04232024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۱۵4112

مراسم گرامیداشت ارتحال حکیم فقید علامه محمدتقی مصباح یزدی در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت امام جمعه ی شهرستان شوش ، ستاد برگزاری نماز جمعه ، اداره ی تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف و امور خیریه و زعیم حوزه های علیمه ی آیین گرامیداشت ارتحال حکیم فقید علامه محمدتقی مصباح یزدی و اولین سالگرد سردار دلها در شبستان آستان مقدس دانیال نبی(ع) برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 روز دوشنبه 15 دی ماه 1399 آیین ارتحال حکیم فقید علامه محمدتقی مصباح یزدی و اولین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با حضور اعضای شورای اداری و شورای تأمین در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) با سخنرانی آیت الله سید محمد امام ، زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش برگزار شد .

وی افزود : مجتهد و فیلسوف ، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه ی آموزشی و پژوهش امام خمینی(ره) ، نماینده ی منتخب مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزه ی علمیه ی قم بود.


آیت الله امام در ادامه یادآور شد : علامه مصباح یزدی  از منظر دینی به دلیل نوشتارهایش در زمینه  ی «تفسیر موضوعی قرآن، و فلسفه اسلامی» ، به ویژه یکی از کتاب‌های درسی حوزه تحت عنوان «آموزش فلسفه» که به زبان‌های عربی، انگلیسی و غیره نیز ترجمه شده‌است . استاد فلسفه و تفسیر خوانده می‌شد. مصباح که از دوره ی دوم مجلس خبرگان رهبری نماینده استان تهران در آن بود،


وی در بخش پایانی سخنان خود به رشادت ها و دلاورمردی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت : مبارزات و مجاهدت های وصف نشدنی سردار سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اسلام و ایران اسلامی، چه در داخل مرزهای ایران و در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و چه در خارج از مرزهای ایران در مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در سوریه، عراق، افغانستان و ... طی دو دهه اخیر، ایشان را به یک قهرمان قدرتمند و پرآوازه نه تنها برای ایران بلکه برای تمام آزادی خواهان و حتی دشمنان ایشان تبدیل کرد. نقش بی بدیل و قدرتمند سردار سپهبد شهید سلیمانی در تقویت و استحکام محور مقاومت در منطقه، پایان دادن به گروه تروریستی داعش، مبارزه با تروریسم و گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران در منطقه و جهان، باعث شد طی چند سال اخیر ایشان به عنوان پرنفوذترین و اثرگذارترین فرد در تحولات خاورمیانه و همچنین، اصلی ترین دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسانه های جهان شناخته و مطرح شود. از همین رو، بیان و پاسداشت رشادت ها و مجاهدت های این شهید والامقام از جمله اقداماتی است که می تواند به شناخت بیشتر شخصیت و خدمات ایشان به ایران و اسلام و همچنین زنده نگه داشتن راه و هدف این شهید کمک نماید. در این راستا، نگارش کتاب هایی در وصف رشادت ها و تلاش های بی وقفه این شهید بزرگوار بهترین گنجینه ای است که می تواند سال های سال در اختیار همگان قرار گیرد.


 

زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش در پایان روضه ی بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) را قرائت نمود و حاضرین در مراسم را در غم و اندوه فرو برد .


 

 

از دیگر برنامه های این آیین می توان به « تلاوت آیاتی از قرآن کریم ـ ذکر مصیبت و نوحه سرایی» توسط مداحان مجمع الذاکرین شهرستان شوش اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست