04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۸۲۷1973

ماکت های واقعه ی عاشورا و ابزار جنگ سرد در کوی طالقانی هفت تپه با استفاده از گل ساخته شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ زهرا سگوند

به همت کانون فرهنگی و هنری بشارت ، روز چهارشنبه 26آبان1395 ساعت 10 صبح ، نونهالان  این کانون در دبستان حضرت رقیه (س) در کوی آیت الله طالقانی هفت تپه با ساختن ابزار جنگ سرد و ماکت های واقعه ی عاشورا با استفاده از گل ، نمایشگاهی را دایر شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ «شمشیر ، تنور خولی ـ دستان  و علم قمر بنی هاشم (ع) و گهواره ی حضرت علی اصغر(ع) » برخی از ابزار ساخته شده هستند که توسط نونهالان کانون فرهنگی و هنری ساخته شده است .

ساخت ماکت واقعه ی عاشورا شامل « شط فرات ، خیمه امام حسین(ع)  و امام سجاد ، قتلگاه امام حسین (ع) ، تل زینبیه ، زنان ، کودکان  و اهلبیت امام (ع) ، ذولجناح امام حسین(ع) ، لشکریان یزید به نمایش گذاشته شده است.

زهرا سگوند مدیر کانون فرهنگی هنری بشارت در این راستا عنوان نمود  : مردم متدین و ولایتمدار شهرستان شوش همواره در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی آداب و رسوم والایی داشته و در تعالی فرهنگ ایران اسلامی سهم بسزایی داشته و دارند  و ارادت مردم این دیار به امام حسین (ع) انکارناپذیر است به طوری که منابع و کتاب های نویسندگان و شعرای این منطقه به روشنی گویای این حقیقت است.

وی افزود : ایام محرم و صفر نیز بین مردم این دیار  از احترام ویژه ای برخوردار بوده است و امروز نيز اين چنين است به گونه ای که در طول این دو ماه هیچ گونه مراسم شادی همچون عروسی و جشن های سرور و برگزار نمی شود.


مدیر کانون فرهنگی و هنری بشارت  در ادامه خاطر نشان نمود : یکی از این مراسم تاریخی و کهن که برگرفته از تمدن غنی و اسلامی مردم مسلمان شوش است و هر ساله در روز عاشورای حسینی برگزار می شود مراسم تعزیه ی حسینی است که به گفته افراد محلی از گذشته های دور تا کنون و هر سال باشکوه خاصی در شهر شوش و حومه برگزار می شود و ما هم امروز با توجه به این که خاک  یکی از نمادهای حرن و اندوه در ماه محرم وصفر است بر آن شدیم که با درست کردن گل از خاک رس این ابزار را توسط نونهالان بسازیم تا در آستانه ی فرا رسیدن اربعین حسینی دین خود را ادا کرده باشیم .

زهرا سگوند در ادامه به مشکلات کانون خود پرداخت و در این زمینه اظهار داشت : سال گذشته اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با ارسال نامه ای به مدیریت نیشکر هفت تپه خواستار در اختیار گذاشتن مکانی جهت استقرار کانون و فعالیت اعضای آن در منطقه ی صنعتی هفت تپه شد اما با واگذاری شرکت به بخش خصوصی تاکنون  ما مکانی برای فعالیت نداریم و هر برنامه ای را که می خواهیم برگزار کنیم در یکی از خانه های اعضاء خصوصاً خانه ی حسین داودی که دخترش  از مربیان ما است برنامه های خود را اجرا می کنیم ، اما اگر قرار است به این روال پیش رود بی شک روز به روز از اعضای کانون کاسته می گردد .


وی در ادامه سفره ی دل خود را باز نمود و پس از این که آهی از اعماق درون کشید بیان نمود : تا کی باید  اعضای کانون را برای برنامه ها  به این سو و آن سو بکشانم ؟ چرا کسی نیست که در راه رضای خدا برای ما دلسوزی کند و مشکل مکان ما را حل نماید ؟ تابستان سال گذشته مشتاقانی به این کانون جذب شده بودند به این امید که تا چند ماه آینده صاحب مکانی می شویم اما وقتی که دیدند پشتیبانی نداریم یکی پس از دیگری کناره گیری کرده و قطعا اگر به همین روال پیش رود و مابقی اعضاء در اجرای برنامه ها حضور نداشته و همکاری نکنند نباید تعجب کرد .


مدیر کانون فرهنگی و هنری بشارت سپس نصریح نمود : در حال حاضر خانه ای که به عنوان فاطمیه  در منطقه ی 40 دستگاه هفت تپه  به فردی واگذار شده  به جز  یک جلسه ی قرآن در ماه مبارک رمضان  و نهایتاً دهه ی اول عاشورا  در طول سال  تعطیل می باشد در حالی که ما مرتب اجرای برنامه داریم ولی بی سرپناه هستیم و یا خانه ای در همین منطقه که دقیقاً مقابل خانه ی ماست و بیش از یک سال است که خالی از سکنه است آن را در اختیار کانون ما قرار نمی دهند و خیلی مکان های دیگر که بلااستفاده مانده اند و تار عنکبوت آنها را در برگرفته که اگر به این روال پیش رود هم ایجاد نا امنی می شود و هم به خاطر عدم رسیدگی به این خانه ها و مکان ها احتمال هر گونه تخلفی را می توان پیش بینی کرد .


زهرا سگوند در پایان ضمن تقدیر و تشگر از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که ندای مردم را به گوش مسئولین می رساند خطاب به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت : ابتدا جا دارد انتصاب شایسته و به حق نخبه و دردآشنایی از شهر پیامبر باران یعنی دکتر محمد جوروند را به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تبریک و تهنیت عرض کنم  و شفاف و بی پرده به ایشان بگویم وقتی که شما با انتشار اشعار ولایی و مذهبی و با نگاشتن نمایشنامه ی « دعبل دار بردوش »  به مسائل و مشکلات کانون های فرهنگی و هنری آشنا هستید ، کانون های فرهنگی و هنری مستقر در منطقه ی صنعتی هفت تپه را که نه شهر است و نه روستا را دریابید ؛ خصوصاً کانون فرهنگی هنری بشارت را که اگر مشکل مکانش حل شود بی شک زینب کانون های فرهنگی هنری استان خوزستان که مدیریت آنها را بانوان هدایت می کنند خواهد شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست