04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۴۲۱4364

نشست خبری استاد کاظم شیاعی با چهار نشریه ی بومی شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

استاد کاظم شیاعی دارنده ی نشان چهارم بازیگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کرخه ، سرپرست گروه تئاتر شمس الشموش شهر الوان ،استاد فن بیان که دستی هم در نوازندگی سنتور دارد پس از یادهمین جلسه ی کارگاه آموزش فن بیان در یک نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 20:30 دوشنبه 21 تیرماه1400 استاد کاظم شیاعی در مقدمه ای ضمن قدردانی از دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رضا ذاکری کارشناس فرهنگی ، محمد دیناروند کارشناس هنری ، قاسم لطیف مسئول دفتر سرپرستی اداره و سایر پرسنل این اداره و همچنین قدردانی از عباس کرم الهی که کلیه ی جلسات فن بیان را پوشش خبری داد و در ادامه سالروز  ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه ی زهرا(س) و روز ازدواج را تبریک گفت و آمادگی خود را برای پاسخگویی به سئوالات اعلام نمود .

شوش نیوز :

با چه انگیزه و چه هدفی به صورت رایگان کارگاه آموزش فن بیان در سطح مقدماتی را برگزار کردید ؟

استاد شیاعی :

طبیعتا همه ی ماها نیازمند به فراگیری علم و دانش هستیم و از آنجایی که اصالتا یک شهروند شوشی هستیم  هدفم این بود در سال تولید ، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها ، ذکات علم خود را در اختیار هنرمندان این شهر قرار دهم ، در این دوره که ا2 جلسه است در مجموع 36 ساعت مفید در اختیار کسانی بودم که بین آنها هم پیشکسوت حضور داشت و هم از قشر نوجوان و تمام تماشم را به کار گرفتم که از بزرگسال ترین تا نوجوان ترین عضو کلاس از مطالب بهره ببرند .در ادامه ی پاسخگویی به این سئوال جا دارد از استاد دانشگاه دکترفاطمه چنانی که در این دوره یار و یاور ما بود  تشکر و قدردانی نمایم .


شوش نیوز :

با توجه به این که فن بیان اختصاص به یک طیف خاص ندارد و سخنرانان ، گویندگان ، مجریان و بازیگران می توانند از فن بیان استفاده کنند ، بفرمایید که در این دوره بیشتر چه طیفی در کلاس حضور داشتند؟و شخصا از کدام طیف بیشتر رضایت دارید ؟

استاد شیاعی :

با توجه به این که دوره ی ما به دو قسمت «فن بیان و بازیگری» اختصاص داشت اما در مجموع قشر خبرنگاران بیشتر از سایر طیف ها توانست رضایت ما را جلب نمایند و پس از آن آنهایی که به مجری گری علاقه داشتند هر چند که تعدادی از شاعران و بازیگران تئاتر هم در جمع ما حضور داشتند ولی باید گفت که حضور این طیف کمرنگ تر نسبت به سایر طیف ها بود و ما از بازیگران انتظار بیشتری داشتیم که در این دوره شرکت نمایند .


صدای کرخه :

آیا بعد از این دوره ، شاهد برگزاری دوره های دیگری هم خواهیم بود ؟

استاد شیاعی :

اجازه بدهید جلسه ی آخر که برگزار شد با توجه به اینکه با عباس کرم الهی دوستی دیرینه ای دارم با ایشان در ارتباط خواهم بود و اگر خداوند یکتا توفیق حاصل نمود نتیجه کار را اعلام خواهم کرد .

شوش 24 :

هر چند که اصالتا شوشی هستید ولی به هر جهت برای هر جلسه از اهواز می آیید و این قابل تحسین است هر چند که انتظار می رفت که هنرمندان این این کلاس بیش از این استقبال می کردند ، اما به هر جهت  اشاره کردید این 12 جلسه سطح مقدماتی و برای اینکه کامل شوید می بایست دوره های «ابتدایی ـ تکمیلی ـ پیشرفته ـ سطح 1 و سطح 2» را نیز پشت سر بگذارید که این دو سال به درازا کشیده می شود در صورتی که بخواهید این دوره ها را برگزار نمایید از امکانات و تجهیزات موجود رضایت دارید ؟


استاد شیاعی :

طبیعتا با وجود شیوه ویروس منحوس کرونا که اکنون وارد پنجمین موج آن در سطح کشور و استان خوزستان شده ایم ، یکی از عدم استقبال برخی از هنرمندان از این کلاس همین ویروس کرونا بوده است هر چند ما در کلاس تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را لحاظ کرده ایم و هر کدام از هنرجویان یک بطری الکل هم همراه خود دارد پس ویروس منحوس کرونا نمی تواند بهانه ی خوبی باشد .

وی افزود به امکانات و تجهیزات اشاره کردید ، در پلاتوی شهید احمد حیاری که این دوره  برگزار شد فقط از یک دستگاه خنک کننده وجود دارد که در روزهای گرم و طاعت فرسا نمی توند سالن را خنک کنند امید است اگه قرار باشد دوره های بعدی در این سالن برگزار شود سیستم خنک کننده آن توسعه یابد چون ما هر چه رو به جلو می رویم هوا گرمتر می شود  .

شوش نیوز :

در آخر این نشست خبری از شما انتظار داریم حرف دلت را با هنرمندان شهرستان شوش در میان بگذارید ؟

استاد شیاعی :

خودم افسوس می خورم که چرا نتوانستم از تجربیات هنرمندان شوش استفاده کنم و امیدوارم ان شاالله در دوره های بعدی خودشان میزبان باشند و ما از آنها نهایت استفاده را ببریم و امیدوارم که همه ی ما در خدمت این جوانان جویای نام باشیم . در پایان از شما خبرنگاران عزیز و تلاشگر و جهادی کمال تشکر و قدردانی را دارم خصوصا دوست و برادرعباس کرم الهی که بیش از 26 سال است با ایشان در عرصه های فرهنگی و هنری خاطرات درخشانی را دارم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست