03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۲۹2382

نخستین جلسه ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در سال 1396 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز سه شنبه 29 فروردین 1396 ساعت 12:20 نخستین جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش با محوریت « برگزاری کنکور سراسری » در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان یرگزار شد .

عبدالله رحیم خانی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش از برگزاری «سه جشنواره و یک همایش مهم در سال1396» خبر داد و گفت : « برگزاری جشنواره ی خیرین مدرسه ساز ـ برگزاری همایش رئوز معلم  جهت تقدیر از 86 معلم بازنشسته و 12 نفر از همکاران که در مسابقات شهرستان مقام گرفته اند ـ برگزاری جشنواره ی دانش آموزران برتر که از هر کلاس متوسطه ی دوم یک نفر و در مجموع 250 نفر  به رقابت می پردازند و برگطزطاری جشنوتاره ی تجلیل از 500 دانش آموز  که در بخش های « فرهنگی ـ هنری و علوم قرآنی » به رقابتا می پردازند و هم چنتین برگزاری کنکور سراسری » عمده ترین برنامه های ما هستند که از فرماندار ، و مدیران شهرک های تولیدی و صنعتی انتظار مساعدت داریم .

سپس حاتمی مسئول آموزش اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش به آمار قبول شدگان کنکور در شهرستان شوش در سال 1395 اشاره کرد و گفت : در کل برای شرکت در کنکور 1909 نفر ثبت نام نمود و 1546 نفر در کنکور حضور یافتد و 368 نفر غایب بودند که این آمار غایبین برای ما بالاست هر چند برای ما کمی ملاک نبوده بلکه کیفیت فاکتور اصلی ما بودذه مکه افرادی قبول شوند که در مدارج بالا در رشته های خوب وارد شوند .

فرماندار شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته ی معلم خاطر نشان نمود : هر چه تلاش کنیم که در شأن و منزلت معلمین گام برداریم باز  نمی توانیم اما برای برگزاری جشنواره هایی که کاملا داخلی هستند مدیریت آموزش و پرورش استان و شهرستان می بایست هزینه ها را تأمین کنند و تنها موردی که هم خودم و هم دستگاه ها ملزم به همکاری هستیم همان برگزاری کنکور سراسری و طرح مهر در ابتدای سال تحصیلی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت است .


مهندس نجاتی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و هنمکاری آموزش و پرورش در این راستا اشساره کرد و اظهار داشت : آموزش و پرورش نقش مهمی در برگزاری مطلوب انتخابات بر عهده دارد چراکه بیشتر شعب اخذ رای در مدارس مستقر هستند و از کارکنان این اداره به‌ عنوان دست اندرکاران برگزاری انتخابات بهره گرفته می‌شود.

فرماندار شهرستان شوش اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح آموزشی دانش آموزان در مدارس ضمن بررسی و کارشناسی این امر، باید اقدامات لازم در جهت ارتقای سطح کیفی و آموزشی دانش آموزان انجام شود.

نجاتی خواستار ریشه یابی نقاط ضعف کنکور سال گذشته شد و گفت: باید کیفیت آموزشی مدارس در سال 96 نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی ارتباط تنگاتنگ دانش آموز، معلم و اولیائ دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: اگر این ارتباط به خوبی برقرار شود بسیاری از مشکلات پیش روی خانواده ها و جامعه مرتفع خواهد شد.

نجاتی ﺑﻪ اﻫﻤﯿﺖ و ﻧﻘﺶ ﺣﺴﺎس ﻃﺮح ﻏﻨﯽ ﺳﺎزی اوﻗﺎت ﻓﺮاﻏﺖ در ﺗﺎﻣﯿﻦ و ﺣﻔﻆ ﺳﻼﻣﺖ و آراﻣﺶ روﺣﯽ و رواﻧﯽ دانش آموزان و خانواده ها اشاره کرد گفت: باید بایک برنامه ریزی هدفمند اوقات فراغت تاثیر گذاری را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان شوش خاطر نشان کرد: مدارس و سالن های برگزاری امتحانات تا پایان خردادماه به سیستم های سرمایشی و سایر امکانات جهت برپایی امتحانات داخلی و نهایی تجهیز شوند.

شایان ذکر است پس از اتمام این جلسه نخستین  جلسه ی شورای کتابخانه های عمومی نیز برگزار شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست