04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۲۲۲4766

مردم دهک های پایین صبوری کنند وضعیت خرید آنها تقویت می شود

به قلم ـ عباس کرم الهی

تاکنون یارانه ی پنهان در جیب سرمایه داران ، دلادلان و قاچاقچیان تحت عنوان ارز 4200 تومانی می رفت و فشر اصلی روی کمر مردم دهک های پایین جامعه بود ، الان هم که به صورت موقت دو ماه رایانه به حساب دهک های مختلف واریز شده است به این دلیل است تا دولت سیزدهم بتواند زیر ساخت های طرح اصلی را آماده کند .

شاید بپرسید طرح یارانه ی جدید چیست و به چه رو.شی قرار است اجرا شود ؟

این حق مسلم شماست که بدانید ، در این طرج جدید چه بخواهیم و چه نخواهیم قیمت ها بالا خواهذد رفت تا به نرخ بازار آزاد برسد ، سئوال دوم شما این است که چرا؟  کاملا واضح وروشن است وقتی  قیمت ها به نرخ بازار آزاد برسه دیگر دست قاچاچیان برای احتکار به امید اینکه روز جنس را گرانتر بفروشند قطع خواهد شد . این یکی از برنامه های دولت یسیزدهم است ولی پایان کار نیست . بلکه هدف اصلی دولت سیزدهم اینه به طور مثل اگر مرغ در بازار به هر کیلویی 150 تومان برسد ، من و شما به عنوان دهک های جامعه یا به عبارتی افراد حقیقی جامعه با کالا برگی که در اختیار خواهیم گرفت به میزان 8 تا 10 کیلوگرم مرغ را به کیلویی 30 تومان  خریداری می کنیم و عامل فروشنده با همان رسید کالا برگ ما از دولت 120 تومان باقیمانده ی هر کیلومرغ را دریافت می کند یعمی ما به التفاوتش را فروشنده به صورت الکترونیک و آنلاین  که ثبت شده است با مراجعه به بانک دریافت می کند .با این مدل پرداخت قاچاق صفر ممی شود  و یارانه عادلانه توزیع می گردد .

اما سئوال بعدی شما ممکن است این باشد که چرا تاکنون  در جامعه آشفته بازار بود ، دولت های قبلی نظارت را رها کرده بودند و گران فروشی و کم فروشی روز به روز و ساعت به ساعت بیشتر و بیشتر مشاهده می گردید ، دولت از بالا به تولید کننده ها پول می داد که مرغ 150 تومانی را به مصرف کننده 30 تومان بفروشد اما این کار به صورت دقیقا صورت نمی گرفت ، یک نفر که وضع مالی اش خوب بود می رفت فروشگاه 100 کیلو مرغ کیلویی 30 هزار تومان می خرید یعنی 100 تا 120 هزار تومان یارانه می گرفت و در مجموع این یارانه به 10 میلیون و 200 هزار تومان می رسید ، اما در مقابل یکی که وضع مالی اش خوب نبود می رفت 2 کیلو مرغ را به همان قیمت کیلویی 30 تومان می خرید برای این فرد 240 هزار تومان راسانه داشته است که البته به این رایانه ها پنهان گفته می شود .

 

هر چند هنوز پولی که به عنوان یارانه به حساب مردم واریز شده ممکن است نسبت ه قیمت اجناس قدری پایین ترباشد اگر اگر صبور باشید این موازنه به جایی خواهد رسید که مردم چه بسا از پول همین رایانه ها پس انداز هم داشته باشند و در مقابل دلالان و قاچاقچیاق  دستشان کوتاه شده  و وضعیت خرسذ مردم از یک طرف و فراوانی مواد غذایی در بازار از طرف دیگر همانند گذشته خواهد بود و ثبات به جامعه بر می گردد فقط باید قدری صبوری کرد و با دولت مردمی همکاری نماید . ان شاءالله .این به خودی خود یک جهاد بیین است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست