04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۳۰۲3869

مراسم ختم قرآن در منزل شهید مدافع حرم سرگرد پاسدار احمد حیاری برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:45 چهارشنبه 1 خردادماه 1398  به همت  فرماندهی گردان شهید حیاری مراسم ختم همراه با سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان و در آستانه ی سوم خردادماه روز فتح خرمشهر در منزل پدری این شهید برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ستوان یکم پاسدار حمید توحیدیان فرمانده ی گردان شهید احمد حیاری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران از درگاه خداوند سبحان به تهدیدهای اخیر دشمنان علیه ی ایران اشاره کرد و گفت : تهدیدات اخیر آمریکاعلیه کشورمان جنگ روانی است تا بتواند از آن برای چانه زنی بیشتر در موضوعات سیاسی استفاده کند. نیروهای مسلح ما همچنین بیشترین آمادگی را دارند و برروی تاکتیک های مختلف کار کرده اند و سلاح های متناسب با این تهدیدات را در دست دارند، اما فضا، فضای درگیری نیست و بنا به گفته ی حضرت آقا «نه مذاکره ای خواهیم داشت و نه جنگی  رخ می دهد »حتی دولت های آمریکا، منطقه ی خلیج فارس و اروپا تمایل به درگیری ندارند چون می دانند کوچک ترین حرکت آنها علیه ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

حجت الاسلام حسین جایمند  نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در مورد مقام شهید و شهادت تصریح نمود : خداوند در آیات 157 و 158  از سوره ی آل عمران می فرماید:« وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَحْمَةٌ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ ـ وَ لَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَی اللَّهِ تُحْشَرُونَ /// و اگر در راه خدا کشته شوید یا بمیرید، قطعاً آمرزش خدا و رحمت او از [همۀ] آن چه [آنان ] جمع می کنند بهتر است ـ و اگر [در راه جهاد] بمیرید یا کشته شوید، قطعاً به سوی خدا گردآورده خواهید شد.» و باز در آیات 169 تا 171 از همین سوره می فرماید « نَّ اللَّهَ اشْتَری مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیقْتُلُونَ وَ یقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیهِ حَقًّا فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیعِکمُ الَّذِی بایعْتُمْ بِهِ وَ ذلِک هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ /// در حقیقت، خدا از مؤمنان، جان و مالشان را به [بهای ] این که بهشت برای آنان باشد، خریده است؛ همان کسانی که در راه خدا می جنگند و می کشند و کشته می شوند. [این ] به عنوان وعدۀحقّی در تورات و انجیل و قرآن بر عهدۀ اوست. و چه کسی از خدا به عهد خویش وفادارتر است؟ پس به این معامله ای که با او کرده اید شادمان باشید، و این همان کامیابی بزرگ است.»

 

وی افزود : مقام «شهید» و «شهادت» در فرهنگ اسلامی، منحصر به كسانی كه در میدان جهاد كشته می شوند، نیست؛ هر چند آنان از روشن ترین مصادیق برای این واژه هستند. پیامبر اکرم(ص) به یکی از راه های طلب شهادت اشاره می کند و می فرماید :« هر كه صادقانه از خداوند شهادت را مسئلت كند، خداوند او را به منزل های شهیدان برساند . » راه دیگر ایمان و حب آل محمد (ص) است.

حجت الاسلام جایمند در پایان گفت : «ایمان»، تنها یک «کلمه» نیست، بلکه یک «باور قلبی» است. باوری که به زندگی انسان «جهت» می‌دهد و در «چگونه زیستن» او نقشی مهمّ دارد و محور ارزش‌گذاری برای اندیشه‌ها و عملکردهای مردم است. خداوند متعال نیز در قرآن کریم هرگاه ایمان را مطرح می‌‌سازد، به دنبال آن «عمل» را نیز بیان می‌‌دارد تا نمود عینی ایمان را در عمل گوشزد کند . بنابراین ایمان زبانی و یا اعتقاد صرف، ایمان نیست مگر آن‌که به لوازم آن چیزی که بدان معتقد شده‌ایم، ملتزم شویم و آثار آن را بپذیریم . در نتیجه ، درک فوائد ایمان زمانی معنا پیدا که انسان علاوه بر آنچه که به زبان می آورد و باور قلبی دارد، به آنچه که خداوند دستور داده نیز عمل نماید نه اینکه تنها به ایمان زبانی و یا باور قلبی اکتفا نموده و از طرفی نیز در انتظار چشیدن فوائد ایمان باشد .شهدا در واقع با رسیدن به هدف در عمل ثابت کردند که با ایمان هستند .

در ادامه ختم قرآن به نیت شادی روح شهید مدافع حرم «سرگرد پاسدار شهید احمد حیاری» ختم قرآن اجرا شد و در پایان از طرف فرمانده ی گردان لوح تقدیری به برادر شهید به رسم یادبود اهدا گردید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست