03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۱۰3912

دیدار جمعی از مسئولین شهرستان شوش با خانواده ی شهید سید محمد کاظم دانش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت ۱۹:۵۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸ به مناسبت سالروز شهادت شهید مظلوم‌بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام از جمله حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش اولین امام جمعه و نماینده ی شهرستان‌شوش در مجلس شورای اسلامی  ؛ جمعی از مسئولین شهرستان شوش با حضور در خانه ی سردار پاسدار ابراهیم دانش با خانواده ی این شهید والامقام دیدار نمودند .

به گزارش شوش نیوز ؛  آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در این دیدار از خدمات شهید دانش در «دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا قبل از شهادتش» صحبت کرد .

وی افزود : شهيد دانش، در دوران انقلاب اسلامی جوانان  انقلابی شوش را رهبری می کرد و به محض این که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید فرماندهی کمیته ی انقلاب اسلامی را پذیرفت و در راه اندازی سپاه پاسداران و کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان شوش سهم به سزایی داشت .

سردار پاسدار ابراهیم دانش برادر شهید سید محمد کاظم دانش ضمن  قدردانی از حضور مسئولین شهرستان شوش خصوصا آیت الله سیدمحمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به بخشی از فضائل شهید اشاره کرد و گفت : شهيد دانش در جمع ‏آورى اسلحه‏ هاى موجود در دست مردم كه در زمان انقلاب و هنگام تسخير مراكز نظامى به دست آمده بود، نقش به سزايى داشت. همچنين او به‏ ميان شيوخ منطقه مى‏رفت و اسلحه‏هايى را كه صدام به آنها براى جنگ با نظام‏ نوپاى جمهورى اسلامى داده بود، مى‏گرفت و در اختيار نيروهاى مدافع انقلاب ‏قرار مى‏داد.در جريان بازديد از مناطق جنوب، وى از شيوخ تعهد مى‏گرفت عليه‏ نظام اسلامى، اقدامى نكنند و منطقه را به آشوب نكشانند. او در يكى از روزها كه براى سركشى به ميان عشاير عرب رفته بود، با اينكه روزه بود، ولى از خوردن ‏افطار امتناع كرد و حاضر نشد بر سر سفره شيخ عشيره بنشيند، مگر اينكه او اسلحه‏ هاى صدام را به وى بدهد و تعهد كند منطقه در آرامش باشد.


وی افزود : «صدام‏» براى سر شهيد دانش جايزه تعيين كرده بود و عوامل نفوذى عراق همواره ‏مترصد ترور وى بودند. از اين‏رو در يكى از بازديدهاى شهيد از پاسگاه مرزى، آن‏ پاسگاه توسط نيروهاى عراقى گلوله ‏باران شد.


سردار  دانش در پایان  تصریح نمود : شهيد دانش در ارديبهشت ‏59، به خاطر درايت ‏سياسى و خدمات تحسين‏برانگيز خود، از سوى مردم شریف شهرستان های «شوش و انديمشك» به نمايندگى مجلس شوراى‏اسلامى برگزيده شدو همزمان علاوه بر این که امام جمعه ی شهرستان شوش نیز بود در ستاد جبهه و جنگ خدمت‏ مى‏كرد و هر پانزده روز، يك بار به جبهه مى‏رفت.و با شهید چمران  همیشه در ارتباط بود و نیز در بازگشت از جبهه، به حضور فرماندهان جنگ مى‏رسيد و اوضاع را گزارش مى‏كرد. و سرانجام در شامگاه هفتم تير 1360، همراه با شهيد مظلوم آيت‏الله بهشتى و ديگر شهداى حزب جمهوری اسلامی به لقاءالله رسيد.


شایان ذکر است در این دیدار « آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ، عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده ی نیروی انتظامی ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ،مهندس محمد بهمن رئیس اداره ی صمت ، سید لطیف نجات مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در بخش شاوور ،  مجید دیناروند به نمایندگی از طرف شهردار شوش ، برادر پاسدار سید محسن فاضلی مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)نزساـ ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت و..... »حضور داشتند .


در پایان امام جمعه ی شهرستان شوش به نمای.ندگی از طرف مسئولین شهرستان شوش هدایایی به سردار ابراهیم دانش اهدا نمود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست