04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۱۳3416

نماز جمعه ی شهرستان شوش پس از سه ماه توسط آیت الله سید محمد امام ، اقامه شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از قرائت اذان ظهر توسط مصطفی کاظمی ، نماز جمعه ی شهرستان شوش پس از سه ماه ، توسط امام جمعه ی این شهرستان آیت الله سید محمد امام در مصلا برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش پس از توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول به سه بعد « اعتقادی ، علمی و اقتصادی » حضرت امام سجاد (ع) اختصاص داد و گفت : امامت امام سجاد (ع) ، در شرایط بسیار دشوار و طاقت فرسا و در میان آتش و خون و کشتار و اسارت شروع شد ؛ پس از شهادت امام حسین (ع)  مردم از ولایت مرتد شدند و برگشتند مگر سه تا چهار نفر از جمله «  ابو خالد، یحیی و جبیر و ... »سپس مردم ملحق شدند و زیاد گشتند . در چنین شرایطی و حاکمیتی، اسلام راستین رنگ و رو باخته و در حال مسخ شدن بود . « فساد و هرزگی، عیاشی و افسار گسیختگی »  اختصاص به یزید و دربار شام نداشت، در همه جای حکومت رواج یافت . حتی در شهرهای مقدس مکه و مدینه ـ فساد اخلاقی یزید به عمال و اطرافیانش سرایت کرده بود و در زمان او «ساز و آواز، مجالس لهو و لعب، خنیاگری و خوشگذرانی» به دو شهر مقدس مکه و مدینه نیز، کشیده شد . مردم مدینه آشکارا به شرابخواری پرداختند و هر رقاصه ای که می خواستند از مدینه ی منوره به مجالس می بردند . » بعد از بنی امیه ، خانواده ای پست تر  و با پیامبر اسلام(ص) دشمن تر از بنی زبیر در تاریخ پیدا نشده است چون همین هرزگی ها را گسترش دادند .

وی در ادامه به رسالت دشوار امام سجاد(ع) از منظر اعتقادی پرداخت و خاطر نشان نمود : زندگانی امام چهارم، وارث امامت و پاسدار اسلام راستین در چنین عصری است . که «ابن سعد» در «الطبقات الکبری » نوشته است «سهل بن شعیب » از بزرگان مصر می گوید: علی بن الحسین(ع) را دیدم، حالش را پرسیدم . فرمود: نمی پنداشتم که شخصیتی چون شما از بزرگان مصر، حال ما را نداند ولی اکنون بدان که: «وضع ما در میان قوم خود، چون بنی اسرائیل در میان فرعونیان است که: پسرانشان را می کشتند و زنان و دخترانشان را زنده نگه می داشتند . امروز وضع بر ما به قدری سخت و دشوار شده است که مردم برای تقرب به دشمنان، به بزرگ و سالار ما، علی (ع)  سب و ناسزا می گویند» . امام (ع) فرمود: «در تمام مکه و مدینه، دوستان ما اهل بیت به 20 نفر نمی رسد» . چنین شرایطی که تبلیغ صحیح رسالت و ولایت محال و غیر ممکن می نماید . امام احیاگر اسلام راستین و تداوم بخش رسالت، و نگهبان دستاوردهای پیامبر (ص) ، مفسر و مبین قرآن باید از صفر شروع کند! اسلام ناب محمدی(ص)  را از نو بسازد .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  سپس به حلم امام سجاد(ع) اشاره کرد و اظهار نمود :  درباره ی  امیرالمؤمنین گفتاری نقل شده و ایشان فرمودند: «از کنار آدم بی‌خردی گذشتم که به من بد می‌گفت. از او صرف‌نظر کردم گویی که او حرفی نزده است.» درباره امام سجاد(ع)  نیز گفتاری نقل شده است و ایشان فرمودند: «از کنار کسی گذشتم که به من بد می‌گفت. به او گفتم که اگر راست می‌گویی خداوند متعال مرا رحمت کند، و اگر دروغ می‌گویی خدا تو را بیامرزد!»

آیت الله سید محمد امام در تکمیل سخنان خود به نتیجه ی خطبه ی امام سجاد(ع) در مجلس یزید اشاره کرد و عنوان نمود : با توجه به این که یزید  از نظر فساد اخلاقی حتی زنا با محرام را قطع نمی کرد  و این فساد را در کل مدینه ترویج داده بود  و دستور داده بود سر مطهر امام حسین(ع) را تا 40 روز بر روی نیزه نگه دارند تا درست  عبرتی برای دیگران باشد و انواع شکنجه ها را برای امام سجاد(ع) در نظر گرفته بود اما در مقابل خطبه ی توفنده ی آن حضرت  کم آورد و لذا دستور داد سر مطهرامام حسین(ع) را از روی نیزه بردارند و به این بهانه که خشم امام سجاد(ع) را فرو کش نماید به مدت یک هفته برای سر مطهر امام حسین(ع) به عزاداری پرداخت امام امام سجاد به نقل از پدر بزرگوارش فرمود : امام حسین(ع) فرموده است که « من و همه فرزندان  و یارانم فدای توحید و عدالت اسلام. عزاداری هدف نیست عزاداری وسیله است.هدف رشد و رضایت خداست.»

 

وی در بخش آخر خطبه ی اول به بعد اقتصادی از منظر امام سجاد(ع) پرداخت و گفت : رسیدگی امام سجاد(ع) به نیازمندان از بارزترین امتیازهای ائمه اطهار(ع) بر سایر انسان ها، این است که انسان ها معمولا با گرایش به بعد مادی از ابعاد معنوی یا مادی، از سایر جنبه ها غافل می شوند ولی امامان معصوم(ع) در پرتو هدایت ویژه حق، از هر گونه افراط و تفریط ایمنند و در رفتار فردی و اجتماعی و اعمال عبادی و معنوی و نیز زندگی آنان، تعادلی منطقی و معقول مشهود است و این ویژگی است که ایشان را سزاوار جایگاه امامت و شایسته الگو بودن برای خلق ساخته است. محبوبترین چیز از نظر امام سجاد(ع) صدقه پنهانی بود که هیچ کس از آن با خبر نباشد و همواره دیگران را نیز به صدقه مخفیانه تشویق می کرد.

امام جمعه شهرستان شوش افزود : ابوحمزه ثمالی می گوید: امام زین العابدین(ع) در تاریکی شب، نان و نوای مستمندان را بر دوش می کشید و به طور ناشناس آن را انفاق می کرد و می فرمود: «ان صدقه السر تطفیء غضب الرب ///  همانا صدقه پنهانی خشم الهی را فرو می نشاند.» بارها در ظلمت شب از خانه بیرون می شد و هدایا و عطاهای خود را به مستمندان می رساند در حالی که صورتش را پوشانده بود واز آنان پنهان می داشت به طوری که فقرا با مرحمت و لطف ایشان عادت کرده بودند. برخورد امام با نیازمندان برخورد فردی توانمند و برتر با فردی زیردست و منت پذیر نبود بلکه آن حضرت سعی داشت تا هنگام رفع نیاز مستمندان در ایشان آثار تذلل و کوچکی آشکار نگردد. بالاخص در موقع انفاق و کمک به محرومان عواطف و احساسات ایشان را در نظر می گرفت لذا بیشتر انفاق ها و کمک های امام در تاریکی شب و مخفیانه صورت می گرفت به طوری که حتی آنها امام را نمی شناختند. هرگاه به سائلی چیزی می داد آن را می بوسید تا اثر ذلت و نیازمندی را در آن احساس نکند. لذا هرگاه کسی برای کمک به او مراجعه می کرد می فرمود: «مرحبا بمن یحمل زادی الی الاخره /// خوش آمدی، مرحبا به کسی که بار مرا برای سفر آخرت به دوش می کشد و مرا در رسیدن به سرای آخرت یاری می دهد.»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  همانند خطبه ی اول در آغاز خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه از حجت الاسلام عبدالرزاق عفری  قدردانی کرد و خاطر نشان نمود : در طول این سه ماه که به خاطر بیماری و کسالت در خدمت شما نمازگزاران نبودم از طرفی باید از کلیه ی عزیزانی که با ارسال پیام یا تماس تلفنی جویای احوال ما بودند قدردانی نمایم و از طرفی دیگر باید از حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش که در مدت این سه ماه  حتی نگذاشت یک هفته وقفه ای در برگزاری نماز جمعه بیافتد قدردانی می کنم و همچنین نهایت سپاس را از کلیه ی اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه  اعلام می نمایم .

 

وی در ادامه به وضعیت بالا رفتن قیمت « دلار و سکه »  اشاره کرد و گفت :  همه دیدید و شنیدید که بارها مقام معظم رهبری  تذکرهای لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی را به دولت داد  اما توجهی نشد ، تا این که این تذکرات به اخطار رسید  که اگر برنامه ی اقتصاد مقاومتی اجرا نشود به مردم فشار زیادی وارد می شود ، دولت این بار هم توجهی نکرد و گفت ما با تدابیری که داریم  از این مرحله با موفقیت عبور خواهیم کرد ؛ اما قیمت دلار به حدی بالا رفت  که باعث گردید دیگر اجناس هم سرسام آور گران شوند ؛ با این بی توجهی ها می خواستند دل مردم را خالی کنند  و دولت باز کاری نکرد و در این شرایط جالب تر آن که ما وزیر اقتصاد هم نداریم ؛ چرا؟ آیا مردم دلشان خالی شد و از انقلاب و ولایت فقیه دست کشیدند ؟ دشمن خارجی وقتی این وضعیت را دید  در یک اقدام تروریستی در اهواز می خواست به قول خودش  کار را تمام کند و مردم را در مقابل مسئولین قرار دهند ولی دیدید که غیور مردان سپاه پاسداران با آن موشک ها جواب دندانشکنی فعلا به عنوان گوش مالی به آنها دادند و باز همه دیدند که نه این که فاصله ای بین مردم و مسئولین نیافتاد بلکه باعث گردید که اتحاد و همدلی همانند دهه ی 60 به وجود آید و همین اتحاد بود که  باث شد روز به روز قیمت دلار پایین بیاید و الان هم تصمیم گرفته شده که کلا دلار از چرخه ی اقتصادی خارج شود .


خطیب نماز جمعه ی نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : این جواب داندان شکن باعث شد که رئیس جمهور آمریکا دستور دهد ناوهای جنگی اش خلیج فارس را ترک کنند که باید گفت این از ترس شما ملت ایران و فرزندان شما در سپاه پاسداران ، ارتش و نیروی انتظامی است ، زمانی بود که ما از حضور یک ناو آمریکا در خلیج فارس واهمه داشتیم اما امروز آنها از اقتدار ایران و ایرانیان می ترسند ؛ از طرفی دیگر باید از قوه ی قضائیه هم قدردانی شود که به دستور مقام عظمای ولایت  با مفسدین اقتصادی با قاطعیت برخورد نمود و حکم اعدام سه نفر را صادر کرده است .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به انتظار مردم از دولت اشاره کرد و تصریح نمود : آنهایی که دلار و سکه به این امید می خرند تا وقتی که گران تر شد بفروشند اگر غیرت داشته باشند  باید بدانند که عده ای از جامعه که فقیر هستند و توان خرید و فروش دلار و سکه را ندارند  و برای نان شب و تهیه پوشک نوزاد در مضیقه هستند ؛ انصاف کجا رفته است ؟ این کار حتی انسان را از دینش غافل می سازد ؛ الان جای لطمه زدن به جامعه و مردم نیست ؛ با این کار مستمندان و فقیران را به خاک سیاه ننشانید ، باز جای شکرش باقیست که این مرحله را داریم پشت سر می گذاریم و امیدوارم وضعیت به ابتدای سال برگردد .


آیت الله امام در ادامه به فرازی از فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری با بسیجیان جهاد اقتصادی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری فرمود : « مقام معظم رهبری با اشاره به پیشتازی و نقش تعیین کننده  جوانان در جهاد با طاغوت پیش از پیروزی انقلاب، مقطع پیروزی، جهاد با تجزیه طلبان در سالهای اول انقلاب، ارائه خدمات فراوان به ملت در جهاد سازندگی، جهاد با تروریسم منافق و خائن در اوایل دهه ۶۰، هشت سال جنگ تحمیلی، تلاش برای ترمیم خرابی ها بعد از جنگ، جهاد فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن در دهه ۷۰، و جهاد علمی و جهش وار در آغاز دهه ۸۰  » فرمود : « در سالهای اخیر نیز جوانان در جهاد با تروریسم تکفیری پیشتاز بوده اند و امروز هم با احساس انگیزه و تکلیف و در جهادی فکری و عملی و با هدف گشودن گره های اقتصادی، پیشنهادهای پخته و کارگشا می دهند.»


وی افزود : مقام عظمای ولایت  با تأکید بر این که راه پیشرفت کشور باز است اما این راه همراه با موانع و فراز و نشیب هایی است که باید آنها را پشت سر گذاشت، فرمودند : پیمودن مسیر پیشرفت و برداشتن موانع این مسیر شرایطی دارد که گام اول آن، «درک و احساس وجود و حضور دشمن» ؛ شرط دوم برای پیمودن مسیر پرفراز و نشیب پیشرفت«اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی» ؛ شرط سوم «فهم درست از تهدید دشمن و شناخت صحیح از عرصه نبرد»است انسان های « بی روحیه، ترسو، مأیوس، تنبل، فرصت طلب و خود کم‌بین،» در این میدان اگر خود مانعی برای دیگران نشوند، نمی توانند هیچ هنری از خود نشان دهند و  اولین عرصه نبرد، «اسلام و ایمان اسلامی» است زیرا امریکا از اسلام و انقلاب اسلامی سیلی خورده است و انقلاب دست آنها را که همه‌کاره کشور بودند، از ایران کوتاه کرد.


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به تشکیل « گروههای جهادی و بسیج سازندگی» توسط فرمانده کل قوا اشاره کرد و گفت : با تشکیل این گروه های جهادی که با حضور اقشار مختلف بسیج فعال خود را در مناطق محروم آغاز نموده اند  باعث شده که برای محرومان و مستضعفان خانه ، درمانگاه و جاده ی آسفالت ایجاد شود و هدف از تجمع دیروز این بود که مقام معظم رهبری  به جوانان بگوید «در مسائل اقتصادی آتش به اختیار وارد شوید . »


امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم در آغاز هفته ی نیروی انتظامی « سلامتی و امنیت» را دو نعمت بزرگی دانست و گفت : امروز جامعه ی ما در سایه  ی زحمات عزیزان نیروی انتظامی می باشد که به صورت شبانه روز ی تلاش می کنند. برخی چشم ها در روز قیامت گریان نخواهند بود از جمله چشمی که بر حسین گریه کند و چشمی که برای آرامش مردم بیدار باشد و کشور ما به لطف خداوند و با تلاش نیروهای انتظامی در منطقه ای که بیشتر کشورها نا آرام هستند مردم ما از آرامش برخورداند. که نتیجه ی زحمات نیروی انتظامی است. لذا هم از زبان خود و هم از زبان نمازگزاران  از نیروی انتظامی که برای برقراری  امنیت تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم .

به مناسبت آغاز هفته ی نیروی انتظامی ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شوش به عنوان سخنران پیش از خطبه ها  ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت چهارمین اختر آسمان ولایت و امامت حضرت امام سجاد(ع) به تشریح عمل کرد یک ساله ی دستگاه خود اشاره کرد و گفت : 90 درصد کل جرائم خصوصا در بخش جرائم سرقت منجر به کشف شده است «فقط کمک معنوی که از مردم انتظار داریم این است که در محاکم قضایی خیلی به این راحتی به سارقین رضایت ندهند ، ما با تلاش فرزندان خود در نیروی انتظامی این سارقین را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل می دهیم ولی متأسفانه مردم به همین راحتی می روند و رضایت کتبی خود را از آن سارقین در پرونده درج می کنند و شاید 80 درصد کار به نفع سارق انجام می شود ؛ انتظار داریم که در این موضوع همکاری لازم را با ما داشته باشید .» ما هم با تمام توان و قدرت و با صلابتی که خور و شایسته ی یک خدمتگذار و پلیس شایسته است در خدمت مردم خواهیم بود .


وی افزود : در بحث تماس های 110 ما 16169 مورد داشته ایم که 8205 مورد آن فوریت های 110 و 2139 مورد آن راهنمایی و ارشاد بوده و 6025 مورد به صورت حضوری بوده است که به پاسگاه ها و کلانتری ها مراجعه شده است ـ در بحث همکاری مردم با پلیس به واسطه ی عشایری بودن شهرستان شوش جای گله مندی است ؛ مردم عزیز در این موضوع با پلیس همراه نیستند و من در همین جا اعلام می کنم اگر به دنبال امنیت نسبی هستیم ؛ مردم باید موضوع ها را با پلیس در میان بگذارند ؛ چون این یک واقعیت محض است که ما نمی توانیم برای هر خیابان و کوچه مأمور بگذاریم ؛ نه در شهرستان شوش بلکه در کل ایران و حتی جهان این انتظار امکان پذیر نیست ، لذا انتظار دارم دیدگاه مردم دیدگاه اطلاعاتی باشدتا به  برقراری امنیت نسبی برسیم . در بحث دستگیرشدگان سلاح های غیر مجاز ما 26 درصد افزایش نسبت به سال قبل را داریم ـ در بحث تیراندازی هایی که اتفاق افتاده است نسبت به دستگیرشدگان 35 درصد افزایش را در آمار خود داریم ؛ هر چند موضوع تیراندازی را به هر نحوه و به هر شکل ما زیبنده ی مردم با فرهنگ و با اصالت شهرستان شوش نمی دانیم انتظار داریم بزرگان اقوام و طوایف بیش از پیش نهایت همکاری را با ما داشته باشند ؛ در بحث کشف مواد مخدر ما 42 کیلو و 350 گرم انواع مواد مخدر خصوصا تریاک را داشته ایم ـ دستگیری خرده فروش 77 نفر ـ دستگیری معتاد 142 نفر ـ که با تأسف باید بگویم 80 درصد سارقین ما همین معتادین هستند که اولین موضوعی که از مردم در این بخش انتظار داریم نظارت خانواده است ؛ چون که یک معتاد در واقع بیماری است که  گاها منجر به تخلفاتی در سطح جامعه شده و انواع سرقت ها حتی سرقت های مسلحانه را انجام می دهند . ـ در بحث کشف مشروبات الکلی متآسفانه آمار خوبی نداریم و می توانم بگویم درصد بالایی کشفیات در این زمینه داشته ایم . در بحث تجهیزات از دریافت ماهواره ، که دشمن خاموشی در خانواده ها به شمار می آید و در این راستا انتظار داریم همه برای امر به معروف و نهی از منکر ورود کنند ؛ حتی اگر شده با یک تذکر لسانی به اقوام دین خود را در شعاری که امام حسین(ع) با نثار خون خود به دنبال پیاده کردن آن در جامعه بود ادا کنند . در بحث کالای قاچاق 20 نفر دستگیری داشته ایم 12 میلیارد و 882 میلیون و 105 هزار ریال کشفیات کالای قاچاق ما بوده است .


فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شوش در پایان تشریح عملکرد دستگاه خود به سایر فعالیت ها اشاره کرد و گفت : « 78953 مورد در بحث انگشت نگاری 4000 مورد ـ چهره نگاری 45 مورد ـ صدور کارت معافیت از خدمت سربازی 285 مورد و بالاخره در مورد تصادفات ما نسبت به سال قبل 19 درصد کاهش داریم» و این کاهش تصادفات درون شهری مرهون رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم است .

سرهنگ بهاروند سپس به برنامه های هفته ی نیروی انتظامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد : هفته ی نیروی نظامی با حضور در نماز سیاسی عبادی جمعه آغاز شده و بلافاصله بعد از نماز فرماندهان و درجه داران نیروی انتظامی با امام جمعه دیدار خواهند داشت و فردا شنبه  14 مهرماه 1397 ساعت 7 صبح با برگزاری مراسم صبحگاه مشترک در مقرر فرماندهی نیروی انتظامی دنبال خواهد شد و در طول این هفته با خانواده ی معظم و معزز « شهدا ، جانبازان ، ایثارگران و آزادگان » نیروی انتطامی دیدارخواهیم داشت نشستی با « متنفذین ، بزرگان طوایف و شیوخ » خواهیم داشت و حسن ختام برنامه های این هفته « گل افشانی و گلاب پاشی مزار شهیدان» در گلزارشهدای شهرستان شوش خواهد بود

 

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به بخشی شاخصه های شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : اگر ما بخواهیم امنیتی قابل قبول داشته باشیم باید همه ی اقشار مردم و مسئولین با ما همراه و همیار باشند که بتوانیم امنیت در خور و شایسته ی مردم عزیز شهرستان شوش است برقرار نماییم ؛ همه مطلع هستند که شهرستان شوش از نظر تاریخی و مذهبی  با وجود « حرم مطهر دانیال نبی(ع) ، امامزادگان متعدد ، قدمگاه های ائمه معصومین(ع)  و مقبره ی دعبل خزایی از نظر مذهبی ؛ وجود یادمان شهدای عملیات غرور آفرین فتح المبین و یادمان شهدای فکه از نظر دفاع مقدس و چغازنبیل و آثار باستانی شوش ؛ دو اثر ثبت جهانی از نظر تاریخی »دارای  قدمت قابل توجهی بوده و از همه مهمتر با داشتن مردمی با فرهنگ ، با اصالت ، ولایتمدار ، همیشه در صحنه و شهیدپرور ؛ عوامل نیروی انتظامی با همکاری سایر دستگاه ها از جمعه « امام جمعه ، نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، اعضای شورای تأمین ،  فرماندهی و پرسنل سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، اداره ی اطلاعات ، دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب ، بسیج و.... » در برقراری نظم و امنیت همراه ماه بوده اند که جا دارد از همه ی آنها تشکر و سپاسگزاری خود را به عمل آورم و همانطور که عرض کردم اگر بخواهیم یک امنیت کامل  را داشته باشیم انتظار داریم هم مردم و هم مسئولین یار و یاور ما باشند هر چند که در خیلی از موضوع ها کمک مردم بسیار تأثیرگذار بوده که به عنوان نمونه می توان به تیراندازی ها در مجالس عزاداری و عروسی ها اشاره کرد .


وی در ادامه به شعار سال هفته ی نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار نمود : شعار امسال ما «پلیس مقتدر، امین مردم» و اگر بخواهم به روزشمار این هفته در پایان عراضم اشاره کنم ، این هفته از امروز با عنوان زیر آغاز خواهد شد و روز پنجشنبه 19 مهر1397 خاتمه می یابد :

جمعه سیزده مهر ـ « پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رأفت و مهربانی »

شنبه چهاردهم مهر ـ « پلیس، انضباط، اقتدار، امنیت پایدار »

یکشنبه پانزدهم مهر ـ « پلیس، حرفه‌ای‌گرایی، تخصص، کارآمدی »

دوشنبه شانزدهم مهر ـ «  پلیس ، آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی »

سه‌شنبه هفدهم مهر ـ « پلیس، خدمتگذاری، پاسخگویی، امانت‌داری»

چهارشنبه هجدهم مهر ـ « پلیس، دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری، روزآمدی »

پنج‌شنبه نوزدهم مهر ـ « پلیس، حماسه حسینی، ولایتمداری، ایثار و شهادت»

لازم به توضیح است که عبدالله آل کثیر رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان شوش این هفته پشت میز خدمت قرار گرفت و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد ، هفته ی آینده روز جمعه 20 مهرماه« محمدحسین دشت بزرگی » رئیس اداره ی امور آب غرب پشت میز خدمت قرار می گیرد و پاسخگویی شهروندان شوشی خواهد بود .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست