04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۰۹4065

جلسه ی قرارگاه فرهنگی سردار سلیمانی شوش به منظور ریشه کنی ویروس منحوس کرونا برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

با حضور رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ، جلسه ی قرارگاه فرهنگی سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 روز یکشنبه 9 آذرماه1399 جلسه ی قرارگاه فرهنگی سردار حاج قاسم سلیمانی با محوریت برنامه ریزی برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد .

حجت‌الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش، در این نشست توضیحاتی در خصوص عملیات اجرایی قرارگاه فرهنگی سردار شهید سلیمانی ، برنامه‌ها و اهداف آن ارائه داد و گفت : پیشرفت قرارگاه فرهنگی سردار شهید سلیمانی در شهرستان شوش ، « همدلی و مشارکت جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی، بسیج  ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، خبرنگاران و سایر اعضا و اقشارمردمی مختلف» را می‌طلبد.

وی با اشاره به که اهداف و برنامه‌های مناسب با زیست بوم فرهنگی مد نظر است بیان داشت : عملیات اجتماعی و فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۳ آبان ماه 1399در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۳ دی ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در فاز اول  شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور پر شور و معنوی مردم بودیم. تمامی مردم به کمک دولت و نظام آمدند و به هموطنان خودشان از نظر مالی، معنوی کمک کردند. در طرح مواسات هم تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی از جمله « روحانیون مستقر، هیئات مذهبی، مراکز و موسسات قرآنی، آستان مقدس دانیال نبی(ع) ، سپاه ، بسیج ، انجمن ها و گروه های فرهنگی و هنری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران» حضور فعالی در کمک رسانی و اهدا بسته های معیشت به مردم و اطلاع رسانی داشتند.

وی اظهار داشت: در فاز دوم موج کرونا بر آن شدیم تا عملیات فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی را در سطح شهرستان با همکاری دستگاه های متولی و با موضوع مردم اجرایی کنیم. در این طرح تمام مردم و شبکه های اجتماعی باید فعال شوند و به میدان بیایند.


حجت‌الاسلام عارف آل کثیر  با بیان اینکه فرهنگ سازی استفاده از لوازمات بهداشتی مانند «ماسک و عدم سفر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کلیدی ترین فعالیت در راستای کاهش ویروس منحوس کرونا خواهد است » ، خاطرنشان کرد: برای فرهنگ سازی موثر در جامعه باید از لایه های دستگاه ها و ساختارهای اداری و سازمانی بیرون بیاییم و از توان مردمی و محله محور با موضوع «مساجد و ائمه جماعات و ظرفیت های محلات» استفاده بهینه و موثری داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ابراز داشت : «روحانیون مستقر در مساجد و روستاها، روحانیون طرح هجرت ، ائمه جمعه ، هیات های مذهبی ، مداحان و ذاکران اهل بیت، بانوان عرصه ی فرهنگی ، اجتماعی و دینی، شاعران آئینی ، پایگاه های مقاومت بسیج  و اصحاب رسانه و مطبوعات »  ظرفیت های تاثیرگذار در جامعه هستند که باید پای کار بیایند تا بتوانیم همچون زمان «دفاع مقدس» از این برهه تاریخی عبور کنیم.

رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به آحاد مردم ولایتمدار شهرستان شوش به خاطر ترور ناجوانمردانه ی محسن فخری زاده گفت : ترور ناجوانمردانه و شهادت چهره ی برجسته ی  دفاعی کشور ، دانشمند شهید محسن فخری زاده نشانه رذالت حاکمان متحجر و تروریست پرور استکبار و عوامل صهیونیستی آنان است. بدون شک این گونه اقدامات تروریستی نه تنها در عزم و اراده ملت بزرگ ایران اسلامی و جامعه علمی کشور خللی وارد نخواهد کرد بلکه باعث تحرک و پویایی بیش از پیش فرزندان این مرز و بوم در تداوم راه فرهیختگان خود خواهد شد.


سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن محکوم نمودن این اقدام تروریستی، شهادت مظلومانه دانشمند برجسته ی دفاعی کشور و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به خانواده معزز این شهید بزرگوار و مردم شهید پرور ایران اسلامی  ريال استان خوزستان و شهرستان شوش تسلیت عرض نمود .

وی در ادامه گفت : علاوه بر اطلاع رسانی اصحاب رسانه و مطبوعات که  به درستی به آنها اشاره شد ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از تأثیرگزاران در مدیریت این ویروس منحوس هستند و علاوه بر آن ؛ انجمن شعر فارسی با برگزاری شب شعر ، انجمن فیلم و عکس با برپایی مسابقات مجازی عکس ، انجمن نویسندگان با اجرای مسابقه ی مجازی داستان نویسی  و گروه تئاتر اندیشه با برگزاری مسابقه ی مجازی نمایشنامه نویسی با موضوع کرونا  می توانند همانند گذشته فعالیت هایی داشته باشند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست