04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۷3557

به مناسبت سالروز شهادت سردار محمد تقوی فر شهید مدافع حرم ، مدیر ، مسئول روابط عمومی و مسئول نیروی انسانی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش با دو نفر از مدافعان حرم در عملیات آزاد سازی نبل و الزهرای سوریه دیدار نمودند

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش دانیال(ع)  در محل خوابگاه فرماندهان و مدیران کانون های بسیج استان خوزستان ، ساعت 20 پنجشنبه 6 دی ماه 1397 ، مهدی آرویش و سعید اسماعیل وندی از مدافعان حرم از رسانه های استان خوزستان به خاطر اشاره نکردن به سالروز شهادت سردار مدافع حرم شهید محمد تقوی فر انتقاد نمودند .

 

مهدی آرویش گفت : امروز پنجشنبه 6 دی ماه مصادف است با سالروز شهادت سردار مظلوم سامرا معروف به ابو مریم  اما متأسفانه در در رسانه ی سیمای خوزستان  به این سردار اشاره شد ، نه در فضای مجازی یادی از این سردار گردید و نه نشریات متنی یاد و خاطره ی این شهید والامقام را گرامی داشتند و وقتی که رضا محمودخانی طی تماس تلفنی گفتند که مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز در این دوره ی آموزشی حضور دارد به آن شدم که به محل استراحت فرماندهان و مدیران کانون های بسیج نواحی سپاه شهرستان های خوزستان بیایم و حداقل در این نشریه ی مردمی که مدیری ولایی دارد اشاره این به این سردار بی ادعا داشته باشم .

 

وی افزود : سردار شهید حمید تقوی فر پس از شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، اقدام به تشکیل واحد اطلاعات عملیات در جبهه سوسنگرد کرد و در پایان جنگ در قرارگاه رمضان و سپاه قدس حضور داشت. پدر وی در عملیات خیبر و برادرش در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسیدند. شهید تقوی  فر در  وقتی که داعشی ها با خمپاره حرم امامین عسکریین(ع)  را مورد اصابت قرار داده بودند و این شهید والامقام برای پاکسازی این منطقه و بیرون آوردن سامرا از تهاجم نیروهای تکفیری اقدام به آغاز عملیاتی نمود و این عملیات سه روز به درازا کشیده شد در 6 دی ماه 1393از ناحیه ی پهلو هم چون بی بی دو عالم ، حضرت فاطمه ی زهرا(س) مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و شربت شهادت را نوشید .


 

وی افزود : من در این عملیات حضور نداشته ام اما طبق شناختی که با این شهید به صورت مستقیم یا غیر مستقیم دارم ؛ گاهی پیش آمده که سردار تقوی بیش از دو ماه در عراق می‌ماند و در کنار خانواده‌ خود نبود. وی انسانی متدین، شجاع، مخلص، خستگی‌ناپذیر، مجاهدی نستوه بود که تنها برای رضای خدا، در راه شهدا و برای اباعبدالله الحسین(ع) مجاهدت کرده است .

 

مهدی آرویش یکی از رزمندگان عملیات آزاد سازی شهرهای شیعه نشین « نبل و الزهرا»  و همرزم صالح صالحی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان رامشیر در این عملیات به انتظار خود از قلم به دستان خوزستانی اشاره کرد و گفت : گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای مدافع حرم در نشریات کار پسندیده ای است هم چون بعد از مدتی خبر و گزارش منتشر شده در نشریات الکترونیکی به خاطر پهنای باند و هاست از بین می رود لذا قلم به دستانی که کتاب تألیف می کنند و یا عزیزانی که در فیلمبرداری دستی در آتش دارند و به عنوان مستندسازان خاطرات همرزمان و خانواده های شهدای مدافع حرم را جمع آوری می کنند انتظار دارم که « زندگی نامه ، وصیت نامه و خاطرات همرزمان و خانواده ی شهید صالح صالحی » را مستند سازی کنند چون  انصافا این شهید خاطرات این شهید و وصیت نامه اش برای نسل چهارم  انقلاب اسلامی می تواند بسیار مفید باشد و علاوه بر آن کتاب و فیلم و پس آن عکس ها  برای همیشه ماندگار می مانند .هر چند که شهردار رامشیر در یک مصاحبه  در تاریخ 23 خرداد 1395 با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است « با هدف گسترش روحیه ی ایثار در میان جوانان و تکریم از این شهید در حال جمع آوری« زندگی نامه ، وصیتنامه ، خاطرات و شهید برای ساخت مستند » است اما با توجه به گذشت دوسال هنوز تولید این مستند خبری نشده است .


 

وی در ادامه گذری به نحوه ی آزادساری شهرهای نبل و الزهرا زد و تصریح نمود : دو شهر شیعه‌نشین استان حلب سوریه، بعد از مقاومتی که حدود چهار سال طول کشید، سرانجام ثمره این مقاومت را دیدند و بعد از سه روز درگیری نفس‌گیر، شاهد شکست محاصره بودند. شهر نُبّل مرکز منطقه ی اعزاز است که در غرب جاده منتهی به ترکیه واقع شده است و 20 کیلومتری شهر حلب قرار دارد و همین جاده است که حلب را به اعزاز و عفرین که شهری کردنشین است متصل می‌نماید.

 

آرویش افزود : این دو شهر به مدت 3 سال و 9 ماه در محاصره بود  و گروه‌هایی که اقدام به محاصره کرده بودند ابتدا خیلی معروف نبودند. مثل گروه «عاصمة‌الشمال» (طوفان شمال) که قبلا هم تعدادی از لبنانی‌ها را به اسارت گرفته بودند و همینطور گروه «نورالدین الزنکی» و بقیه. اینها همه نقش داشتند. البته همه آنها در ابتدا با هم متحد بودند ولی بعدا جدا شدند. ده‌ها هزار خمپاره به نبل شلیک شد ولی ویرانی کمی به بار آورد، البته بعضی خانه‌ها تخریب شدند که تعداد آنها به 15 باب نمی‌رسد، برخی خانه‌ها هم دچار آسیب شدند که با پول کمی که به آنها دادیم توانستند مثلا در و پنجره را تعمیر کنند ولی میزان خرابی‌ها نسبت به حجم گسترده شلیک خمپاره کم بود. همین اتاقی که الان نشسته‌ایم مورد اصابت موشک قرار گرفت و بعد توانستیم آن را تعمیر کنیم. نبلی‌ها 350 شهید در حلب دادند که حدود 300 نفر آنها در همان آکادمی نظامی دفن شدند و پیکر 50 نفر از آنها در دست تروریست‌ها ماند. نبل و الزهرا حدود هزار نفر شهید داده است که هم شامل مجاهدین می‌شود و هم مردمی که بر اثر اصابت خمپاره مسلحین شهید شدند اما تعداد شهدای در معرکه 600 نفر است.

 

سعید اسماعیل وندی یکی دیگر از رزمندگان مدافع حرم در عملیات آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا به اولین طلبه شهید مدافع حرم شهرستان اندیمشک اشاره کرد و گفت : طلبه شهید مدافع حرم «محمد کیهانی» از رزمندگان خوزستانی بود که در روز چهارم محرم 1437 به تاریخ هشت آبان 1395 بر اثر اصابت تیر به سر، در بیمارستان حلب بستری شد و همان جا به درجه رفیع شهادت نائل آمد. وی ششمین شهید مدافع حرم شهرستان اندیمشک و اولین شهید روحانی مدافع حرم این شهرستان محسوب می‌شود.

 

وی افزود : شهید محمد کیهانی از پرسنل معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری کلانشهر اهواز بود که در سال 94 جهت شرکت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل  همچنین دفاع از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) به سوریه شتافت و پس از 6 دوره حضوره در سوریه در تاریخ نهم آبان ماه سال 95 در منطقه سه هزار واقع در غرب حلب به دست تک‌تیرانداز ملعون داعش از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل گشت.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست