03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۷۰۱4502

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در میدان صبحگاه سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس : سید اسماعیل موسوی

در اولین روز از هفته ی دفاع مقدس که به عنوان « پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت» نامگذاری شده است  ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در میدان صبحگاه سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت 7:30 صبح  روز چهارشنبه 31 شهریورماه1400 به مناسبت آغاز هفته ی دفاع مقدس صبحگاه مشترک نیروهای مسلح همراه با رزمایش کمک های مؤمنانه در قالب « پویش همکلاسی مهربان 2» با حضور « امام جمعه ، دادستان  عمومی و انقلاب ، اعضای شورای اداری ، سبزپوشان سپاه پاسداران ، درجه داران نیروی انتظامی ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان همیشه در صحنه »در میدان صبحگاه سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

سرهنگ دوم پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا و هفته ی دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس به ما آموخت که انقلابی گری و زیست انقلابی گری صرفا به آن دوره محدود نبوده و نخواهد بود . تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند. بنابراین برای تقویت روحیه ی انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان انتقال داد.

وی افزود : دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از تاریخ است و می توان گفت حتی بخشی از هویت ملی ما نیز محسوب می شود. بنابراین نهادهای مرتبط با این موضوع باید استفاده از تکنولوژی ها و ابزارهای «نوین فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت» را نسل به نسل منتقل کنند و نباید اجازه دهند که موضوع «جهاد و شهادت» مورد غفلت قرار بگیرد.

 

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش در پایان به نشانه های  انقلابی بودن  اشاتره کرد و تصریح نمود : یک فرد انقلابی « مولد شجاعت و نترسیدن از هیاهوی دشمن است ـ استقامت را در برابر دشمن می افریند ـ  مولد قدرت و انرژی است و خطر پذیری معقول را بر محافظه کاری و ترس بیجا برطرف می کند  » .

 

در ادامه حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس به نیروهای مسلح  گفت : آغاز هفته ی دفاع از « مرز و بوم ، عقیده ، شرف  و ایمان » رابه همه ی عزیزان تبریک و تهنیت عزض می کنم ، روزی که دشمن تا بن دندان مسلح به خیال واهی خودش  می آید و به راحتی  تصرف می کند مملکت اسلامی را  و تمام آنچه که هست را  تقدیم ارباب خودش استکبار جهانی  می کند  ، اما اتفاقی که افتاد  این بود که نه تنها  دشمنان ما موفق نشدند  ، نه تنها دشمن تا بن دندان مسلح و کشورهایی که او را همراهی می کردندکه چیزی در حدود 80 کشور در این عرصه ی جنگ تحمیلی  حضور داشتند بلکه خداوند عزت را را به این مردم اسلامی داد ، عزتمندی متعلق به مردم عزیز ایران اسلامی شد .

 

وی افزود : امروز 31 شهریور  یوم الله است  ؛ خداوند عالم  به انسان ها  در آیه ی 5 از سوره ی ابراهیم می فرماید :« وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ /// و ما موسی عمران را با آیات خود (با تورات و معجزات، بر فرعونیان) فرستادیم که قومت را از ظلمات (جهل و گمراهی) بیرون آور و به عالم نور رسان و روزهای خدا را به یاد آنها آور، که در این یادآوری بر هر شخصی که صبور و شکرگزار است دلایل روشنی نهفته است (ایّام اللّه را برخی به ایام عهد الست و روزگار عالم ذر، و برخی به ایام ظهور پیغمبران و برخی حوادث عظیم لطف بر مؤمنان و قهر بر کافران تفسیر کرده‌اند)». و همچنین در آیه ی 14 از سوره ی جاثیه می فرماید : « قُلْ لِلَّذِينَ آمَنُوا يَغْفِرُوا لِلَّذِينَ لَا يَرْجُونَ أَيَّامَ اللَّهِ لِيَجْزِيَ قَوْمًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ/// به آنان که ایمان آورده‌اند بگو که از (جور جهالتهای) مردمی که به ایّام الهی (و روز وعده‌های خدا) امیدوار نیستند درگذرند تا خدا عاقبت هر قومی را به پاداش اعمال خود برساند.»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود یادآور شد : اگر ما از یوم الله  استفاده برای حرکت « رو به جلو ـ پیشرفت ـ سعادت ـ رشد و بالندگی »استفاده کردیم قطعا موفق خواهیم بود اما اکر یوم الله را فراموش کردیم ونعمت هایی را که خداوند عالم به ما داده است ، اگر فراموش کردیم  نصرت هایی را کرد خداوند نصیب ما کرده است ؛ اگر یادمان رفت که چه اتفاقی افتاده است ، یادمان رفت که چه سختی هایی داشتیم ولی خداوند عالم چه نصرت هایی شامل حال ما شد  ؛ جوانان برومندعزیز ایران اسلامی با دستهای خالی ، بدون آموزش های تخصصی در مقابل دشمن ایستادند  ، در مقابل سلاح های به روز  دشمن ایستادند  اما پیروزی مال کی بود؟ موفقیت نصیب چه کسی شد؟ اکر آن موقع می خواستیم حساب  و کتاب دنیایی بکنیم ، می گفتیم رژیم بعث عراق با این سلاح هایی که در اختیار دارد  در حالی که ما نداریم ؛ نیروهای رژیم بحث عراق  انواع آموزش های تخصصی را دیده اند اما ما این آموزش ها را به چشم ندیده ایم  ، رژیم بعث عراق از طریق 80 کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد انواع حمایت ها قرار می گیرد ولی ما که تنها هستیم و هیچ کس کمکمان نمی کند  پس رها کنیم ، خیر اینطور نیست  .

 

وی افزود : عزیزان مرد و زن و پیر و جوان ایستادند  و این رمز پیروزی چه بود ؟ لذا ما باید یاد کنیم از یوم الله و رمز پیروزی را بدانیم و چراغ راهی قرار بدهیم برای حرکت رو به جلو   در این راستا اولین نکته ای که «رزمندگان ، شهدا و جانبازن  و تمام کسانی که در پشت  جبهه حمایت می کردند» و آن را باور داشتند ، ایمان راسخ به وعده های الهی داشتند ؛ به وعده های الهی اعتقاد داشتند  اگر خداوند عالم آیه ی 7 از سوره ی محمد فرموده است : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ///ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.» می دانستند اگر دین خدا را یاری بکنند خداوند هم یاری می کند ؛ می دانستند «لا حول ولا قوة الا بالله العلی العظیم /// هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست.» تمام این سلاح ها پوش  و بی معناست  ، سلاحی که همراه آن ایمان به خدا نباشد ارزشی ندارد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه یادآور شد : جامعه ی اسلامی باید قدرتمند باشد باید به روزترین سلاح ها و غنی ترین سلاح ها را داشته باشد اما سلاح به تنهایی کفایت نمی کند ایمان به خدا باید باشد باید باور داشته باشیم خدا علم در زندگی مان  ؛ در عرصه ی دفاع مقدس عزیزانی که حضور داشتند باور داشتند حضور خدا را ، لحظه به لحظه در تمام امورات زندگی خداوند را احساس می کردند ؛ برای همین بود که شما وقتی خاطرات جنگ و دفاع مقدس را مطالعه می کنید با کسانی طرف هستید که انگار جز این زمین نبوده اند ، در واقع  کسانی بودند که بر روی زمین زندگی می کردند اما انفاس قدسی رهبرشان آنها را متحول کرد ، خدا باور نمود .

امام جمعه ی شهرستان شوش  افزود : شاخه  ی دومی که در وجود آنها بود بدون چون و چرا ؛ ولایت پذیری و اطاعت از ولی فقیه بود ، سر در راه ولایت گذاشتند ، تمام خواست آنها این بود که رضایت رهبر و ولی خودشان را کسب نمایند چون کسب رضایت ولی را رضایت خدا می دانستند ، می دانستند اگر می خواهند  رضایت خدا را به دست بیاورند باید در مسیر منویات رهبرشان  قدم بردارند .، گاهی اوقات رهبر ما حرف می زند ما یک نظر دیگه ای داریم ، به هر حال انسان هستیم و نظر می دهیم ولی چطور با این نظرها ولی چطور معامله می کنیم با این نظرها؟

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل برای اثبات گفته ی خود مثالی اشاره کرد و گفت : وقتی در دوره ی دوم ریاست جمهوری مقام معظم رهبری  ، ایشان نمی خواستند  نخست وزیری را دوباره  به میرحسین موسوی بدهند  بالاخره چهار سال او را مورد محک قرار داده بود و به این نتیجه رسیده بودند  که به درد نخست وزیری نمی خورد  ، قصد داشت شخص دیگری را معرفی نماید ، وقتی که هجمه ها آغاز می شود و امام خمینی(ره) می بیند که شزایط خوبی نیست که نخست وزیر عوض شود  به دوستان می گوید که بروید و با رئیس جمهور صحبت کنید تا مجدد میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر معرفی شود ، خدا رحمتش کند مرحوم آیت الله یزدی تعریف می کرد  که رئیس جمهور خودش باید تصمیم بگیرد حالا من چه باید به او بگویم ؟ بگویم این را امام گفته است ؟این در گمان آیت الله یزدی بود گفت تا رفتم کلی مقدمه چینی کردم و وقتی اصل موضوع را با رهبر  از لسان امام خمینی(ره) بازگو نمودم ، مقام معظم رهبری فرمود : « امام مملکت هستند هر چه بگوید اجرا می شود ، چه اشکال دارد توصیه ی آقا بر روی چشم ما جا دارد ، پیشوای ما دستور داده است .»

 

وی در ادامه به مثال دیگری اشاره کرد و خاطرنشان نمود ؛ مقام معظم رهبر ی می فرماید : « در همان ابتدای عرصه ی دفاع مقدس عزیزانمان در نیروهای مسلح آمدند سراغ بنده ، کاغذی را به من دادند که در آن تمام موجودی سلاح و مهمات و تجهیزات ما نوشته بودند که ما با این موجودی تا چند روز بیشتر نمی توانیم دوام بیاوریم چه باید بکنیم؟ این را که شنیدم دلم لرزید  رفتم خدمت امام راحل قبل از این که کاغذ را بزارم جلوی امام دستور جنگ را صادر کرد . گفتم آقا سلاح نداریم ، تجهیزات نداریم ، مهمات نداریم ، گفتم چشم آقا » این تبعیت از  رهبر است ، امروز اگر اگر ولی امر مسلمین حرفی می زند ، ولایت پذیری فقط به این نیست که ما عکس امام راحل و مقام معظم رهبری را در اتاق خود نصب کنیم یا در بک ران گوشی تلفن همراهمون قرار دهیم خیر ؟ بلکه به عمل است ؛ چقدر حرف های رهبر را تعبیر و تفسیر کرده ایم؟اگر حضرت آقا مطالبی را مثلا در باب هیئت ها می فرماید  زمانی فرموده بود چه معنایی دارد که لخت می شوید و سینه می زنید ، بعضی ها شروع کردن به تعبیر و تفسیر کردن ولی هیئتی های اصیل و ریشه دار گفتند «چشم هر چه آقا بفرماید » درست است ما ممکن است نظری داشته باشیم  . اگر درباب من امام جمعه فرمود : « امام جمعه کار اقصادی نکند » دستور دادند  من امام جمعه نمی تواند بیایم تعبیر و تفسیر کنم  بگم رهبر فرمود  ولی من بگویم اگر می خواهم کار فرهنگی انجام دهم چطور نباید کار اقتصادی انجام دهم ؟چون رهبر فرموده باید بگویم چشم ، اگر رهبر فرمودند امام جمعه باید بین مردم باشد  من نمی توانم تعبیر و تفسیر بیاورم  و بگویم به خاطر امنیت نباید بین مردم باشم خیر اصلا چه معنایی دارد که بین مردم نباشم؟

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود : اگر مقام معظم رهبری می فرماید : « نماینده در کارهای اجرایی حق دخالت ندارد ؛ اگر نماینده دخالت کرد ولایی نیست  .» اگر بخواهم به نمونه ای اشاره کنم  در مورد فرماندار است ؛ حالا ما بیاییم نسبت به معلم یک آموزشگاه و یا پایین ترین رده ی یک دستگاه نظر بدهیم یعنی از مسیر ولایت خارج شده ایم . در تمام افراد جامعه و در تمام اصناف ؛ اگر آمدن ، واکسن ملی را تأتیید کردندو خودشون تزریق کردند  دیگر اینکه می گویند واکسن نزنید  معنایی ندارد  ، پس دومین نکته ای که عزیزانمان در عرصه ی دفاع  داشتند ولایت پذیری آنها بود .فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است ، تمام .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به  بصیرت و هوشیاری رزمندگان به عنوان سومین نکته اشاره کرد و گفت : رزمندگان بصیر بودند ، دشمن را از دوست تشخبص می دادند و می شناختند امروز ما هم باید بصیرت داشته باشیم  ، یکی از عواملی که  در فتنه سال 88باعث شد  این فتنه زمان طولانی به خود اختصاص داد عدم بصیرت بود بین عوام و خواص  چون بصیرت کافی را نداشتند  ؛ ما باید بصیرت داشته باشیم باید نسبت به تحرکات دشمن هوشیار باشیم ، تحرکات دشمن را بشناسیم  ، بدانیم دشمن  چه کاری را می خواهد انجام دهد  ، هشت سال ما را با  « FATF »مشغول کردند و گفتن اگر آب هم می خواهید بخورید باید به FATF بپیوندید نه اینکه ما نپیوسته بودیم خیر یک بند از FATF را در مجمع تشخیص مصلحت نظام  به شور و مشورت گذاشته بادند برای مابقی مفاد آن دولت امضاء کرده بود  و هشت سال مردم را بابت این که اگر واکسن می خواهید باید مفاد FATF را به طور کامل اجرا کنید ، امروز این واکسن هایی که دارد وارد کشور می شودآیا FATF امضاء شد؟ اگر بخواهید به مجموعه های شانگهای بپیوندید بایدFATF را بپذیرید الان ما عضو رسمی همکاری های شانگهای شدیم آیا FATF امضاء شد؟ خیر ـ چر ا؟ چون اهداف دشمن را نمی فهمیدند ؛ نمی فهمیدند دشمن برای چه می گوید FATF باید امضاء شود برای چه می گوید برجام امضاء شود برای اینکه بالاتر از آن امضاء شود برای چه سند 2030 را آوردند و به ما دادند و گفتند این را اجرا کنید؟ برای چه توافق پاریس را باید  ملزم باشید ؟ برای چهMPTرا  چماق کردند و هر روز این MPT را روی سر ما می کوبند ؟ ولی می بینید خودشان توافق نامه ها و کارهایی که انجام می دهند  و فروش های سلاح های هسته ای را به کشورهای منطقه  دارند انجام می دهند چرا؟ به خاطر اینکه  دشمن به دنبال این است که ما ایستا باشیم و قطعا ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم  بلکه ما به دنبال فناوری هستیم . « برای بهداشت ، برای پزشکی  ، برای برق  و مصارف دیگری »که می شود از فناوری استفاده کرد . امروز چرا ما باید در خوزستان تنش آبی داشته باشیم ؟ این همه دریا در کنار این استان قرار دارد  ما می توانیم با فناوری هسته ای ، آب تصفیه کن و آب شیرین کن درست کنید ؛ رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بصیر و هوشیار بودند .

 

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : نکته ی آخر این که رزمندگان توکل و تکیه شان به خداوند عالم بود ، آنچه را که می گرفتند از « نماز شب ـ ار راز و نیاز  ، اشک و گریه » می گرفتند ؛ همانند آن دو رفیقی که فرمانده و معاونش بودند در محضر حضرت آقا تعریف کرد معاون شهید شد ، فرمانده شهید نشد یک روز فرمانده معاون را در خواب دید و به معاون خود گفت : « فلانی ما هر جا بودیم با هم بودیم اما الان چرا مرا تنها گذاشتی؟ چرا تو رفتی و من ماندم ؟ چه چیزی  و چه عاملی باعث شد که تو رفتی؟ ، آن معاون به فرمانده گفت : « اشک» ، اشک تعبیر این عارف واصل  شهید حاج قاسم سلیمانی است که امروز هر چه می خوانیم در باب رفتارهای ایشان  به عارف واصل بودنش بیشتر پی می بریم  ؛ این سردار دلها فرمود : « قبل از اینکه شهید شوی باید شهید شوی » تا ما توکل و اتکایمان به خداوند عالم نباشد هیچ کاری را پیش نخواهیم برد .


حسن ختام صبحگاه مشترک « نهضت کمک مومنانه ، پویش همکلاسی مهربان ۲» ویژه ی هفته ی دفاع مقدس و دهه ی آخر ماه صفر بود که به همت «بسیج سازندگی سپاه ناحیه ی شوش  ـ حوزه ی مقاومت بسیج دانش آموزی شوش ـ مجمع خیرین شهرستان شوش » 200 بسته ی معیشتی با همکاری گروه های جهادی و حوزه های مقاومت و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر بین نیازمندان و دانش آموزان نیازمند بازمانده از تحصیل توزیع گردید.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست