا مشاهده شد. دغدغه آزادی یعنی برداشته شدن فشار استبداد از روی مردم که دغدغه‎ای دائم بود. آزادی ‌نشریات‌، مطبوعات‌، اجتماعات‌، راهپیمائی ها و تأمین ‌آزادی‌های ‌سیاسی ‌اجتماعی ‌در حدود قانون‌ خواست بیشتر ملت بود.

دکتر خدادادی افزود : یکی از مسائلی که در طول تاریخ مردم ایران از آن رنج بردند و برایشان خیلی دردآور بود، وابستگی کشور بود. از دوران قاجار، به خصوص از جنگ‌های ایران و روسیه، پای روس‌ها و انگلیسی‌ها به تدریج به ایران باز ‌شد. از همان زمان مردم از هر فرصتی استفاده ‌کردند تا زنجیرهای وابستگی را پاره کنند و بتوانند به استقلال برسند.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در پایان به  عمده ترین مشکل جامعه اشاره کرد و تصریح نمود : چون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدایی است که به خاطر  دفاع از منابع ملی  جان خود را نثار نمودند  و باعث تحکیم وحدت شده اند ، شایسته است که به عمده ترین مشکل مردم یعنی اشتغال توجه خاص داشته باشیم .

غلامرضا شریعتی در این همایش عنوان نمود : برای حفظ وحدت ملی و تمامیت عرضی ، مؤلفه های زیادی هست که می بایست رعایت شده و عملیاتی شود تا انسجام شکل بگیرد واین همایش باعث تقویت وحدت و یکپارچگی بین اقوام مختلف در استان خوزستان می شود که در پیشرفت و توسعه استان اثر گذار است.

وی افزود : همه ی کشورها  در ابتدا  مجزا بودند و در طول ادوار مختلف به هم متصل شدند اما در صد سال اخیر  به تدریج شکل گرفته و قوام پیدا کردند . نیروهایی هستند که مدعی هستند  گریز از مرکز و احتراق  به وجود آورند ولی در مقابل نیروهایباید نیرویی به وجود آید که  انسجام را در نظر داشته باشند .

دکتر شریعتی با اشاره به رستم و سهراب به عنوان اسطوره های شاهنامه ی حکیم ابوالقاسم فردوسی گفت : هر چند در سال های دور رستم و سهراب اسطوره هایی از ایران بودند و الان هم شاهنامه خوانان  به نیکی از این اسطوره ها نام می برند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)  ، اسطوره ی جوانان شوش  همین شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس می باشند .


وی افزود : امام خمینی (ره) رهبری مقتدر بود   به طوری که حتی  گروه های سیاسی مخالف با انقلاب  به امام خمینی(ره) تمکین نمودند .

شریعتی در ادامه به روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:در اجرای بخشی از این طرح در شهرستان شوش توجه خاصی صورت گرفته و با اجرای آن بخشی از زمین های این شهرستان در شوش و شاوور احیا شدند ضمن اینکه دولت توجه ویژه ای به تکمیل این طرح مهم کشاورزی در استان خوزستان دارد.

در این همایش دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ـ سرهنگ سید محمد صالحی جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان ـ دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ـ دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش ـ دکتر علی خدادادی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ـ سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش ـ سرهنگ کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی سپاه ـ مهندس یوسف زمانی شهر دار ـ بخشداران بخش های « مرکزی ـ فتح المبین و شاوور » ، مسئولین محلی دستگاه های دولتی ، اصحاب رسانه و مطبوعات و بزرگان طوایف و عشایر « عرب ـ لر ـ بختیاری ـ دزفولی و لک » حضور داشتند .


از دیگر برنامه  های این همایش می توان به خوانش شعر به زبان عربی توسط سید فرج دنیناوی و رحمن ایزدی فر به گویش لری اشاره کرد . 


شایان ذکر است در پایان از طرف ایل بزرگ سگوند سه تابلوی نفیس به دکتر  غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و سرهنگ کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش اهدا شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست