04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۱۸3825

از 3 معلم نمونه ی استانی و 19 معلم نمونه ی منطقه ای در سالن امور تربیتی شوش تجلیل به عمل آمد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:45 صبح روز چهارشنبه18اردیبهشت ماه 1398 هم زمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در آیین سی و پنجمین یادواره ی بزرگداشت  استاد شهید مرتضی مطهری به همت مدیریت آموزش و پرورش شوش از 22 معلم نمونه استانی و منطقه ای در سالن امور تربیتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر  مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش بر خلاف  مراسمات گذشته  ضمن خیر مقدم به حاضرین ، وقت سخنرانی خود را به آیین تجلیل از جمعی از پیشکسوتان فرهنگی اختصاص داد .


«ادیبی ـ سید عدنان موسوی ـ هدایتی ـ سیاهی ـ احمد سواعدی ـ محمد تقی علیدوستی ـ والی زاده ـ  دکتر علی رحیمی فر ـ حمید علی پور ـ برهان زبیدی ـ خانم ها پاپی و ذاکر و.... » به نوبت خاطراتی در دوران تحصیل و تدریس خود رابازگویی نمودند و در خاتمه از حرکت پسندیده ی مدیریت اداره ی آموزش و پروزش قدردانی نمودند .


 

سپس دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش  ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این آیین  از حضور پشکسوتان فرهنگی ابراز خرسندی نمود و گفت : آنهایی که هم چون شمع می سوزند تا راه پر پیچ و پر خطر جامعه ی ما را به نوایی برسانند ؛ تقدیر و تشکر می کنم از همه ی عزیزان معلمین و پیشکسوتان معلم و ماه مبارک رمضان را به یکایک شما عزیزان و روزه داران تبریک عرض می کنم .

وی در ادامه به تفاوت « علم ، فهم و درک» یک روزی یکی از عزیران از من سئوالی از حوزه ی ادبیات پرسید و گفت فرق بین « علم ، فهم و درک» در چیست؟ و چرا شما معلم هستید ؟آنهایی که با فقه لغت آشنایی دارند شاید با این الفاظ زیاد برخورد کرده باشند می خواهم در این مورد این سه واژه چند کلامی را صحبت کنم تا شاید بیشتر جایگاه معلم نمایان شود .

 

فرماندار شهرستان شوش اظهار داشت : این واژه ها شاید  زمانی که با آنها برخورد کنیم این تصور را ممکن است داشته باشیم که یک معنا را دارند اما در « فقه لغت» هر کدام یک معنای خاص دارند و شاید 360 درجه با هم تفاوت داشته باشند . در موضوع « درک»شاید گاها حسی و یا معنوی باشد  مثلا « قوه ی لامسه یا قوه ی بینایی ، چشایی و حتی شنوایی» این چهار قوه اصلا مادی نیستند و جز حواس خمس آورده می شوند و حواس خمس را در باب ادراک می آورند .اما شاید اصلا متوجه آنها نشویم ؛ شاید صدایی را درک کنیم که در حال آمدن است اما اگر فعال کننده ی صدا را نبینیم هیچ گاه متوجه آن نمی شویم .

 

وی افزود : اما در مورد واژه ی «فهم» همیشه انسان باید چیزی را بفهمد ، متوجه بشود و آن وقت به مرحله ی اصلی خواهد رسید اما «علم» و یا معلم  چیست ؟ یک باب فاعل یا کننده ی کار و یک باب مفعول ؛ آنچه که عمل یاد گرفتن بر آن انجام شده است ؛ دقیقا مصداق شمعی است که خود می سوزد و به دیگران روشنایی می بخشد .وقتی که به چهره ی پیشکسوتان فرهنگی نگاه می کردم و به خاطراتی که بازگو نمودند گوش دادم یکی از عزیزان در بازگویی خاطراتش گفت : وقتی که بر اثر بیماری  به اتاق عمل می رفتم چشم به شاگردان خودم خورد یکی از آنها دستیار جراح بود و دیگری دکتر بیهوشی ، آنها را که دیدیم بیماری خود را فراموش کردم ، این معلم همان شمعی است که خو.د سوخت تا شاگردانش به پزشکی برسند و معلم خود را مداوا نمایند .

 

دکتر عدنان غزی در تکمیل سخنان خودخاطر نشان نمود : اصل کلمه ی علم این نیست که چیزی را یادگرفته ایم و یا باید یاد بگیریم بلکه به معنای این است که فردی را از جایی بلند می کنند و به جایی بالاتر منتقل می کنند . عالم یا عالم یعنی آگاه به آن چیزهایی که در مرحله ای از جعل بوده است و الان به مرحله ی دیگرمنتقل شده است به آیه ی 9 از سوره ی الزمر که معمولا در دانشگاه ها به کار گرفته می شود خوب توجه کنید « أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّيْلِ سَاجِدًا وَقَائِمًا يَحْذَرُ الْآخِرَةَ وَيَرْجُو رَحْمَةَ رَبِّهِ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ /// [آيا چنين كسى بهتر است] يا آن كسى كه او در طول شب در سجده و قيام اطاعت [خدا] مى ‏كند [و] از آخرت مى‏ ترسد و رحمت پروردگارش را اميد دارد بگو آيا كسانى كه مى‏ دانند و كسانى كه نمى‏ دانند يكسانند تنها خردمندانند كه پندپذيرند » آیا در یک درجه قرار می گیرند ؟ خیر بلکه یک مرحله آنهایی که به علم می رسند بالاتر هستند .معلم همین کار را بر عهده دارد و ما را به آنچه که نزدیک هستیم نزدیکتر می کند .آیا خدا به ما نیاز دارد که ما را خلق کرده است ؟ آیا او به خاطر این که به او عبادت کنیم ما را می آفریده است؟ خیر خدا اصلا نه به ما نیاز دارد و نه به عبادت ما ؛ هر نوع عبادتی که ما انجام می دهیم برای تعالی خودمان انجام می دهیم و رسیدن به این تعالی را معلم به ما می آموزد .

 

فرماندار شهرستان شوش در پایان سخنان خود به خاطره ای از 22 سالگی خود اشاره کرد و تصریح نمود : معلمی داشتیم که مرا خیلی اذیت می کرد و از من سئوال زیاد می پرسید و هر رو از اولین نفری که سئوال می پرسید من بودم آن موقع با دید مناسبی به این سخت گیری نگاه نمی کردیم تا این که به جایی رسیدیم که برای تدریس در دانشگاه از ما دعوت کردند ؛ وارد کلاس که شدم همان معلم در ردیف اول نشسته بود ، ما از این معلم خیلی ترس داشتیم و فرصت را غنیمت شمرده و می خواستم همانطور که ایشان در آن سالها حال ما را گرفته بود حالش را بگیریم ؛ معلم ما در این رشته که ما را یاد می داد تحصیلات آکادمیک نداشت و تجربی ما را یاد می داد ؛ در سطح دکترا حرف زدم به قصد این که حالش را بگیرم اما ایشان با متانت گفت « درست است که من خیلی اذیتت کردم ولی اگر اذیتت نمی کردم الان به اینجا نمی رسیدی بنا بر این مرا اذیت نکن ؛ آن زمان من دلم برای شما می سوخت و قصدم این بود که به نوایی برسید .» با شنیدن این جمله احترام کامل ایشان را داشتیم و جلوی جمع دستش را بوسیدم و گفتم اگر فخر و مباهاتی هست حاصل زحمات شما معلم دلسوز بوده است .

 

وی در جمله ی آخر خود گفت : هیچ کلمه ای در « ادبیات ـ شعر و نثر » نمی تواند  زحمات شما معلمین را جبران کند  چون اولین معلم  پیامبر اکرم(ص) است و شما هم که شغل انبیاء را دارید .

 

از دیگر برنامه های این آیین می تواند به «اجرای سرود توسط گروه سرود گل نرگس به کارگردانی فرزانه مرادی از دبیرستان دخترانه ی نمونه ی دانشوران ـ خوانش رباعی رحمن ایزدی ـ تجلیل از سوسن زرگوس ـ رحمن ایزدی و هادی معتمد معلمین نمونه ی استانی و سید سلمان فاضلی ـ علی محمدی ـ عیسی ساعدی ـ امید محمدپور ـ فاطمه سالارورزی ـ منیژه اسد ـ هدی یزدان خواه ـ لیلا هلاکوپور ـ فهیمه عبدالخانی ـ حمیرا فرزان پور ـ فاطمه دیناروند ـ شهناز دیناروند ـ مهناز دیناروند  فریده حسنوند ـ ناهید علی پور ـ فرزانه منصوری و لیلا رفیع معلمین نمونه ی منطقه ای »اشاره کرد ضمن این که از فرحه حیازی به خاطر تزئین دکور قدردانی شود و از طرف سپاه ناحیه ی شهرستان شوش از هشت معلم بسیجی نیز تجلیل به عمل آمدو لوح تقدیر از طرف سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش به عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش اهدا شد .

 

 

شایان ذکر است در این آیین « دکتر عدنان غزی فرماندار ، مهندس یوسف زمانی شهردار ، سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، کاظم صابری مسئول دفتر دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، سرهنگ دوم عظیم یوسفوند نماینده ی نیروی انتظامی ، مسلم کریمی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شوش و فتانه رستمی یکی از اعضای شورا ؛ جمعی از پیشکسوتان  ، مدیران ، دبیران و معلمین مقاطع تحصیلی »حضور داشتند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست