03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۱۴3962

جلسه ی برنامه ریزی بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11 صبح روز یکشنبه 13 مردادماه 1398 ، جلسه ی برنامه ریزی ستاد بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش دوران دفاع مقدس بعنوان يكي از ماندگارترين دوران انقلاب اسلامي در تاریخ این کشور به ثبت رسيده و براي ملت ما به ويژه نسل جوان درس هاي بسياري از استقامت و از خودگذشتگي دارد.

وي با بيان اينكه عزت و احترام مردم ايران در دنيا مرهون فداكاريهاي شهدا، جانبازان و ايثارگران و تجربه گرانقدر دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: بايد ارزش‌هاي دفاع مقدس براي نسل جوان تبيين و فرهنگ ايثار و شهادت به آنها منتقل شود.

دکتر غزی در این جلسه بر لزوم توجه به هفته دفاع مقدس و ایجاد تعامل بیشتر بین ادارات و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی بویژه شهرداران تابعه شهرستان تبلیغات محیطی و فضا سازی شهری متناسب با موضوع هفته دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش همچنین با تاکید بر اهمیت ویژه مراسم دعای عرفه از مسئولان ادارات خواست که تمام اهتمام و تلاش خود را در هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم به کار گیرند و امکانات مورد نیاز آن را فراهم کنند.

در ادامه سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش به من مناسبت هفته ی دفاع مقدس که در پیش رو است از پیگیری ایجاد باغ موزه ی دفاع مقدس خبر داد .


وی در نشست برنامه ریزی هفته ی دفاع مقدس که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد ؛ سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویشی را به عنوان یکی از فرماندهان و شهدای ملی معرفی نمود و در این راستا گفت : مقرر گردیده تا آیین نکوداشتی در مهرماه 1398 برای ادای احترم به مقام فرماندهان به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شود .

سرگرد پاسدار ایمانی به وجود۲۵۰۰ رزمنده دفاع مقدس در شوش یادآور شد: در  طول هشت سال جنگ تحمیلی «هلال و احمر ، بسیج ، سپاه ، ارتش، جهاد سازندگی و .... »برای دفاع از «خاک، عزت و استقلال ایران اسلامی »فداکاری های عظیمی را انجام دادند.

وی در خصوص احداث باغ موزه دفاع مقدس در شوش خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت شوش در هشت سال دفاع مقدس و رشادت و دلاورمردی هایی که در عملیات های «8 مهر 1359 ـ  25 فروردین60  ـ عملیات غرورآفرین فتح المبین در سال 1361 ـ عملیات والفجر مقدماتی در بهمن ماه1361 که در این عملیات گردان کمیل و حنظله به محاصره درآمدند ـ عملیات والفجر یک در فروردین 1362 وعملیات سیدالشهدا در سال اردیبهشت  1365» که در جبهه ی شوش اتفاق افتاد ، تاریخ جنگ و مقاومت ؛ جزئی از میراث فرهنگی این شهرستان محسوب می شود که با کمک دکتر عدنان غزی فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان به جد پیگیر باغ موزه دفاع مقدس هستیم و سعی خواهیم کرد تا رشادت ها و حماسه ها را برای نسل جوان منتقل کنیم .

فرمانده سپاه شوش با تاکید بر این گزاره که باید فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد انتقال یابد، تصریح کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن و تهاجم فرهنگی که آحاد جامعه به ویژه قشر جوان را هدف قرار داده است، می توان با انتقال صحیح فرهنگ و ایثار شهادت و یک الگو سازی از مردان بی ادعایی که برای آزادی و امنیت ما جانفشانی کردند تلاش خواهیم کرد تا برنامه های فرهنگی را به این سمت سوق دهیم.

در پایان سرگرد پاسدار ایمانی گفت : با توجه به ظرفیتی که در حرم حضرت دانیال نبی (ع) وجود دارد که جمعیت کثیری را که تشنه ی حضور در دعای عرفه هستند میزبان مومنان باشد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان شوش در دعایی که در بردارنده ی آموزه های عرفانی و عقیدتی است سهمی از میزبانی داشته باشد.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست