04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۸۰۳4583

جشن میلاد خاتم انبیاء(ص) در مسجد امام حسن عسکری(ع) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ جمیل برما 

هم زمان با میلاد حضرت خاتم انبیاء محمد مصطفی(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) به همت پایگاه مقاومت بسیج امام حسن عسکری(ع) حوزه ی مقاونت شهید دانش ،جشن میلاد خاتم انبیاء(ص) در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد .

در این آیین حجت الاسلام رضا ترنج مسئول حلقات صالحین حسینه ی قاسم ابن الحسن(ع) پایگاه مقاومت امام حسن عسکری(ع) پیرامون هفته ی وحدت گفت : نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری ماندگار از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) برای اینکه روایات مختلف درباره ی روز ولادت پیامبر مکرم اسلام (ص)به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا به نمادی از وحدت و همبستگی امت واحده تبدیل شود. خداوند به واسطه اسلام، نعمت بزرگ ﺗألیف قلوب را به مردم هدیه داد؛ نعمتی که همگان باید قدر آن را بدانیم و از برکات آن برای تحکیم وحدت بهره گیریم. تکلیف و ضرورت ایجاب می‌کند جهان اسلام بدون تنش و هرگونه اختلاف نظر با وحدت کامل، مباحث فقهی و تفاوت تاریخی را کنار بگذارد و بیش از گذشته با وحدت به ریسمان الهی چنگ زنند.


وی افزود : هفته ی وحدت  نماد « همدلی، اخلاق‌ محوری و عظمت مسلمین و برادری شیعه و سنی» است؛ به نوعی می‌توان گفت که هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است. هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و در جهت زدودن اختلافات و همچنین، مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست، وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.


در ادامه برخی ازشاعران در وصف رسول اکرم(ص) به خوانش شعر پرداختند و مداحان با مولودخوانی جمعیت حاضر در جشن را به کف زدن تشویق نمودند .


شایان ذکر است «حجت الاسلام شیخعارف فرهادیان معاونت تعلیم وتربیت سپاه ناحیه شوش و جمعی از نیروهای بسیجی» حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست