04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۰۲3498

امام جمعه ی شوش گفت : از این به بعد به قشر کارگران توصیه می کنم با افراد عاقل ، آگاه و با تجربه مشورت داشته باشید تا آنها هم در کنار شما قرار گرفته و در رفع مشکل تلاش کنند .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 2 آذرماه 1397 پس از قرائت اذان ظهر ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش طبق روال هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و خطبه ی اول را به ویژگی های مدینه ی فاضله اختصاص داد و گفت : از قدیمترین ازمنه ی تاریخ بشری تا کنون تصور ایجاد مدینه ی فاضله و یا به عبارتی «جامعه آرمانی» ؛ همیشه تعدادی از دانشمندان و اندیشه وران جهان را مجذوب و مفتون می داشته است. از این رو هر یک از آنان طرحی جداگانه برای جامعه ی آرمانی تدوین و ارائه کرده است. در میان کهن ترین معماران جامعه آرمانی نام افلاطون از همه مشهورتر است. وی در سرتاسر رساله ی خود  طرح «مدینه ی فاضله» خویش را عرضه کرده است. ویژگی های مدینه ی فاضله « جامعیت اهداف و برنامه ها ـ هماهنگی و همسازی با فطرت ـ واقع بینانه بودن ـ اعتقاد به ولایت ـ قانون ـ عدالت محوری ـ برخورداری از روش و طریق دستیابی به اهداف و آرمان ها.» می باشند .


وی افزود : بهترین ولی در صدر اسلام حضرت امام علی(ع) است که عدالت محوری سر لوحه ی کارش بوده  و در عصر حاضر هم بعد از حضرت امام خمینی(ره) ؛ مقام معظم رهبری ادامه دهنده ی راه امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) است که به امید خداوند تبارک و تعالی پرچم این نهضت را به دست صاحب اصلی اش ولعصر(عج) خواهد داد .

خطیب نماز جمعه برای به دست آوردن عدالت خواهی ؛ داد و بیداد کردن را راه مناسبی ندانست و در این خصوص تصریح نمود : اگر  روزی از راه برسد و شخصی  عهده دار امورات باشد  باید بداند اگر قرار است به فکر قوم و خویش  خود باشد و به دیگر اقشار جامعه  توجهی نداشته باشد  عدالت را زیر پا گذاشته است ؛ عدالتی که پیامبر اکرم(ص)  پیاده کردن آن را در عمل  می داند نه در حرف زدن های بی عمل و آن چه را که حضرت امام علی(ع)  می خواست  انجام دهد اول  از پیامبر  اجازه می گرفت ، چون « خداوند ، خاستگاه تشخیص دوست و دشمن در نهاد پیامبر است و عظیم بودن خلق پیامبر در رحیم بودن بر مومنان و شدید بودن بر مشرکان مشخص می شود. »به این معنا که آن چه خداوند دوست می داند پیامبر با او مهربان است و آن کس که خداوند دشمن معرفی می کند ، حضرت با او دشمن است.


آیت الله سید محمد امام در ادامه به تهمت زدن به عنوان گناهی نابخشودنی  اشاره کرد و اظهار نمود : ظلم کردن به زیر مجموعه  ، شنیدن مطالبات و در پاسخ دروغ گفتن و حرف زدن و از همه مهم تر  به دروغ  تهمت زدن و غیبت کردن  هم «حق الله » و هم « حق الناس» است  و اصلا قابل بخشش  نیست چون آن شخصی که در واقع از بندگان خداست  اصلا در مورد تهمتی که به او نسبت داده می شود بی اطلاع است  و نمی داند که عده ای یا فردی  در مورد آن شروع به بدگویی نموده است و این گونه اشخاص همیشه مورد غضب خداوند قرار می گیرند  و هر بلایی سر آنها می آید به خاطر همین ظلم ها ، تهمت زدن ها  و غیبت هایی است که پشت سر این و آن بنده ی خدا انجام می دهند .


وی در بخش پایانی خطبه ی اول به داشتن ایمان و اراده ی مثال زدنی «حنظله بن ابی عامر» از یاران پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت : حنظله به خاطر این که شب پیش از غزوه احد که شب عروسی‌اش بود نزذ پیامبر رفت تا برای ماندن یا رفتن با وی مشورت کند ؛ پیامبر با اذن خداوند به او فرمود تا شب نزد عروسش بماند و فردا به مبارزان جنگ احد بپیوندد ؛ حنظله ماند و صبح روز بعد به سپاه پیوست . ابن هشام می‌گوید : پیش از این که حنظله به میدان رود، همسرش جمیله دختر عبداللّه بن ابیّ ؛  چهار مرد از خویشانش را که در مدینه مانده‌بودند گواه گرفت که شب گذشته را با حنظله گذرانده‌است تا اگر باردار شده باشد بر سر این که پدر بچه چه کسی است دعوایی رخ ندهد. وی از این رو چنین کرد که آن شب خوابی دیده بود و آن را به شهادت شوهرش تعبیر کرده‌بود. در میدان نبرد ؛ حنظله بر ابوسفیان چیره شد اما پیش از کشتن وی ، شدّاد بن اسود بن شعوب حنظله را به شهادت رساند . بر همین اساس  پیامبراکرم(ص) در حدیثی می‌فرماید «فرشتگان او را غسل می‌دهند» حنظله لقب غسیل الملائکه می‌گیرد؛ فرزندانش نیز بنو غسیل الملائکه نامیده می‌شوند.


امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود یادآور شد : شهادت حنظله درس ایمان قوی را به ما می دهد و در حالی که شب ازدواجش بود و می توانست به امورات زندگی خود برسد اما با پیامبر اعظم(ص) مشورت کرد  و در جنگ احد  شهید شد  .


امام جمعه ی شهرستان شوش  در آغاز خطبه ی دوم سالروز  رحلت  مرحوم آیت الله محمدعلی اراکی اشاره کرد و عنوان نمود : فقیه و مرجع عالیقدر آیت الله محمدعلی اراکی ؛ در پی مهاجرت استادش آیت اللّه حائری به شهر مقدس قم و تأسیس حوزه علمیه، به قم رفت و به فراگیری دانش و معارف دینی در محضر استادش پرداخت. وی در این سال ها با فرزانه ترین مرد روزگار، حضرت امام خمینی(ره)، آشنا شد و شیفته ی اخلاق ایشان گردید و سرانجام در شامگاه روز سه شنبه هشتم آذر ماه 1373 از این جهان خاکی رخت بربست و روح بزرگش به ملکوت اعلا پیوست.


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به سالروز تشکیل  بسیج مستضعفین و ارتش 20 میلیونی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آنها در ایران، « توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت. »در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: «مملکتی که 20 میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون ارتش داشته باشد.»

وی افزود : امام خمینی(ره) ؛ « بسیج را شجرهای طیبه ای دانستند ». در طول این 39 سالی که از عمر بابرکت بسیج می گذرد، هر روز مردم از میوه های آن بهره مند بوده اند. این تشکل روز به روز رشد کرده و به اهداف و آرمان های بلند خود نزدیک شده است و در واقع امام خمینی(ره) همان زمان که  در بین ماه بودند به آرزویش که  فعال شدن ارتش 20 میلیونی بود رسید .


آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به موضوع شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارگران این شرکت پرداخت و خاطر نشان نمود : من از شش ماه پیش  در همین خطبه های نماز جمعه فریاد زدم  و گفتم ؛ نماز جمعه زبان گویای مردم است  ، زبان گویای قشر کارگر است ، هر چه  حضور شما کارگران  در شبستان مصلا  بیشتر باشد  ، زبان امام جمعه با صلابت تر خواهد بود  ؛ لذا با حضور  گرم خود در نماز جمعه  زبان ما را هم رساتر نمایید .


وی افزود :  به لطف خدا  مسئله ی پرداخت حقوق کارگران نیشکر هفت تپه در گام اول حل شد  ولی بر خود لازم می دانم که نکاتی را  عرض کنم ؛ اول جا دارد از کلیه ی دست اندرکاران  از جمله نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان شهرستان های « شوش ـ دزفول و اندیمشک » و استاندار خوزستان که چندین بار به خاطر این موضوع چندین بار به تهران سفر کردند ، جلسه گرفتند و پیگیر شدند ؛ چون این معضل چیزی نبود که در شهرستان و استان  حل شود  و لذا باید در سطح کشور  حل و فصل می شد  و این پیگیری ها باعث شد که فعلا  اولین حقوق معوقه به حساب کارگران واریز شود .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : البته  ما  به نتایج بالاتری رسیده ایم چون نمایندگان شما کارگران تلاشگر پیش من آمدند و چیزی را مطرح نمودند که برای این که مردم ولایتمدار شهرستان شوش هم بدانند از اشتباهاتی که  از طریق  خود کارگران  بوده اشاره می کنم که اگر با من یا با برخی از عزیزانی که هم تجربه ی کافی را دارند و هم مورد اعتماد هستند مشورت می شد این معضل روز به روز  حادتر نمی شد  و به قول ضرب المثل معروفی که می گوید « گره ای که با دست باز می شود چرا آن را با دندان باز کنیم » ؛ مردم بدانند  بنا به گفته ی نمایندگان کارگران ؛ آغاز این حرکت  با تحریک سندیکای کمونیستی  بوده است  و این بسیار اشتباه بزرگی است که شیعیان بازیچه ی دشمنان قرار گیرند ؛ چون همین دشمنانی که کارگران را تحریک کرده اند نه دلسوز هستند و نه قصدشان این بوده که  مشکل را حل کنند ولی به خواست خدا این موضوع ختم به خیر شد و من  از این به بعد به قشر کارگران  توصیه می کنم با افراد عاقل ، آگاه و با تجربه  مشورت داشته باشید تا آنها هم در کنار شما قرار گرفته و  در رفع مشکل  تلاش کنند .


وی دعا کردن و متوسل شدن به خداوند یکتا را یکی از بهترین راه حل ها برای رفع مشکلات دانست و اظهار نمود :در سفری که به قم و تهران داشتم و موضوع  نیشکر هفت تپه را با یکی دو نفر از مراجع در میان گذاشتم که در پاسخ گفتند « این درست است که آدم برای رسیدن به حقی که متعلق به اوست باید به هر دری بزند اما  بهترین راه متوسل شدن به پروردگار است » چرا ما دعا نمی کنیم؟ بی شک با  دعا کردن راه خود را بازتر می کنیم ، البته  این را هم نمی گویم که سر جای خود بنشینیم  و دعا کنیم ، چون دعای بدون عمل  اصلا مستجاب نخواهد شد .


این هفته رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش پشت میز خدمت  قرار گرفت و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد که مهمترین سئوال در مورد عدم فعالیت هیئت دوچرخه سورای بعد از درگذشت زنده یاد حاج عبدالرضا لالوند رئیس فقید این هیئت بود ؛ هدایتخواه در این خصوص پاسخ داد : ما  عین الوند دوچرخه سورای ملی پوش شوشی را به عنوان سرپرست هیئت دوچرخه سورای  معرفی کرده ایم و برای صدور حکم  ریاست ایشان مدارک مورد نیاز را به استان نیز ارسال نموده ایم و تا حکم ریاست وی به شوش نرسد قعطا ایشان انگیزه ای برای شروع کار نخواهد داشت ولی طبق پیگیری هایی که به عمل آمده بعد از انتخابات  هیئت دوچرخه سورای استان خوزستان  این مشکل حل خواهد شد .

 

حجت الاسلام حسین آل کثیر عضو ستاد برگزاری نماز جمعه بیانیه ی روحانیون و فضلای حوزه های علمیه ی شهرستان شوش و روحانیون شوشی مقیم قم را به حمایت از کارگران هفت تپه قرائت نمود که چون در همین سایت به آدرس « http://yon.ir/EJp6K » منتشر شده شما را به مطالعه ی آن با مراجعه به همین لینک دعوت می کنم .


اما  نماز جمعه ی شهرستان شوش این هفته با حضور اقشار محتلف بسیج از جمله حوزه ها ، پایگاه ها و کانون های مقاومت بسیج « فرهنگیان ،ورزشکاران ، دانشجویی ، دانش آموزی ، کارگری ، پزشکی ، بسیج سازندگی » و همچنین کارگران نیشکر هفت تپه برگزار شد که بعد از  اقامه ی نماز جمعه و عصر ، بهمنی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه ضمن قدردانی از امام جمعه به عنوان تنها مسئولی که در این مدت رو در رو با آنها همدردی نموده به مطالبات کارگران اشاره کرد و گفت : ما در این سه هفته پاکترین ، منظم ترین و تجمع ها را داشتیم و خوشبختانه در سراسر کشور هر کس از ما مطلع شد خود را یک هفت تپه ای دانست که جا دارد به نمایندگی از طرف کارگران از « امام جمعه ، روحانیون و فضلای حوزه های علمیه ی شهرستان شوش و شوشی های مقیم قم ، فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی ، دادستان عمومی و انقلاب ، دادگستری ، فرمانده و درجه داران سپاه ناحیه ی شوش که با حمایت و یا صدور بیانیه با ما هم دردی کردند  و خبرنگارانی که ندای ما را به سمع و نظر مسئولین کشوری رساندند » قدردانی نمایم .


وی در ادامه به اصل 44 خصوصی سازی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است و وقتی هم شرکتی به بخش خصوصی واگذار می شود می بایست با نظارت مستقیم دولت باشد تا چنانچه به تأسیسات لطمه ای وارد شد ، در تولید آن خسارتی به عمل آمد و یا حق کارگران آن پایمال گردید ، دولت وارد عمل شود و اجازه ی این خسارت ها ، زیان ها و پایمال شدن ها را به کارفرمایان بخش خصوصی ندهد اما در شرکت نیشکر هفت تپه نظارتی از طرف دولت تا کنون احساس نکرده ایم و در واقع دولت یقه ی ما و شرکت را به دست بخش خصوصی داد تا هر طور که به خواهند حق و حقوق ما را پایمال نمایند .


بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر استاندار خوزستان نقد نمود و اظهار داشت : ما کارفرمایان کشت و صنعت نیشکر را می شناسیم که بویی از اخلاق نبرده اند و بارها و بارها به ما دروغ گفته و اهانت نموده اند لذا از استاندار خوزستان انتظار نداشتیم که در رسانه ی ملی بگوید مالک شرکت یک حقوق پرداخت کرده و در آینده ی نزدیک حقوق دوم را پرداخت می کند ؛ همین صحبت ها ما را بیشتر به آتش کشیده است ؛ من به نمایندگی از کلیه ی کارگران نیشکر هفت تپه و به شهادت همین جمع حاضر اگر بخواهم به توهینی که همین کارفرمایان متواری نیشکر که به شیوخ محترم و خوانین داشته اند اشاره کنم بی شک جنگ بزرگی در منطقه رخ می داد اما ما در کشوری زندگی می کنیم که  نظام مقدسش جمهوری اسلامی و ما هم زیر همین پرچم سه رنگ مقدس که رهبرش حضرت آقا می باشد زندگی می کنیم لذا به ریز قضایا اصلا اشاره نکرده و نمی کنیم چون می خواهیم دشمن شاد کن نباشیم و از دکتر شریعتی استاندار خوزستان انتظار داریم از مدیرانی که خون کارگران را مثل زالو در شیشه کرده اند اصلا حمایت نکند .


وی افزود : وقتی که به نزد یکی از همین مدیران به نام افشار می رفتیم و مطالبه ی حقوق خود را داشتیم به صراحت می گفت : به جان بابکم حقوق شما را پرداخت می کنم که بعدها متوجه شدیم بابک نام سگش است که برای ما قسم می خورد ؛ ما با چنین مدیرانی  رو در رو هستیم که آنقدر اشک و آه دیده اند که دیگر قصی القلب شده اند و نه اخلاق می شناسند و نه رحم و مروت دارند .

بهمنی سپس به  یکی دیگر از مطالبات کارگران اشارذه کرد و گفت : ضمن این که ما تا پای خونمان ایستاده ایم و دیگر اجازه نخواهیم داد  یکی از « اسد بیگی ها» پای خود را در شرکت کشت و صنعت بگذارد ، اما از دادگستری ، دادستان عمومی ؛ نیروی انتظامی ،  امام جمعه ، روحانیون و کلیه ی کسانی که دستشان به جایی بند است و اختیاراتی دارند انتظار داریم که همکار ما را که هم اکنون در زندان به سر می برد را آزاد نمایند از قدیم گفته اند انسان جایزالخطا است و اگر همه «بخشی » حرفی زده است سبب و عاملش همان مدیران متواری هستند و اسلام معروف است به رفعت و پذیرفتن اشخاصی که به اشتباه خود آن هم ناخواسته پی ببرند .


نماینده ی کارگردان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه  در پایان ضمن قدردانی از پاپی زاده نماینده ی شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی به خاطر حمایت از کارگران هفت تپه در یک برنامه ی تلویزیونی که پخش زنده شد یادآور شد : من به نمایندگی از این جمع که شما با آنها ابراز همدردی نمودید از فرماندار شهرستان شوش می خواهم  که حتی اگر نمی تواند در سطح شهرستان و یا استان این مشکل را حل کند حداقل در جمع ما حضور یابد که بدانیم ما ما همانند امام جمعه ی شریف شوش همدرد است ، همین انتظار را از نماینده ی شوش در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر شوش داریم که از ما فاصله نگیرند  .


وی در پایان کارگران هفت تپه را به آرامش دعوت نمود و گفت : ما به دنبال آرامش و آسایش هستیم ، آنقدر از نظر اقتصادی و روحی روی ما فشار زیاد است که حتی جلوی رفتن فرزندان خود به مدرسه را بگیریم چون حتی توان تهیه ی تغذیه ی روزانه ی فرزندان خود را نداریم و سخت است که مرددست نیاز برای 5000 تومان به این و آن دراز کند اما با تمام این سختی هایی که متحمل شده و یا می شویم ذره ای از ولایت ، نظام و انقلاب و حضرت آقا فاصله نمی گیریم و هیچوقت هم به دنبال این نیستیم که اقتصاد کشور ، استان و شهرستان شوش به دست ما آسیب ببیند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست